Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.
Lähetä vastaus

Aprilia RS/Tuono

5.6.2012 16:29

Vanhat viestit: viewtopic.php?f=100&t=81907

Ennen uutta postausta lue aloitusviesti ja käytä hakua, josko aiheesta olis jo juttua foorumilla.


Tsouni- kirjoitti:Ajattelin vähän helpottaa tätä topicin selaamista, koska itseeni ainakin ärsyttää kun samoja juttuja kysytään joka sivulla. Joten kokosin viimiseltä 10 sivulta yleisimmät kysymykset tähän, ettei niitä tarvi koko ajan hokea.

Moottori/voimansiirto

- Puristuspaine pitäisi olla 120psi:n hujakoilla jotta se on normaali
- Vaihteistoöljyä laitetaan 8dl, vaikka koneessa lukeekin 6dl. Ylimääräset tulee kyllä sitten ulos.
- Tulpat joita kannattaa käyttää (ainakin TT:nä) on BR10EG, BR10EIX ja kylmemmillä keleillä 9 lämpöarvoiset
- Mitakan sylinteri on alkuperäistä vastaava. Ei ole tehokkaampi, mutta ei kyllä laiskempikaan.
- PJME myy 140cc Italkitin "kierrospyttyä" 400e hintaan.
- V-Force on ylivoimaisesti paras läppä-setti, mutta Boyesenitkään ei ole huonovalinta, jos rahat ei siitä V-Forceihin
- Huoltovälit on 12-18 tkm mäntä ja 30tkm moottoriremppaa ja muovirattaita
- RAVE:n laippa kuuluu olla sylinterissä, pidempi sivu ylöspäin


Kaasari

- Vakio kaasari RS:ssässä on 28mm Dellorton PHBH/VHST
- Neulan sokkaa nostetta ylöspäin, kun piikki osoittaa alaspäin, menee seos laihemmaksi
- RS:ään käy Dellorton VHSB:n 34mm kaasari, jonka saa vielä hyviin säätöihinkin. Se vaatii kuitenkin oman imukaulansa (EI SOVI VAKIOON). Uudenpaan räsään ostaessa muista tarkistaa onko siinä alipainenippa! 34mm kaasari tasoittaa huomattavasti tehokuoppaa 5-6k rpm.
- Kulutus on noin 6-12l/100km RIIPPUU TÄYSIN KUSKISTA!
- Seosvoitelulla käytä 2,5% seoksia
- TT suuttimet on PS: 125 -> ja TK 70, emulsiosuuttimen voi ottaa irti, toimii silti normaalisti

Sähköjutut

- Huoltovalon saa pois mittarista näin: Virrat päälle, mode-nappi pohjaan, virrat pois(mode-nappi edelleen pohjassa), virrat päälle
- RAVE1 johdon liitin on VALMIINA matkustajan penkin alla odottamassa
- Pyörän sulakkeet löydät tankin alta, vasemmasta reunasta puolan vierestä. Varasulakkeet on kotelon reunoilla.

Osien hankinta

- PJME
- 2rad-sausenthaler
- Nettivaraosa
- Storm-Motor
- BS-Motoparts
- Jos ei rahasta ole kiinni niin katso Nakkilasta :lol:

Jos ei auttanut niin katso täältä

- Motowiki
- Täystehotietoa 1999-2006
- Täystehotietoa 2006 ->

Lisäillään sitten kun jotain uutta ilmaantuu

Re: Aprilia RS/Tuono

5.6.2012 20:18

mitess ku kannessa on ne reunat jotka tulee niikun siit sylinterin reunast yli nii siis ne jotka tulee sillee vähä alespäin voiko ne ottaa pois kun laskee kantta? :D Ja pitäisköhän tiivinä jos laittas siihen sen o renkaat (joka on tulpan ympärillä kannessa) alle vaikkapa kupariprikan?

Re: Aprilia RS/Tuono

5.6.2012 21:51

joo ne vaan pois :D ja ite laitoin kaks rengasta siihen niinkö yvälle kerroinki ;)

Re: Aprilia RS/Tuono

5.6.2012 22:36

multa otettiin 0.6mm pois ja jätettiin ne reunat ja pysy tiiviinä ihan samalla o renkaalla on olikin ;)

Re: Aprilia RS/Tuono

6.6.2012 9:56

pitääks toi Rave muuten jonkin sortin ääntä ajaes, ku on vaan sellasta sirinää alkanu kuuluu heti ku sen oli asentanu

Re: Aprilia RS/Tuono

6.6.2012 10:17

Joo se pitää sellasta pientä sirinää.

Re: Aprilia RS/Tuono

7.6.2012 21:59

Käykö tuo kartingshopista saatava rave2 näihin? Siis kun siinä on se moottori rotax max niin käykö se myös näihin 122?

Re: Aprilia RS/Tuono

7.6.2012 21:59

Käykö tuo kartingshopista saatava rave2 näihin? Siis kun siinä on se moottori rotax max niin käykö se myös näihin 122?

Re: Aprilia RS/Tuono

8.6.2012 17:59

magelolz kirjoitti:multa otettiin 0.6mm pois ja jätettiin ne reunat ja pysy tiiviinä ihan samalla o renkaalla on olikin ;)

jännä, itellä heti ko kaato nesteet sisää nii tuli ulos sieltä :D

Re: Aprilia RS/Tuono

9.6.2012 1:59

^^jaani^^ kirjoitti:
magelolz kirjoitti:multa otettiin 0.6mm pois ja jätettiin ne reunat ja pysy tiiviinä ihan samalla o renkaalla on olikin ;)

jännä, itellä heti ko kaato nesteet sisää nii tuli ulos sieltä :D


Mutta kahdella orenkaalla pitää? :D Omasta mielestä om pyörä kulkee aika huonosti, sain 155 mittariin alamäessä :s Ja virit on siis: gianellin putki, rave2, 15/39 välit ja 34lortto jossa 160ps, 36tk suutin, sokka laihimmassa lovessa ja putsari on vapari.

Re: Aprilia RS/Tuono

9.6.2012 11:38

Kokeile gepsiin. Itellä kusee 3km/h 100 vauhissa mittari(uudempi eli digitaali) ja oon päässy mittariin 17/40 väleillä 167 :lol:

Re: Aprilia RS/Tuono

9.6.2012 11:52

240turbo kirjoitti:Kokeile gepsiin. Itellä kusee 3km/h 100 vauhissa mittari(uudempi eli digitaali) ja oon päässy mittariin 17/40 väleillä 167 :lol:


Vois kyll :D Mut tuskin se mittari nyt liian vähän näyttää :lol: ja mistä saa k56 neuloja 34mm dellorto kaasariin?

Re: Aprilia RS/Tuono

9.6.2012 16:14

Onko jotaki haittaa koneelle jos ajaas pari päivää ilman ravea enne ku saa uuden? Ei ollu ihmekkää että oli vähä alaväännöt kateis ku raven laippa ei ollu ku 3 osas :D

Re: Aprilia RS/Tuono

9.6.2012 16:47

Moi elikkäs mikäs tossa pyörässä on nyt kun talvella laitoin 154cc polinin, 34mm dellorton, jollymoto sp putken ja nyt kun lähtee veteelee täysii ja sit kun ottaa kytkimestä kiinni nii kierrokset leijjuu sen jälkee jossain 5-6k vähän aikaa ja si tippuu jos ryyppyy laittaa mikä vois olla vikana..? pääsuutin on 170 ja sokka keskinmäisessä lovessa

Re: Aprilia RS/Tuono

9.6.2012 17:49

Liian pieni tk suutin.
Lähetä vastaus