Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: KTM 125 Duke

24.11.2012 14:32

Mitä mieltä ootte tosta duken ajokorkeudesta? Olen 172 pitkä ja oon ajatellut tota dukea kevariksi. Onko se mulle sopiva vai liian matala? Mulla on nyt toi yamaha dt ja siinä on 8 cm koropala ja se on sopiva.

Re: KTM 125 Duke

24.11.2012 15:32

Äks dee, no ei tosiaan:)... Tietenkin kaikilla on eripituiset jalat mut mä oon 178-180cm ja oikein passeli ja mukava pyörä, eli kyl mä uskon et on oikein sopiva sulle. Yhellä tyypillä on myös duke ja se mua paljon pidempi ja tykkää...

Re: KTM 125 Duke

24.11.2012 16:54

188cm, Dukella mennään ja hyvin on matka taittunut. Ei ole pituus este, vaikka ehkä ei uskoisi, Dukella pärjää kyllä isompikin kuski.

Re: KTM 125 Duke

2.12.2012 21:10

Oon lueskellu netist et sais kulkee sen n.125km/h ja oma kulkee täl hetkel sen n. 110km/h.
Mites tää ruiskujärjestelmän piristäminen onnistuu? Mennäänkö vaa vakkarihuoltamolle ja sanotaan että piristetää maximii ruiskut?
Ja onko siihe jotai vaikutust jos ostan tuon akropovicin tehari siihe messii ja vaikuttaako se ruiskujärjestelmän säätöihi jotenki?

Re: KTM 125 Duke

3.12.2012 18:13

ktmduke96 kirjoitti:Oon lueskellu netist et sais kulkee sen n.125km/h ja oma kulkee täl hetkel sen n. 110km/h.
Mites tää ruiskujärjestelmän piristäminen onnistuu? Mennäänkö vaa vakkarihuoltamolle ja sanotaan että piristetää maximii ruiskut?
Ja onko siihe jotai vaikutust jos ostan tuon akropovicin tehari siihe messii ja vaikuttaako se ruiskujärjestelmän säätöihi jotenki?


No duket kulkee sen 110-125km/h muutenki... Sittenkun viet merkkihuoltoon vaikka biketeamille nii kysy että onko saatavalilla uutta ruiskukarttaa, ite vien kevääl ja kysyn sitte samaa... tehari ei vaikuta kun ääniin ja ehkä vähän "piikkiin"

Re: KTM 125 Duke

5.12.2012 16:19

näis on ollu nii paljo kulkueroja.. toiset liikkeet sanoo että ku poistaa 2011 mallissa olevan 100km/h rajottimen ni menee 115km/h . Toki sitte entiedä ketkä täällä on huippunsa testannu pystyssä ja ketkä muna-asennossa ja ketkä alamäkee ketkä tasasella... ite uskosin et toi 115km/h on melko realistinen pystyssä. Omassa dukessa vielä toi 100km/h rajotin ku raumalaiset väitti ettei siellä olis rajotinta mutta turussa löysivät ja sanoivat että tuo liikkeeseen ni keväällä menee sitte sinne :D

Ja sitte tosta teharista nii ilma db killeriä saattaa vähä jopa huonontaa tehoja jossei ruiskua säädetä uudestaa. Esim leovincee kun löytyy se oma karttansa. Kannattaa vähän kysellä muilta kokemuksia miten uusi putki vaikuttanu tehoihin (eipä niillä pitäis juuri minkään näkösiä vaikutuksia tehoon olla)

Nii ja heräs tässä talven rassailutunteina semmone kysymys taas mielee että onko kukaa teistä kuullu mitää uutta , että onko tähän keväällä tulossa isompaa pyttyä saataville ? Kun nyt nuo "viritysosat" niin heikkoja et huhhuh... Paremmin virtaava ilmanputsari,rattaiden vaihto ja 200duken pc kuulemma sopii tähän mutta siihen ne sitte jääki...

