Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Aprilia MX 125

21.6.2015 21:10

Kannattaa juu ekana se kaasutin puhdistaa. Jos on toimivana talliin lykätty niin pitäisi toimivana uloskin tulla kun paikat puhdistaa, bensat vaihtaa ja muut parit pikkukonstit tekee

Jos kaasuttimen putsaus ei auta niin sulla on liian pieni tk suutin jos ei käy ilman ryyppyä

Tuo kuulostaa aika oudolle ettei mitään vääntöä ole alhaalla, kuulostaa aivan kuin ei olis mitään laippaa pakoaukossa, mutta jos siellä on laippa niin aika mysteeri on :eek:

Kaasuttimen putsauksesta itse aloittaisin ongelmia ratkomaan

Re: Aprilia MX 125

30.6.2015 22:56

nonii kyselisin sellasta, että mistäs vois johtua kun 4 vaihteel melkein täysillä kierroksilla pätkii sekä 5 ja 6 vaihteilla pätkii todella paljon aluksi mutta kun ottaa kaasua pois hieman ja vääntää tasaisesti ja hitaasti niin toimii paremmin mutta silti pätkii kovilla kierroksilla? :/

Ostakaa noin 20km ajettu pa säätime laippa!

Re: Aprilia MX 125

30.6.2015 23:38

Ihan selvästi pätkii eikä röpötä tai vastaavaa? Jos pätkii niin sähköpuolelta ja tarkemmin sytytyksen vialta kuulostaa. Röpötys puolestaan johtuu liiam rikkaista säädöistä.

Mutta jos pätkii niin vaihda tulppa aluksi uuteen ja kokeile. Pahimmassa tapauksessa pitää alkaa käymään järjestyksessä tulpanhattua ja sen johtoa läpi, puolaa, ja magneettoa sekä sytytystä että on säädetty oikein

Fiksummat selittäkööt enemmän sähköpuolesta. Itseltäni löytyy vain paljon arvauksia ja mutuilua :roll:

Onko rave1 laippa? Miks myyt ja laita --> yv vaikka kuvia ja lisäinfoo asiasta jos sopii. Kiinnostusta olis ;)

Re: Aprilia MX 125

1.7.2015 10:15

jooh elikkä se ihmetyttää lähinnä kun pätkii vain 4-6 vaihteilla eikä muuten ja pitääpä testata uudela tulpakla :P
ja joo laitan yv jos osaan ku vähä hakemista tän käyttäminen:D

Re: Aprilia MX 125

14.7.2015 18:56

Elikkäs kaverin puolesta kyselen koska hänellä Aprilia Mx proju alkamaisillaan eli onko mx/rx/sx varaosilla jotain eroa vai käyvätkö esim. rx:n viritysosat tuohon kyseiseen mx malliin? Varmasti tämäkin homma käsitelty edeltävissä kommenteissa mutta en jaksanut kaikkia 94 sivua lähteä läpi katsomaan yhden asian takia eli jos joku kehtäis tän asian vielä selventää. :) ja saa myös ehdotella näitä paikkoja/nettisivustoja joista vois sitten osia kyseiseen pyörään tilata ja kokemukset sivuistakaan ei ois pahitteeks jos semmoisia löytyy! :) Ja vielä lisäyksenä toivottavasti tää ei liity liikaa tekniikkaan josta keskusteleminen tällä palstalle siis on kai kiellettyä?

Re: Aprilia MX 125

14.7.2015 23:20

Koneellisesti ja tekniikaltaan ei mitään eroa. Ainoa että mäxään käy myös kotarin jotku imukaulat. Rungoltaan ja alustaltaan eri pyörä. Kannattaa tsekkailla/ kysellä vastauksia myös räsän viritys ketjussa 2T puolella, sillä siinäkin sama kone ja foorumilla osaavaa porukkaa. Myös rx/sx puoli todella aktiivinen hehee, piilomainostus :D ja moni tekniikka juttu kannattaa kysyy sielläkin. Myös 2T tekniikka puolella lymyilevä rotax 122/123 kannattaa hyödyntää.

Nakkilan pyörä ja mopo löytyy monet osat, mutta hinnat hirveitä. Nopea toimitus ainoa +

Easyparts löytyy katteita ja muuta sälää.

PJME brittein saarilla, löytyy kaikkein eniten tekniikka osaa kunhan katsoo rs 125 viritysosia, hinnat ihan OKhuom. ovat puntina , harmina pitkät toimitusajat (minimi 8pv ja maksimi vaikka kuinka) myös postilulut suomeen kovat mutta jos isompi läjä osia tulee niin säästöä kertyy nakkilaan verrattuna. Iso plussa kaikesta erikoisosasta joita löytyy rotax 122 koneeseen

2Rad sausenthalertai jtn sinnepäin :lol: on saksassa sijaitseva pulju. Osat ja tarvikkeet yber halpoja :seko: . Mutta kannattaa huomioida että esim kaasarit ja ravet on käytettyjä mutta korjattuja ja putsattuja

Eiköhän kaikissa mallikohtaisissa keskustella myös tekniikasta :roll: , ei se ketään haittaa :D

Tarkennan itseäni :D : räsän osista kannattaa katsella lähes kaikkia koneen / tekniikan osia sillä siinäkin sama kone, ainoastaan ensiövälitykset erilaiset koneen sisällä. Ja tietenkäään räsän putkea ei kannata mx/rx/sx tunkea :lol: . Myöskään um mallin räsän(?) kaasarit eivär käy sillä ovat alipainenipalla, tosin silläkin vissiin toimii ihan normihanaanmutua, mutta itsellä säxässä räsän vanha alipainenipallinen 34vhsb kaasari ja hyvin pelaa. Mutta esim PJME kun katsoo räsän mäntiä, sylkkiä, kansia, läppiä jne löytää todella paljon enemmän kuin muista pjme osioista (mx/rx/sx) vaikka täysin sama kone ja osat yhteensopivia.

