Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Aprilia RS/Tuono

1.3.2014 19:17

Ite oon käyttäny pukkeja, taakse ja eteen. Tulipas ite avattua tänään ajokausi, oli mahtava ruisaila pitkästä aikaa ja pyöräkin toimi täydellisesti 8)

Re: Aprilia RS/Tuono

2.3.2014 19:18

Tervehdys, pieni ongelmanpoikainen omassa räsässä, eli tuo bensakorkin "kansi" on jäänyt jumiin ylä-asentoon, eli se juttu mikä aukeaa ja suojaa sitä avaimenreikää bensakorkissa. Kuva varmaan valaisee vähän enemmän. Osaako kukaan kertoa mikä on vikana, vai onko edessä kokoneen uuden korkin ostaminen eBaysta? Ei mene siis voimallakaan kiinni. Voisikohan WD-nelikymppi auttaa 8)

Kuva

Re: Aprilia RS/Tuono

2.3.2014 21:32

Laita öljyä ja anna hetken vaikuttaa nii johan liikkuu taas.

Re: Aprilia RS/Tuono

2.3.2014 21:43

Jebex kirjoitti:Laita öljyä ja anna hetken vaikuttaa nii johan liikkuu taas.


Minkälaista öljyä suosittelet? Vakiosuosikki WD-40 varmaan menee hyvin?

Re: Vs: Aprilia RS/Tuono

3.3.2014 0:26

quacksnooze kirjoitti:
Jebex kirjoitti:Laita öljyä ja anna hetken vaikuttaa nii johan liikkuu taas.


Minkälaista öljyä suosittelet? Vakiosuosikki WD-40 varmaan menee hyvin?

Tuskin mitään väliä

Re: Aprilia RS/Tuono

4.3.2014 17:07

Sprayasin eilisen päivän aikana tuohon mekanismiin saatanan paljon Wurth Rust Off Plus öljyä, ja tänään vielä hieman lisäöljyä ja hieman voimaa, niin sehän avautuu ja sulkeutuu hienosti nyt :D

Kiitokset neuvoista.

Re: Aprilia RS/Tuono

9.3.2014 2:12

Kertooka joku ku ostin joku aika sitte aprilian ja sillä on ajettu 30tkm ja tehty VAAN yläpään koneremppa. Ollut melkeen koko ikänsä täystehonen. Niin millon ois suotavaa tehä muuta koneremppaa ja mitä kannattas uusia?
Toivon kaikilta asiallisia vastuksia, kiitos etukäteen! :)

Re: Aprilia RS/Tuono

9.3.2014 4:55

joku tietävä kertoo onko kaikissa apikoissa sama virtalukko? pienellä silmäilyllä kattelin että mopo derbeissä ja riejuissa näyttäs olevan sama virtalukko kun apikassa? kellää mitää käryä.

Re: Aprilia RS/Tuono

9.3.2014 15:36

KANUUNA kirjoitti:Kertooka joku ku ostin joku aika sitte aprilian ja sillä on ajettu 30tkm ja tehty VAAN yläpään koneremppa. Ollut melkeen koko ikänsä täystehonen. Niin millon ois suotavaa tehä muuta koneremppaa ja mitä kannattas uusia?
Toivon kaikilta asiallisia vastuksia, kiitos etukäteen! :)

30tkm porukka on tehny konerempan ja vissiin vaihellu perus kampuran laakerit, kiertokangen ylä- ja alapään laakerit, sitten muovirattaat. Muuta ei sitten vissiin kuin tarpeen vaatiessa. Sitten riippuu millon mäntä vaihdettu mutta se kannattaa siinä samalla uusia. Sitten perus tiivisteet ja takas ajoon.

