Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Aprilia RS/Tuono

14.3.2014 17:42

Otat sulakkeet pois ja katot mikä niistä on rikki. Ja akkus on varmaa menny rikki.

Re: Aprilia RS/Tuono

15.3.2014 1:37

eddiedo kirjoitti:Asensin tossa tollasta bilteman tuplavaloa räsään, eka palo pelkät parkit. Sen jälkeen kun olin vaihtamassa johtojen paikkoja niin kuului pieni klik ääni ja sitten ei mikään valo palanut enään (vilkut yms.). Joku sulakehan siinä tais mennä mutta mikä niistä? Semmosta myös ihmettelen että latasin akun täyteen äsken koska se oli mennyt tyhjäks talven aikana, painoin sitten starttia mutta startti ei silti oikei kunnolla jaksanut pyöriä. Pitäsköhän ostaa uus akku?


Sulake paloi mitä todennäköisimmin katso ne kaikki läpi, vaikka aloittaen pienimmästä, koska sulakkeita on kolme ne käy nopeasti läpi. Uusi akku voisi olla poikaa tai laturisi ei toimi

Re: Aprilia RS/Tuono

25.3.2014 14:42

Mulla oli sama ongelma eilen, tosin eri pyörässä.. Pidin vaan starttia vähän aikaa pohjassa niin rupesi pyörittämään nopeammin ja nopeammin kunnes lähti käyntiin. Akussa kyllä varmasti jotain vikaa, mutta ei mikään ihme kun Bilteman akku kyseessä.

Re: Aprilia RS/Tuono

25.3.2014 20:08

Tuolta ala-katteesta lähti noi lämpösuojat. Tarviiko sinne nyt laittaa jotain uusia vai kestääkö ilman. Jollymoto tulossa jos vaikuttaa :s

Re: Aprilia RS/Tuono

25.3.2014 22:28

Ny tarvis helppiä räsämiehiltä! Mulla on räsässä uuden mallin kone ja vanhemman mallin eli munaperän kaasari ja putki. Millähän suuttimella kannattais lähtee koittaan tyhjän putken kanssa tällä yhdistelmällä? rave on kii

Re: Aprilia RS/Tuono

25.3.2014 22:33

ja milläs kierteillä 28mm PHBH kaasarissa on suuttimet? kiitos jo valmiiks jos joku viittii jelppiä!

Re: Aprilia RS/Tuono

25.3.2014 22:38

topisse kirjoitti:Ny tarvis helppiä räsämiehiltä! Mulla on räsässä uuden mallin kone ja vanhemman mallin eli munaperän kaasari ja putki. Millähän suuttimella kannattais lähtee koittaan tyhjän putken kanssa tällä yhdistelmällä? rave on kii


TIETOPANKKI !

Re: Aprilia RS/Tuono

28.3.2014 18:38

Irroitin aprilia rs 125 piikistä kytkimen ensimmäistä kertaa. Kun laitoin kytkimen takaisin kiinni, en pystynyt vaihtamaan vaihdetta ollenkaan, vaan vaihdinpoljin tuntui olevan jumissa. Mikähän voisi olla vikana? Voiko johtua siitä, että en lisännyt vaihteistoöljyjä? Kiristin kytkimen ruuvit kiinni 7 Nm momenttiavaimella.
kiitos vastauksista!

Re: Aprilia RS/Tuono

29.3.2014 22:19

toimiiko kytkin? ja käytäppä kytkinkoppaa uudellee pois ja kato onko vaihepolkimen palikat oikein.

Re: Aprilia RS/Tuono

11.4.2014 8:28

Totaa jos jollakin olis ylimäärästä rave2:sta niin vois kaupitella sitä mulle, olis pientä tarvetta :D

Re: Aprilia RS/Tuono

11.4.2014 17:07

Paljohan pitäa olla männän ja sylinterin välys jos sylinterin koko on 54.00? Tulossa siis wösnerin takomäntä

Re: Aprilia RS/Tuono

11.4.2014 20:53

Nyt katosi räsästä kipinä, onko tässä pyörässä joku "herkkä kohta" joka saattaisi aiheuttaa asian? Huomenissa tutkimaa asiaa tarkemmin.

Re: Aprilia RS/Tuono

11.4.2014 22:51

Tulppa? Siitä kannattaa lähteä liikkeelle.

Re: Aprilia RS/Tuono

12.4.2014 10:06

Tietenkin vaihdettu sekä tulpanjohto.

Re: Aprilia RS/Tuono

12.4.2014 16:45

--jarno-- kirjoitti:Paljohan pitäa olla männän ja sylinterin välys jos sylinterin koko on 54.00? Tulossa siis wösnerin takomäntä

valu männälle 0,05~0,06mm
takomännälle 0,06~0,07mm.
Onko kertomasi sylinterin koko mites saatu? Koska sopivaa mäntä olisi 53,93 / 53,94. Pienin wösneri mitä itse löysin 53,96..
Muistathan Wössneriä valittaessa pitää ottaa huomioon:
- kylmänä "piston skirt slap". sitä pahempi mitä kartiompi ovaalimpi syl.putken muoto/koko ja jos liian iso välys tai jo pelkästään Suositus ylärajalla oleva välys
-joka kerta tarpeeksi pitkä esilämmitys