Olis kiva tietää jos joku tietäis jotai lisäinfoo tosta isommasta pytystä ! :)

Re: KTM 125 Duke

7.12.2012 19:16

Itekki kyllä haluisin tietää... Mutta, ootko muuten ite vaihtanu tota ilmanputsaria? Kun mietin vaan että ootko ite hommannu sen paremmin virtaavan että pitäiskö laittaa itekki se nyt talvella kun fättiskin pitäis tilata:)

Re: KTM 125 Duke

7.12.2012 20:07

Joku paremmin virtaava ilmansuodatin on yhtä tyhjän kanssa jos ei säädä ruiskua uudestaan. Enemmän ilmaa=laihempi seos=ei hyvä. Eli pitäis saada enemmän bensaa myös.

Re: KTM 125 Duke

7.12.2012 23:44

Juu, pyttyä ei tunnu miltään tarvikevalmistajalta kuuluvan, ja ktm on ilmoittanut, että heiltä sitä ei aiota markkinoille tuoda lakivelvotteiden takia, ilmeisesti sama kun mopoissa et jos viritysosia tarjoaa, niin valmistaja on sitten vastussa kolarin sattuessa jos pyörän laittomuus on ollut syynä kolariin.

Eli eipä sitä saa muuta viriosaa kuin 200 duken pc, teharit ja vaparifilsu (olikohan dna sen valmistaja).

Ja Stål on oikeassa vaparifilsun suhteen, ja sama on putkenkin kanssa et ei niitä kannata vaihtaa jollei lisää bensansyöttöä, koska kone kärsii laihasta seoksesta.

Re: KTM 125 Duke

8.12.2012 1:51

Mutta eihän ruiskunsäädötys oo kummonen juttu huollossa tehtäväks? ootteko te siis laittanu tota dna putsaria? :)

Re: KTM 125 Duke

8.12.2012 10:08

No kyllä se aika paha homma, vakioruiskua kun ei voi ilman power commanderia säätää, eli se on pakolllinen ostos.

Re: KTM 125 Duke

9.12.2012 22:00

Tosiaa kuten prätkäjätkä sano nii ruiskuu ei säädetä ilma PC:tä, mutta jos ite ajasin viel ens kesän dukella nii varmasti laittasin PCn ja ton filtterin nykysen putken lisäks. Kävisin säädättämäs nii kulkupuolikin paranis todennäkösesti vähän. Kuhan muistaa säädättää ilman dbkilleriä. ;)

Re: KTM 125 Duke

10.12.2012 18:44

eli filtteri ihan turha ostos ilman pc:tä? eikös noi powercommandderit maksa mansikoita? tai meinaan et jos on yli 200e nii ei jaksa, koska ei oo enää ku yks kevari vuosi jäljel :)

Re: KTM 125 Duke

10.12.2012 19:09

No tietysti se on suodatuksen osalta koneelle parempi jos suodatin on vaahtomuovia, tai jotain vastaavaa eikä paperia kuten orkkis suodatin, mutta koska seokset menee perseelleen niin kulkupuoli korkeintaan vaan huononee ilman säädätystä, joten turha ostos.

Ja pc maksaa säädätyksineen neljästä kuuteen sataan euroa, että harva sitä tahtoo laittaa rahaa niin paljon pikkuhyödyn takia, mutta jos rahaa on niin ehdottoman suositeltavaa tuo säätö on vakiollekin, koska päästörajojen takia koneet on säädetty laihalle lähelle vaarallisen rajaa, ja sitten kun putkea ja muuta vaihdellaan niin mennään todellakin sinne vaarallisen laihan puolelle.

Re: KTM 125 Duke

15.12.2012 11:29

kysyin moto24 stä sitä 200cc pyttyy ja kuulemman sen saa mutta joutuu vaihtaan niin paljon osia että tulee maksaa ainaki 2000e + työt :(