Re: Aprilia RS/Tuono

9.3.2014 15:43

KANUUNA kirjoitti:Kertooka joku ku ostin joku aika sitte aprilian ja sillä on ajettu 30tkm ja tehty VAAN yläpään koneremppa. Ollut melkeen koko ikänsä täystehonen. Niin millon ois suotavaa tehä muuta koneremppaa ja mitä kannattas uusia?
Toivon kaikilta asiallisia vastuksia, kiitos etukäteen! :)

No joskus kuullu jotai juttuu, että tuossa kohi kannattas tehä. Mutta on kaverillaki varmaa räsä jo 38tkm ajettu ja hyrrää :D
Tomppez kirjoitti:joku tietävä kertoo onko kaikissa apikoissa sama virtalukko? pienellä silmäilyllä kattelin että mopo derbeissä ja riejuissa näyttäs olevan sama virtalukko kun apikassa? kellää mitää käryä.
On samalainen, ja kaverin gileran avaimet passaa mun apikkaan ja mun avaimet sen gileraan :lol:

Re: Aprilia RS/Tuono

11.3.2014 12:58

Te poijat jotka ootte pilkkonu vakioputkee, nii mistä sieltä se kuri löytyis? Ei oikee tekis mieli mennä pistää putkee mistä tahansa poikki, niin ja malli oli -08. :D

Re: Aprilia RS/Tuono

11.3.2014 13:40

jyrkiboi kirjoitti:Te poijat jotka ootte pilkkonu vakioputkee, nii mistä sieltä se kuri löytyis? Ei oikee tekis mieli mennä pistää putkee mistä tahansa poikki, niin ja malli oli -08. :D



-Paisarissa, keskellä on katalysaattori -> se pois
-Alkukäyrässä on myös kuristus sen näkee kunhan ottaa putken pois.

Mitäs porukka on mieltä, kun tilasin 53.97 männän vaikka pytyllä oli ajettu 8000 kilometriä ja vakio mäntä oli 53.99. Koneistamolla suositteliva 53.98 mäntää, koska 53.99 olisi ollut liian tiukka, mutta niitä ei löytynyt suomesta, joten päätin tilata vähän pienemmän. Eli onkohan tuo liian väljä mäntä haittaako tuo männän kahden sadasosan muutos alaspäin? Tulevan männän merkki on Wössner, jos se nyt johonkin vaikuttaa. Mielipiteitä?

Ps. olisko jollain myydä jotain teharia räsään?

Re: Aprilia RS/Tuono

11.3.2014 15:08

Kysy nyt vielä muutamassa topicissa...

Itse olisin hommannut saman kokoisen männän kuin se alkuperäinen. Miksi sen pitäisi pienempikään olla? Poikkeustapauksena tietysti, jos se "vakio" mäntä olikin tosiaan liian pienellä välyksellä, mutta en oikein usko sitä.

Sopiva välyshän näissä on se 0,06mm tietääkseni. Toisaalta takomännissähän pitäisi olla kai pari sadasosaa enempi välystä? Onkohan vakiomäntä tako vai ei, Wössnerit taitaa kyllä olla?

Eli ympäripyöreästi sanoen voi olla, että toimii ja voi olla, että on liian väljä.

Re: Aprilia RS/Tuono

11.3.2014 19:50

Uutta mäntää ostaessa paras tapa on yksinkertaisesti viedä pytty mitattavaksi vaikka koneistamolle niin saat suoraan tarkan lukeman ja osaat tilata oikean männän. Ite en rupeis näissä vehkeissä kokeilemaan, että "oiskoha tää koko suunnillee se oikea".

Re: Aprilia RS/Tuono

14.3.2014 17:31

Asensin tossa tollasta bilteman tuplavaloa räsään, eka palo pelkät parkit. Sen jälkeen kun olin vaihtamassa johtojen paikkoja niin kuului pieni klik ääni ja sitten ei mikään valo palanut enään (vilkut yms.). Joku sulakehan siinä tais mennä mutta mikä niistä? Semmosta myös ihmettelen että latasin akun täyteen äsken koska se oli mennyt tyhjäks talven aikana, painoin sitten starttia mutta startti ei silti oikei kunnolla jaksanut pyöriä. Pitäsköhän ostaa uus akku?