Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: KTM 125 Duke

17.1.2017 19:52

Osta multa 200cc 13tkm ajettu kone 500e, enemmän tehoa kun athenan big bore kitillä eikä kuluta polttoainetta matka-ajossa kuin 2.5l/100km.
Myyn koska hommasin 390 koneen.
Koneen mukana ruisku+ecu, startti ja staattori jää itelle.

Re: KTM 125 Duke

11.3.2017 21:10

Konaab kirjoitti:Oisko kellään tietoo miks duken nopeusmittari heittelee vålillä iha mitä tahansa lukuja nopeudeks ja vaihtelee sitä kokoajan? Välillä näyttää kyllä nopeuden oikein..... Välillä tyhjäkäynnilläki ku kaasuttelee näyttää että nopeus olis 2km/h. Osaisko joku sanoo mikä ois? :lol:

Itsellä ei näyttänyt ollenkaan nopeutta kun pyörän käytettynä ostin, selvisi sitten myöhemmin että nopeusmittarin johto oli poikki, vähän heittelehti patenttikorjauksen jälkeen huonon kontaktin takia, välillä oli paikallaan 200 ja välillä lakkasi näyttämästä muutamaksi minuutiksi :D .

Konaab kirjoitti:Osaako kukaa sanoo pitääkö 125 dukessa näkyä öljyä kun kurkkaa siitä öljyn täyttöreiästä? Kun siinä ei näy yhtää öljyä ja välillä tulee semmonen käry jostai päin pyörää?

Ei. Pitäisi näkyä muistaakseni puoleen väliin öljysilmää (samalla puolella kun täyttöreikä) kun pyörä suorassa. Itsellä myös tuo käry ilmenee välillä kun pysyy paikallaan esim. valoissa mutta öljyä ei ainakaan huomattavia määriä katoa.

detsailija kirjoitti:Onko tommonen Duke luotettava peli? Mietin max.2500e kevarii nii Dukeja löytyy paljon sillä hinnalla ;) Oon netistä lukenu paljon erilaisia vikoja dukesta :( Miten tulpan vaihto dukessa, onko pahassa paikkaan?

Itsellä ollut Duke nyt vähän päälle 2vuotta ja ajettu luultavasti yli 40 000km (nopeusmittari ainakin vuoden pois käytöstä). Isoimmat viat omana aikana ollut keväällä kun käynnistin niin ei meinannut käydä mutta muistaakseni syynä lähinnä vanha bensa ja huono akku :) . Jännitteensäädin pyörään on 2012-2017 aikana vaihdettu kaksi kertaa. Tulpanvaihto on helppoa kunhan löydät oikeanlaisen avaimen. Motonetistä taisin oman ostaa, pitää olla pitkä, erittäin kapeaseinäinen 14mm hylsy. Kaikenkaikkiaan sanoisin että on luotettava peli, hyvin kestää esim. Tampere-Turku matkan ja vaikken yksin ajanutkaan niin erittäin mukava matka- ajoon, yksin varmasti monin kerroin mukavempi :lol: .

motoritransu kirjoitti:Mites onko dukee saatavilla mitää power cammanderii ja on uus pyörä mahtaakoha lähtee takuu??

Dukeen taitaa löytyä pc. Itse varmaan koittaisin athenapartsin ecua, mutta uskoisin että lähtee takuu kun asennat etkä vaihda takaisin ennen huoltoon viemistä. Muutenkin jos tehoa haluaa niin suosittelen hankkimaan esim. athenan factory kittejä, kokemusta ei ole ja toisaalta sanoisin etten itse näkisi kovin fiksuksi viritellä dukea juuri välejä ja ruiskukartan päivitystä enempää, menee senverta kalliiksi. Toki jokaisella omat mielipiteet ja tarpeet. :lol:

Östelä kirjoitti:Morjesta!
Juu elikkäs osaisko kukaan kertoo mikä dukessa mahtaisi olla vikana... Eli ongelmana on vaihteet, jotka ovat välillä erittäin jäykät ja vaihteita joutuu melkeempä runnomaan sisään. Ongelmana on myös että pyörä on melkein mahdoton saada vapaalle paikallaa vaan vaihde poljin tuntuu jähmettyneen ykkös vaihteelle. Välillä vaihteet toimivat aivan normaalisti ja vaihteen vaihtamisessa ei kummoisempaa voimaa tarvitse. Voiko syynä olla öljyt? Samoilla öljyillä ajettu noin 2500km että olisi aika vaihtaa?

Varmaan korjattu jo (Jos on niin kerro ihmeessä mikä oli) mutta itse varmaan ottaisin öljyt pois ja tsekkaisin kytkimen toiminnan, vaihteston ja sen vaihdevivun mekanismin läpi ja uudet öljyt ja suodatin sisään. Itse käytän lähes poikkeuksetta motorexin öljyjä ja K&N suodatinta.

