Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Aprilia RS/Tuono

16.6.2012 16:40

no kaikki vaikka pois ja öljypumpun tilalle metalli levy. miks otat pois? nii varmatoiminen apikassa ko olla ja voi

Re: Aprilia RS/Tuono

16.6.2012 17:34

Paljon räsässä muuten on öljyä säiliössä kun valo alkaa palamaan?

Re: Aprilia RS/Tuono

16.6.2012 19:03

^^jaani^^ kirjoitti:no kaikki vaikka pois ja öljypumpun tilalle metalli levy. miks otat pois? nii varmatoiminen apikassa ko olla ja voi

Siis pyörähän tuli minulle konevikaisena, toinen runkolaakeri oli mennyt. Ennen konerikkoa pyörällä kerkesi entinen omistaja ajamaan n.3-5tkm koneremontin jälkeen, jossa vaihdettiin laakerit, kiertokanki, mäntä, stefat, tiivisteet ja muovirattaat koneeseen. Kun kävin mittauttamassa kampiakselin suoruutta, niin näytin samalla sitä "leiponutta" laakeria, niin sanoivat että on ollut varmaan öljyn saanissa vikaa. Kun saan koneen taas käyntikuntoon, niin pitää kokeilla, että toimiiko öljypumppu oikein, jos ei, niin sitten pitää poistaa se käytöstä. Sen takia kyselin, että mikä olis kaikista järkevin tapa poistaa se käytöstä.
Ja pyörällä on rullailtu n.38tkm..

Re: Aprilia RS/Tuono

16.6.2012 19:44

^^jaani^^ kirjoitti:ai heitit sinne vaan jonku kokosen männän? :lol:

Mäntä 53.99 mikä aina ennenkin ollu

Re: Aprilia RS/Tuono

17.6.2012 13:35

Jönsky kirjoitti:
^^jaani^^ kirjoitti:no kaikki vaikka pois ja öljypumpun tilalle metalli levy. miks otat pois? nii varmatoiminen apikassa ko olla ja voi

Siis pyörähän tuli minulle konevikaisena, toinen runkolaakeri oli mennyt. Ennen konerikkoa pyörällä kerkesi entinen omistaja ajamaan n.3-5tkm koneremontin jälkeen, jossa vaihdettiin laakerit, kiertokanki, mäntä, stefat, tiivisteet ja muovirattaat koneeseen. Kun kävin mittauttamassa kampiakselin suoruutta, niin näytin samalla sitä "leiponutta" laakeria, niin sanoivat että on ollut varmaan öljyn saanissa vikaa. Kun saan koneen taas käyntikuntoon, niin pitää kokeilla, että toimiiko öljypumppu oikein, jos ei, niin sitten pitää poistaa se käytöstä. Sen takia kyselin, että mikä olis kaikista järkevin tapa poistaa se käytöstä.
Ja pyörällä on rullailtu n.38tkm..


Tuoreöljyvoitelun poistamisesta ei ole mitään hyötyä, vaikeuttaa vaan. Vaikuttaa kaasarin säätöihin jonkunverran seosbensalla ajo = laihentaa seosta periaatteessa, ja VÄHINTÄÄN 3% seoksella täytyy ajaa.

Alakerta saa huonompaa voitelua seosbensalla kuin tuoreöljyvoitelun kautta.

Re: Aprilia RS/Tuono

17.6.2012 15:10

[quote=]Mitenköhän nuo apikan säädöt nyt ko seos ruuvi on 2,5kiekkaa auki ja pää suutin 160, neula edellee k57 tk suutin 34lorton vakio ja putkena giannel. niiiiiiiii, tulppa on semmonen tumman ruskea mutta röpöttelee vielä melko pahasti keskikierroksilla, nii jos laittaa pää suuttimen vaikka 158 tai pienemmäksi nii sehän menee vissiin jo varmasti laihalle ko toi tulppa oli sen värinen mitä oli nyt noilla säädöillä :|
Ilmanputsarina on nyt vakio loota sen sisällä piperin sukka ja imutötsät pois.
[/quote]
osaako joku vastata tähä?

Re: Aprilia RS/Tuono

17.6.2012 15:32

imutötsä kiinni niin alkaa toimimaan.

Re: Aprilia RS/Tuono

17.6.2012 16:22

^^jaani^^ kirjoitti:[quote=]Mitenköhän nuo apikan säädöt nyt ko seos ruuvi on 2,5kiekkaa auki ja pää suutin 160, neula edellee k57 tk suutin 34lorton vakio ja putkena giannel. niiiiiiiii, tulppa on semmonen tumman ruskea mutta röpöttelee vielä melko pahasti keskikierroksilla, nii jos laittaa pää suuttimen vaikka 158 tai pienemmäksi nii sehän menee vissiin jo varmasti laihalle ko toi tulppa oli sen värinen mitä oli nyt noilla säädöillä :|
Ilmanputsarina on nyt vakio loota sen sisällä piperin sukka ja imutötsät pois.

