Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Aprilia RS/Tuono

12.6.2012 17:12

Onko mitakan ja vertexin männillä kovin suurta eroa? Lähtee kohta tuo sylinterisarja tilaukseen pjmeeltä ja saapi alkaa tuota ruoskaa kasailemaan.

Re: Aprilia RS/Tuono

12.6.2012 17:16

Eroa on kuin yöllä ja päivällä, vertexi kestää, mitaka ei. Eli ku valitset mäntää nii ota joko vertexi tai wössneri.

Re: Aprilia RS/Tuono

12.6.2012 18:15

Wössnereihin ei kannata koskea, eikä todellakaan wisecoihinkaan :lol:

Re: Aprilia RS/Tuono

12.6.2012 19:23

keskikierroksilla pätkiii ja röpöttelee ja neula on laihimmallla nii auttaako muu ko k56 neulan osto? :lol:

Re: Aprilia RS/Tuono

12.6.2012 20:21

Moro!
Huomasin tänään, että oma pyörä vuotaa jostain nestettä. Nestettä tulee lohkon "kyljessä" (etupuoli) olevasta reijästä? Kuuluuko näissä olla kyseinen reikä ja minkälainen tulppa siinä on ollut? :eek:

Re: Aprilia RS/Tuono

12.6.2012 20:44

Eikös siihe tuu tiiviste? :D ja uskosin että kierteet menee ennenku saat väännettyä mutkalle sitä :D

Re: Aprilia RS/Tuono

12.6.2012 20:54

Ettet meinaisi vesipumpun reikää? Siitä rupeaa vuotamaan joko öljyä tai jäähdytinnestettä jos jompikumpi vesipumpun stefoista on paskana.

Re: Aprilia RS/Tuono

12.6.2012 21:11

Mitä vois tehä kun takaiskari vaikuttaa nii saatanan pehmeelt, ku ajaa johonkin kuoppaan nii perää pomppii vähän aikaa sen jälkee :D

Re: Aprilia RS/Tuono

12.6.2012 21:14

No ettei vaan olis paskana? Se on pelkän jousen varassa ja sen takia jää "hyllymään" töyssyjen jälkeen.

Re: Aprilia RS/Tuono

12.6.2012 21:20

Purei kirjoitti:No ettei vaan olis paskana? Se on pelkän jousen varassa ja sen takia jää "hyllymään" töyssyjen jälkeen.


Voi kyll olla. kun edellinen omistaja oli aika tukevan olonen jätkä :D Voiks sit kattoo jollain muulla tavalla kun ottaa iskarin irti?
http://www.2rad-sausenthaler.de/epages/ ... ucts/FE.03 onko toi uusi vai?

Re: Aprilia RS/Tuono

12.6.2012 23:40

Käytetty. Kaikki tuolla ovat käytettyä, paitsi osat joissa on "NEW" merkintä.

Re: Aprilia RS/Tuono

13.6.2012 2:31

marko_2 kirjoitti:
Purei kirjoitti:No ettei vaan olis paskana? Se on pelkän jousen varassa ja sen takia jää "hyllymään" töyssyjen jälkeen.


Voi kyll olla. kun edellinen omistaja oli aika tukevan olonen jätkä :D Voiks sit kattoo jollain muulla tavalla kun ottaa iskarin irti?
http://www.2rad-sausenthaler.de/epages/ ... ucts/FE.03 onko toi uusi vai?


Sulta on vaan öljyt tullut sieltä pihalle.

2radilla jos on uusi osa, siinä lukee "new" eli arpapeliä on käytetyn iskarin osto. Paskoja iskareita tuskin myyvät mutta huonolla tuurilla saat tilalle samanlaisen...

Eipä sun sitä tarvi testailla, kyl sen ajaessa huomaa ja antamas oireet on juurikin siitä iskarista johtuvia.

Parhaiten sen huomaa kun pyörän päällä "pomppii" istuimella, jos tuntuu trampoliinilta ja vaimennusta ei ole, niin iskari on loppu.

