Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Aprilia MX 125

20.11.2013 22:24

Millaisilla säädöillä porukka on pitänyt Dellorto PHBE 34:sta? Vähän vaikeuksia saada säätöihin...

Re: Aprilia MX 125

30.11.2013 0:33

Mitäs täällä ollaan mieltä siitä että onko järkeä pitää mittari paikallaan jos se ei toimi, en osaa itse päättää, asiahan on sillain että mittari toimi ku mäxä mulle tuli mut pari nappii ja pikselii ei toiminu, kilsat näin mut pari kilsaa ajoin nii siitä ei saanukkaan enää selvää, sit vedin johon poikki, ja hommasin sigman, mut en osaa päättää et pidänkö sen siinä niiden valojen takia (vilkku, pitkät, lyhyet, vapaa, liian vähän öljyä yms "varotusvalojen" siis) vai ottaisinko pois tieltä, eli mitäs ootte mieltä et olisko se niin tarpeellinen, oon siis ostamassa eri maskia joka ois siistimpi ku ois lähellä keulaputkia nii vaikuttaa siihenki siis. =)

Re: Aprilia MX 125

30.11.2013 11:04

Tehtiin serkun pärrää ni et otat sen mittarin pois sieltä kehyksistä ja sen tilalle sigma. Näin saa sigmallekkin taustavalon ja kaikki merkkivalot on käytössä.

Re: Aprilia MX 125

1.12.2013 2:36

Ei perkele, muistelenko mää ihan oikein että niissä merkkivaloissa oli myös yläreunassa mittarin taustavalo, ja mää menin ostaa puolet kalliimman sigman ku mc8 jonka ois saattanu saada kiinni.... ei jumalauta ::DD noo täytyy tutkii, ei helvetti jos näin on :D

Re: Aprilia MX 125

1.12.2013 13:47

Kyllähän niis merkkivaloissa se taustavalo on.. :D Polkupyörän mittareitahan nyt saa 10e nykyään.

Re: Aprilia MX 125

1.12.2013 22:48

Ei tullu sillon mietittyy tota mittarijuttuu ihan loppuun :D Juu ostin sen 60e maksavan taustavalollisen sigman minkä anturia ei saa mihinkää, toisinku puolet halvempi sigma mc8 minkä anturin saa kiinni hyvin :D

Re: Aprilia MX 125

18.12.2013 14:23

Mitäs mäxäfoorumilla ollaan mieltä, ostanko dellorto vhsb 34 ld kaasarin vai ostanko rave2, tällä hetkellä viriä on tyhjennetty vakio putki, suuttimet vaihettu, yms kurit pois, pakoaukon laippaa nostettu 8mm että pakoaukko on auki, ravea ei siis ole, ja kaikki väittää että ei väännä yhtään ja bensaa vie erittäin paljon, bensan kulutuksesta en tiedä mut vääntöä löytyy alakierroksilta tosi hyvin! saatta olla ton tyhjän vakioputken takia, mut mäxään ois rahaa käyttää joku 300e ainaki nii sillä sais varmaa rave2 ja jonku giannellin paisarin (meneekö se vakio välipilliin suoraan?) tai sitten rave2 ja dellorto vhsb34ld, tai giannellin paisarin ja dellorto vhsb34ld, mikä noista on kannattavin valinta? Jos jollain on myydä giannelli tai arrow mäxään nii saa ilmottautua! samoin kiinnostaa dellerto vhsb34ld mieluiten imukauloineen, jos ostan rave2 niin ostan sen uutena, siitä puheen olleen voiko sen porata kun sylinteri on koneessa kiinni ja kone rungossa vai tarviiko sylinterikin putkaa jne? vastauksia kiitos :D

Re: Aprilia MX 125

18.12.2013 16:32

ostat sen rave2 ja käytetyn kaasarin, kannattaa kattellu purkucrosseja, usein saa 50-100€

Re: Aprilia MX 125

22.12.2013 2:31

Nonii pojat, sit sitä oikeeta tietoo! :D Pyöränä mulla on 2007vm Aprilia MX 125 ja Rave2 ois tarkotus laittaa, ja sitä varten on pari kysymystä mihin mieluiten varmaa tietoo sais vastaukseks, kuullu vähä mitä millonki, elikkäs. Mistä paikasta saa luotettavasti ja halvalla? Tarviiko pyttyä irrottaa vai voiko ihan sen reiän porata kun on moottori paikallaan? Kuinka iso reikä tarvii porata? Mites sen sais kotikonstein oikein porattua (suoraan jne)?