En ole aivan satavarma onko mx putkilla erilainen kiinnitys runkoon kuin sx/rx putkilla, se kannattaa varmistaa jostain. Kiinnitys koneeseen kyllä aivan samanlainen

Kotarin v-force3 läppärungot ja läpät menevät sitten suoraan rotax koneisiin, vink vink ;) ja ovat muuten ihana lisäys. Itsellä säxässä tekniikkana noin lyhyesti: 34mm Dellorto VHSB,V-Force3, Rave1, TT-putki, VHM tasalakikansi ja tasalakimäntä. Ja kyllä muuten liikahtaa :lol:

Kannattaa katsoa aprilia mx125 tietopankki mototista ;) , paljon erittäin hyödyllistä tietoa ja infoa

Re: Aprilia MX 125

15.7.2015 16:59

ma$$i kirjoitti:Koneellisesti ja tekniikaltaan ei mitään eroa. Ainoa että mäxään käy myös kotarin jotku imukaulat.

Minusta tossa MX:ssä on ihan samanlainen imukaula kun SX:ssä. :roll:

Re: Aprilia MX 125

15.7.2015 19:22

Enkai mä sitä kieltänytkään? :D
En tiedä syytä mutta mäxään käyvät kotkan kaulat (tsekatkaa vaikka tietopankki ;) ) eivät ole oikeen passaavia säxään/ räxään. Kaasari tulee ihmeellisesti kenolleen. Ei mitään hajua miten ne sitten mäxässä toimivat :) , onko erilainen ilmaputsari taikka tulee eriasennosta kenties, pelkkää mutuilua. Syytä en tiedä :s

Re: Aprilia MX 125

15.7.2015 20:58

Pulttijaon puolesta kotarin imukaulat käy kyllä mx/sx/rx, mutta jos vertaa vakio imukaulaan niin kotarin imukaula on lyhyempi ja loivemmalla mutkalla, joten kaasari ei mene vakio ilmanputsariin, ei kyllä muutenkaan järkevästi.. Ottaa jouseen kiinni ja kaasari on ihan vinossa.

Putket menee kyllä kaikkiin (mx/sx/rx) päittäin.

Ja tuo alustan erinlaisuus mx/sx mietitytti itseäni, eikös noissa kumminki oo sama keula ja takaiskari, takajarrukin taitaa olla sama, etujarrussa vain isompi levy mäxässä, vanteetkin taitaa olla samat. :lol:

Re: Aprilia MX 125

15.7.2015 21:26

-kotem- kirjoitti:Pulttijaon puolesta kotarin imukaulat käy kyllä mx/sx/rx, mutta jos vertaa vakio imukaulaan niin kotarin imukaula on lyhyempi ja loivemmalla mutkalla, joten kaasari ei mene vakio ilmanputsariin, ei kyllä muutenkaan järkevästi.. Ottaa jouseen kiinni ja kaasari on ihan vinossa.


Jep näin se menee. Eli ihan samat ongelmat kun SX/RX:ssä. Eli ei käy mäxäänkään järkevästi.

Re: Aprilia MX 125

16.7.2015 11:42

Selvä, kiitokset tarkennuksesta :D , ilmeisesti mäxän tietopankki ei ole ihan ajantasalla :roll:

Re: Aprilia MX 125

16.7.2015 15:42

KIITOS oikein paljon vastauksista näistä oli todella paljon hyötyä!!!! :)

Re: Aprilia MX 125

17.8.2015 13:34

hei
oon tekemässä tohon apikkaan tota 16tkm remonttia (muovirattaat+muuta alakerrasta)
nyt ajettu kylläkin jo 19tkm niin kyselisin nyt sellasta, että mitä sinne kannattaisi vaihtaa jos joku jaksaisi valaista pikkasen, koska aattelin vaihtaa ihan kaikki mikä vain kannattaa vähänkin että saa sitten huolettomia kilometrejä ensikesäksi:)
kiitos jo etukäteen :D

Re: Aprilia MX 125

27.9.2015 23:26

Mistä johtuu kun mäxä keittää todella helposti? Käynnistäessä jäähdytysnesteen pinta nousee jäähdyttimessä joten vesipumppu ainakin toimii? Yleensä pytty on tulikuuma mutta letkut eivät edes lämpimiä.

Re: Aprilia MX 125

28.9.2015 7:03

Termostaatti hajalla. Otat sen pois niin alkaa pelittää ja lämmöt ei oikeastaan koskaan nouse liian korkealle sen jälkeen. Uutta termostaattia on turha hankkia ellet aja talvella. Ite otin säxästä termostaatin pois kesällä ja hyvin pelittäää, lämmöt pysyy kurissa