Kannattaa suomesta purkupyörästä tms metsästää, tänään ainakin näin parikin iskaria tuolla varaosapuolella motot.netissä myynnissä ;)

EDIT: Jebex kerkes / en huomannut ;)

Re: Aprilia RS/Tuono

13.6.2012 2:33

Tonza133 kirjoitti:Ettet meinaisi vesipumpun reikää? Siitä rupeaa vuotamaan joko öljyä tai jäähdytinnestettä jos jompikumpi vesipumpun stefoista on paskana.


Tämä ;)

Re: Aprilia RS/Tuono

13.6.2012 2:38

^^jaani^^ kirjoitti:keskikierroksilla pätkiii ja röpöttelee ja neula on laihimmallla nii auttaako muu ko k56 neulan osto? :lol:


K56 neulaa suosittelen lämpimästi.

Oma pyörä k57 neulalla tuntu toimivan puolikaasulla täydellisesti.

Kokeilin sitten huvikseen tota k56 neulaa ja säädin seokset sille.

Jumalauta ero oli kuin yöllä ja päivällä, pyörä on ennen käynyt aina rikkaalla neulan puolesta eikä sitä ole oikein huomannut jostain syystä ajossa. Kiertää meinaan vitusti puhtaammin läpi kierrosalueen kaikilla kaasunasennoilla.

Nostaa lämpöjäkin konetta lämmittäessä varmaan 100% nopeammin kuin ennen, ja nykyään lämmöt pysyvätkin kivasti siinä 70 asteen hujakoilla aina ajossa. Laitan kylmempänä käymisen kylmästi liian suuren bensamäärän piikkiin. Laihalla ei kone käy nyttenkään vaan aikalailla buenot säädöt. Itse pyrin aina täydellisyyteen että pyörä ei päästä ensimmäistäkään korvalla kuultavaa "röpsäytystä" missään kohtaa kierrosaluetta, vaan kiertää 100% täydellisesti läpi kierrosalueen kaikilla kaasun asennoilla.

Ainut mikä tossa on, niin jos täydellisyyteen pyrkii niin tietyllä vaihteella ja tietyllä kaasunasennolla pyörä saattaa tasaista nopeutta ajaessa pari kertaa "röpsäytellä" juurikin tossa 5-6 tonnin hujakoilla joka se isoin ongelmakohta onkin. Pyörä kiertää sen läpi tosi nätisti, mutta korvalla kuulee joskus pari röpsäytystä tällä alueella sillointällöin. Tosin veikkaan et jos joku muu mun pyörällä ajais ni sanois että vitun hyvin toimii, mut eipä toi mitenkään häiritse tai mitään, ainut että sit kun ne muutamatkin "röpsäytykset" sais tolta alueelta pois kokonaan niin sitten ois 100% säädöissään ;) Kokoa pienemmän tk suuttimen varmaan vaatis, mut parempi pitää kokoa liian iso niin ainakin saa pintakaasulla riittävästi kakkua matka-ajoissa yms ;)

Vuosia luottanut tohon k57 neulaan, mutta paluuta siihen ei kyllä k56 jälkeen enää ole tulossa ;)

Re: Aprilia RS/Tuono

13.6.2012 11:17

okei, kiitti hyvästä vastauksesta :D Pitäsköhän vaihtaa toi pipercrossi takas vakioputsariin tai sit laitan sen vakiolootan ja piperin sukan sihhe sisään, kun nyt on 34lortossa 160pääsuutin ja tk taitaa olla se mikä on näissä vakionakin ja neula toi k57 ja laihimmalla ja seosruuvi 2,5kiekkaa auki ja tulppa maitokahvin ruskea ja vielä kummiski röpöttää siinä keskikierroksilla :D

Virit oli: gianneli, rave1, v-force3, laskettukansi, 34mm ja toi piperin tötsä