osaako joku vastata tähä?[/quote]

laita vakioelementti putsariin... imutötsiä ei oo pakko sillon laittaa

Re: Aprilia RS/Tuono

17.6.2012 21:10

Ansta kirjoitti:
Jönsky kirjoitti:
^^jaani^^ kirjoitti:no kaikki vaikka pois ja öljypumpun tilalle metalli levy. miks otat pois? nii varmatoiminen apikassa ko olla ja voi

Siis pyörähän tuli minulle konevikaisena, toinen runkolaakeri oli mennyt. Ennen konerikkoa pyörällä kerkesi entinen omistaja ajamaan n.3-5tkm koneremontin jälkeen, jossa vaihdettiin laakerit, kiertokanki, mäntä, stefat, tiivisteet ja muovirattaat koneeseen. Kun kävin mittauttamassa kampiakselin suoruutta, niin näytin samalla sitä "leiponutta" laakeria, niin sanoivat että on ollut varmaan öljyn saanissa vikaa. Kun saan koneen taas käyntikuntoon, niin pitää kokeilla, että toimiiko öljypumppu oikein, jos ei, niin sitten pitää poistaa se käytöstä. Sen takia kyselin, että mikä olis kaikista järkevin tapa poistaa se käytöstä.
Ja pyörällä on rullailtu n.38tkm..


Tuoreöljyvoitelun poistamisesta ei ole mitään hyötyä, vaikeuttaa vaan. Vaikuttaa kaasarin säätöihin jonkunverran seosbensalla ajo = laihentaa seosta periaatteessa, ja VÄHINTÄÄN 3% seoksella täytyy ajaa.

Alakerta saa huonompaa voitelua seosbensalla kuin tuoreöljyvoitelun kautta.


Ite ajelen 2,5% seoksilla tankissa :) Eli jos on seosvoitelu nii pitääks olla tavallista isompi pääsuutin? Nyt on 160 kii 34mm lortossa. Käy ainaskin keskikierroksilla rikkaalla :D k56 neula pitäs tilata.

Re: Aprilia RS/Tuono

17.6.2012 23:10

Ei ikinä 2,5 seoksilla... Vähintään 3

Re: Aprilia RS/Tuono

17.6.2012 23:17

Ansta kirjoitti:
Tuoreöljyvoitelun poistamisesta ei ole mitään hyötyä, vaikeuttaa vaan. Vaikuttaa kaasarin säätöihin jonkunverran seosbensalla ajo = laihentaa seosta periaatteessa, ja VÄHINTÄÄN 3% seoksella täytyy ajaa.

Alakerta saa huonompaa voitelua seosbensalla kuin tuoreöljyvoitelun kautta.



Öö miten tuorevoitelu vaikuttaa alakerran voiteluun? Ihan yhtälailla kampuran laakerit saa voitelua seosbensalla kampikammion kautta sekä tuorevoiteluna että seoksena. Ja mulla ainakin 2,5% riitti hyvin, ei mitään ongelmia, n. 2% öljymäärälläkin tuli ajeltua ilman ongelmia :roll:

Re: Aprilia RS/Tuono

18.6.2012 0:16

^Ongelmahan on siinä että seosbensalla ajaessa ei voida öljyn määrää pitää samalla tavalla optimina kuin tuoreöljyvoitelulla.

Re: Aprilia RS/Tuono

18.6.2012 1:57

mikkets kirjoitti:
Ansta kirjoitti:
Tuoreöljyvoitelun poistamisesta ei ole mitään hyötyä, vaikeuttaa vaan. Vaikuttaa kaasarin säätöihin jonkunverran seosbensalla ajo = laihentaa seosta periaatteessa, ja VÄHINTÄÄN 3% seoksella täytyy ajaa.

Alakerta saa huonompaa voitelua seosbensalla kuin tuoreöljyvoitelun kautta.



Öö miten tuorevoitelu vaikuttaa alakerran voiteluun? Ihan yhtälailla kampuran laakerit saa voitelua seosbensalla kampikammion kautta sekä tuorevoiteluna että seoksena. Ja mulla ainakin 2,5% riitti hyvin, ei mitään ongelmia, n. 2% öljymäärälläkin tuli ajeltua ilman ongelmia :roll:


Ei todellakaan saa kampuran laakerit samaa voitelua kuin tuoreöljyvoitelulla.

Ja 2% seoksilla ajelu on sulaa hulluutta.

Tuoreöljyvoitelupumpun avulla alakerta saa parempaa voitelua kuin seosbensalla.

Seosbensaa käytettäessä räsässä on seoksen oltava 3% vähintään, vaikka vähän ylikin.

Re: Aprilia RS/Tuono

18.6.2012 10:32

Meneekö Apriliassa öljyletkut suoraan laakereille? RGV ainakin menee molemmille runkolaakereille ja sitten pakoaukon välirivalle.

Re: Aprilia RS/Tuono

18.6.2012 11:07

Suoraan imukaulaan syöttää öljyn kaasarilta.