Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Aprilia RS/Tuono

21.11.2012 15:40

Joo pitää käydä moottoriöljyt tsekkaamassa ja roplaa tota kytkinkoppaa jossain vaiheessa. Ja mitä noihin puristuksiin tulee niin en tiiä onko mittarissa jotain vikaa, kun ensimmäisellä kerralla näytti 170, sitte 150, sit taas 170, ja nyt taas 150... Eli taitaa heittää sen 20 jompaan kumpaan suuntaan :roll:
Ja luulen kyl et männänvaihdot sun muut iteltä sujuis, mutta ei oo koskaan aiemmin ollu tarvetta tehä ja ensimmäinen kertahan todennäkösesti on se vaikein. Alakerran avaamisesta puhumattakaan. No myönnetään silti et väärä pyörä ensimmäiseks piikiks :D Mut eipä täs nyt taida olla muuta mahollisuutta ku yrittää ite korjata. Aikaahan tossa on kyl nähtävästi koko talvi.

Re: Aprilia RS/Tuono

26.11.2012 17:18

Tollanen musta paakku löyty mangneetonkopan sisäpuolelta, onko kellään tietoa mikä tämä on jos toi nyt sattuu tarkotuksella tuolla olemaan? Tai mistä se on tullu tonne jos sen ei pitäis olla sielä? :eek:
Kuva

Re: Aprilia RS/Tuono

26.11.2012 19:04

joo ja tuo musta paukku löytyy jokaisesta... sillä on toi vaimennus juttu kii tuo musta levy

Re: Aprilia RS/Tuono

26.11.2012 21:22

Selvä, näytti vaan niin epämääräseltä etten oikee osannu sanoo siitä.

Sellanen kysymys että kertookohan vaihteistoöljyn väri mitään laadusta, vai onko merkkikohtasta? Tuli tällästä vaihteistoöljyy ostettuu (onko kokemuksia?). Eli vanhat (merkistä ei tietoo) ölpät oli sellasta tosi tummaa ja sameeta, ja toi uus on melko kirkasta ja läpinäkyvää.

Re: Aprilia RS/Tuono

27.11.2012 14:32

Ne öljyt tummuu ja samentuu siellä moottorissa. :lol:
Kaikki uudet öljyt on aina sellasta "kirkasta".

Re: Aprilia RS/Tuono

27.11.2012 15:36

Millä taktiikalla oikein olette painineet tuon lukkorenkaan mäntään kiinni? Kuljettajan paikalta katsottuna laitan nyt oikealla puolelle sitä koneen ollessa paikallaan. Kohta revin koko motin irti kun ei ymmärrys riitä kuinka ahdas tuo tila oikeasti on.

Re: Aprilia RS/Tuono

27.11.2012 17:36

kyllä ne sinne saa, ite oon muistaakseni räsässä aina laittanu toiselta puolen ja siellä vissii oli enemmän tilaaki, ja toisenhan voi lattaa jo kiinni ennenku mäntä ei oo ees kiertokangessa kii

Re: Aprilia RS/Tuono

27.11.2012 17:44

Pakko kysyä että millanen se sun sokka on? Semmonen G? Vai tommonen "tupla G"? Vaai se ärsyttävin eli tommonen C? Itellä oli tommonen C:n muotonen niin ai että kun se kimpos kampikammion pohjalle. Koneen irrotin kun sain sen pois sieltä niin oli se kyllä tuskaa siinäkin.

Re: Aprilia RS/Tuono

27.11.2012 19:10

se paperi on kovasana olla siinä tukkimassa kampikammion :D

Re: Aprilia RS/Tuono

27.11.2012 21:15

Mä laitoin sen jälkeen 2 pahvia josta leikkasin kiertokangen kohalta siivun pois että se peitty se koko kolonen ja rätti vielä sen päälle :lol: Ja meinashan se tippua sinne vielä uusiks :D

Re: Aprilia RS/Tuono

27.11.2012 21:21

Joo tuollanen C justiinsa :x Skootteriin laittanu tuollaisen G ja meni kyllä nätisti paikoilleen. Tämä kyllä pistää hanttiin ja pahasti nyt. Toinenhan minulla on tosiaan kiinni kun sen saa laitettua mäntä kädessä, vaikka siinäkin oli tappelua jo. Omasta mielestä taas juurikin tämä oikea puoli on tilavampi.

Re: Aprilia RS/Tuono

28.11.2012 0:46

Helppoja ne C sokat on laittaa ku ensin tunkee puoliksi uraan ja loppuosan painaa sormella/meisselillä/kärkipihdeillä.

Jos tarvetta räsän piristysosille nii katsothan allekirjoituksen 8)

Re: Aprilia RS/Tuono

5.12.2012 7:57

Onko tollanen uuden mallin räsä kannattava ostos? Viekö toi suurinpiirtein 5-6 litraa satasalle? Ja mites toi viritys ja rave? Rave tuo lisää alavääntöä mutta onko se sen 200-400 e arvonen? Mitä eroa rave 1 ja 2? Perus suuttimet ja huollot mopoon osaan tehä joten kai se remppaus jotenkin onnistuu.

Re: Aprilia RS/Tuono

5.12.2012 12:50

Ite ainakin tykkäsin tuosta omasta, mitä nyt välillä ärsytti kun ei voinu kikkailla. Mutta semmoset 70km tuli ajettua päivittäin matkaa ja hyvä sillä oli mennä, alussa ottaa tuo ajoasento käsiin mutta siihen tottuu. Kulutus on vakiona kait tota luokkaa, en muista enää, täystehosena 6-10L, riippuu ihan siitä miten ajaa. Viritys ei oo vaikeeta, ihan ku mopoa virittäs. Jos meinaa virittää kannattaa melkeimpä vaa miettiä että joko pitää kurilaipan tai hommaa raven, bensankulutus ja alaväännöt on surkeat korotetulla/katkaistulla kurilaipalla. Rave 1 toimii solenoidilla, johon menee pyörän omista sähköistä virta, rave2 toimii paineella, jonka se ottaa pyttyyn poratusta reiästä. Molemmat hyviä.
Kannattaa käydä koeistumassa ja ajamassa.
Katso allekirjoitus :lol:

Re: Aprilia RS/Tuono

6.12.2012 15:35

Millane homma on etupään laskeminen?