Arskis_1 kirjoitti:Onko kellään tietoo mistä sais kohtuuhintaan dukeen imuvenat? Omat on mutkalla ja motokeitaan 120€ venoja ei huvittas ostaa :( saako noita ees mistään halvemmalla? Tuntuu olevan ylipäätäänkin vaikea löytää osia tähän pyörään normaaleilla hinnoilla. :|

Duken varaosat nyt ovat aika hintavia osista riippuen, ehkä isoimpana yllätyksenä tuli ruuvien hinnat. Kannattaa etsiä osia ainakin purkaamoista, ulkomailta ja ebaystä. Motocenteristä saa myös erittäin kohtuulliseen hintaan jos vain löytyy. Oma jännitteensäädin on Motocenteristä ja toimii kuin unelma ja oli vain n.60€.

Re: KTM 125 Duke

14.3.2017 22:05

Mites ootte säätäny kytkimen liikkeeseen esijännitystä?

Edit* oli piikin vaijeri liian pitkä 390 koneeseen enkä töhöillessä tajunnu että tarvii lyhentää :D
Viimeksi muokannut 0meGa päivämäärä 26.3.2017 22:31, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: KTM 125 Duke

26.3.2017 17:48

onko kytkinlevyjen vaihto millane homma tähän pyörää?

Re: KTM 125 Duke

26.3.2017 22:38

alle 30min homma, kytkimen lohko auki ja pakka irti
tosta videon kanssa 4.50 alkaen -> https://youtu.be/A9r0K9DFJQY?t=4m50s

Re: KTM 125 Duke

31.3.2017 18:20

Saako 2016 mallin Dukeen tuota 160cc kittiä kiinni kun Moto-Hämeen sivuilla lukee että saa vain 2010-2014? Tietääkseni pyörässä ei oo koneessa mikään muuttunu tähän asti.

Re: KTM 125 Duke

31.3.2017 18:35

Morjens!

Kaverilla tarvetta saada matkustajan jalkatapit Dukeen, joten kysymys kuuluukin, että mistä sellaisia saa? Mistään ei kumpikaan meistä ole vielä löytänyt.

Re: KTM 125 Duke

1.4.2017 10:34

motokeidas, osan numero 90103050033

Re: KTM 125 Duke

13.4.2017 17:33

0meGa kirjoitti:Osta multa 200cc 13tkm ajettu kone 500e, enemmän tehoa kun athenan big bore kitillä eikä kuluta polttoainetta matka-ajossa kuin 2.5l/100km.
Myyn koska hommasin 390 koneen.
Koneen mukana ruisku+ecu, startti ja staattori jää itelle.


Mua kiinnostaas tuo kone!!! Sopiiko 125cc motin startti ja staattori tuohon 200cc mottii??

Re: KTM 125 Duke

13.4.2017 17:35

Myyty ja kyllä ne siihen käy

Re: KTM 125 Duke

17.4.2017 16:36

Paljonko duken huippunopeuden tulisi olla täysin vakiona? Itselläni 5 vaihteella 104-108 ja 6 vaihteella tippuu 98-104 tasaisella tiellä ajettaessa. Liekkö ensimmäisessä huollossa jäönyt rajoitin / ruiskukartta päivittämättä?

Re: KTM 125 Duke

24.4.2017 20:59

.




H33B0 kirjoitti:Varmaan korjattu jo (Jos on niin kerro ihmeessä mikä oli) mutta itse varmaan ottaisin öljyt pois ja tsekkaisin kytkimen toiminnan, vaihteston ja sen vaihdevivun mekanismin läpi ja uudet öljyt ja suodatin sisään. Itse käytän lähes poikkeuksetta motorexin öljyjä ja K&N suodatinta.


Joo tosiaan homma selkis näitten vaihteisto ongelmien kanssa. Asia oli niin yksinkertainen, että kytkin vaijeri oli päässy löystymään, jolloin kytkin ei ottanut kunnolla.. Elikkä vaihteita tuli vaihdeltua puoli raakana :roll: No mutta eipä tuo vaihteisto vissiinkää ihan hirveästi itteensä ottanu, nyt kun vaijerit kiristetty ja kytkin ottaa normaalisti vaihteisto tunttuu aivan normaalilta :D

Re: KTM 125 Duke

26.4.2017 9:52

Hei,
Tosta takuuasioista sen verran, että mitä saa itse korjata, ja milloin pitää viiä huoltoon? Jos vaikka haluaisin uuden putkiston laitteeseen, raukeaako takuu itse asennettuna, mutta huollossa asennettuna ei?

Re: KTM 125 Duke

27.4.2017 16:14

Jusaka kirjoitti:Hei,
Tosta takuuasioista sen verran, että mitä saa itse korjata, ja milloin pitää viiä huoltoon? Jos vaikka haluaisin uuden putkiston laitteeseen, raukeaako takuu itse asennettuna, mutta huollossa asennettuna ei?


Eikös huollot mene ihan että eka huolto 1 tkm kohdalla sitten 5tkm kohdalla ja sit 5 tkm välein, ainakin näissä vanhemmissa menee näin.
Mielestäni saat esim. putken vaihtaa itse, mutta jos jotain menee rikki sen seurauksena, takuu ei korvaa.
Saa tosiaan korjata, jos olen väärässä.

Re: KTM 125 Duke

27.4.2017 16:16

Onkos ketään itse säätänyt dukessa venttiilien välyksiä? Onko vaikea homma, joutuuko purkamaan paljon?