Re: Aprilia MX 125

24.12.2013 23:23

Rave kakkosen saa halvimmalla ja helpoiten uutena tuolta http://shop.straube-motorsport.de/index.php?a=7970 elikkäs straube-motorsportilta saksasta.

Kyllä se pytty on pakollista irrottaa jos haluat varmistua ettei kampikammioon päädy mitään ylimääräistä silppua.

Painereikä oli muistaakseni 6mm kooltaan, sen mukanatulevan tiivisteen mukaan kun poraa niin on passeli. Itse porasin laittamalla pytyn kiinni ruuvipenkkiin ja sen jälkeen tiiviste kiinni, pistepuikolla keskelle reiänporauspaikkaa kolo ja siitä sitten kaveri sivusta ja itse päältä katsoen porattiin se reikä, porausta helpottaa jos poraa aluksi ohjurireiän vaikkapa 1,5mm terällä. Tietenkin jos käytössä on pylväsporakone homma on helpompaa mutta tavallisella akkukoneella tuli survastua reikä ja hyvin toimi. Pytyn materiaali onneksi alumiini= pehmeää. ;)

Re: Aprilia MX 125

25.12.2013 2:59

Kiitos tiedoista. Mutta onko pytyn irrottaminen pakollista? Kai sitä sitten tarvii tilata uudet tiivisteetkin... rahaa menee :roll: No mutta asiasta toiseen, onko kellään käytössä tuorevoitelua 34kaasarin kanssa? Ja sitä vielä että mistä löytää noita dellorton vhsb 34 ja mäxään meneviä imukauloja? Käykö kotarin imukaula, ilmeisesti mäxään käy, mutta käykö lorttoon ja vakio ilmanputsariin http://www.motokeidas.com/shop/tuotteet ... NGE-125-09 toi ymmärtääkseeni on kotarin imukaula, vastauksia jos sais? =)

Re: Aprilia MX 125

26.12.2013 20:31

Alapahvin vaihdolla menee se pytyn irrotus, kantta ei oo pakko ottaa irti. Ja kyllä se pytyn irrotus on aika pakollista jos meinaat ettei mene kampikammioon niitä pytyn porausjämiä...

34mm kassun kanssa tuorevoitelu pelaa siinä missä vakiokaasarinkin kanssa mikäli siinä 34mm kassussa on tuorevoitelunippa. Ainakin PJME:ltä on osa 34mm vhsb kassuista tullut ilman niitä nippoja (Katkaistu umpinippa tilalla)

Kotarin kaula on pulttijaoltaan sama mutta itse ostaisin suosiolla esim pjmeltä tuohon tarkoitetun alkuperäisen, omaani ostin kotarin kaulan mutta ei tullut koskaan laitettua kiinni kun ei sitä oikein järkevästi saanut siihen kiinni (kaasari otti iskariin). Tietenkin lämmittämällä ja taittelemalla voi saada toimimaan mutta itse en siihen lähtisi.

Re: Aprilia MX 125

27.12.2013 1:17

No mut eikös tuolta PJME:ltä postikulut oo ihan p*rkeleen paljon jos ei tilaa paljoa? Ja mitä nyt oon kolmen jätkän kans jutellu nii onhan kotarinki imukaula sellainen vino? Yhdellä oli aprilia sx:ässä kiinni, ku ton kotarin imukaulan sais motokeitaalta 29e toisinku nuo pjme:n jne imukaulat on jotai 50e luokkaa, vastauksia! huomenna ois tarkotus tilailla osaa =)

Re: Aprilia MX 125

27.12.2013 15:34

Hmm mun kaveri laittoi jonkun 38mm kaasarin kyllä kotarin imukaulalla kiinni.. Vakio putsarin kanssa. Hyvin passas

Re: Aprilia MX 125

31.12.2013 16:56

No kotarin kaula tuli jo ostettua ja kyllä siinä ainaki taivutus on ja menee pulttijaolta mäxään nii kyll luulis menevän 34lorttoo ja vakio putsariin, eiköhän se selviä ku loput osat saapuu ;)

Niin ja sellasta kyselisin et minkä kokosen alapahvin laitan? Tilasin 2kpl 0.8mm ja yhden 0,5mm, olis niitä ohuempiakin ollut, mutta tietääkseeni ei ole kanteen tai sylinteriin koskettu nii minkä kokosen alapahvin laitan, jotkut on jostain squish:in mittauksista puhun mut en mää tiiä mitää sellasit :D