Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: KTM 125 Duke

5.10.2012 12:25

Tuon lambda anturin voinee jo luokitella jo tyyppiviaksi. Aika monella mennyt rikki. Ehkä kytkinlevytkin, muutamalla nekin menneet.

Huollossa sanoivat kaverille, häneltä siis hajosi kyseinen anturi, että jos kaasua vääntelee pyörän ollessa sammuksissa niin ei tykkää ollenkaan.

Re: KTM 125 Duke

5.10.2012 13:21

Mulla tuli vaa mielee et mites kulkee tolla ''vara'' ohjelmalla joka syöttää liikaa bensaa? :D
Enemmän bensaahan=enemmän tehoa, ainakin teoriassa. :lol:

Re: KTM 125 Duke

5.10.2012 16:56

Nyt saa ehdotella dukeen vähän ideoita... tarkotus ois siin talvella laittaa uudenlaiseks uniikis, rahaakin on käytössä suhtellisen paljon ;D että kaikki ideat vaan tulee ja neuvot koska ite vähän hukassa

E: vähän oli ideana musta duke tehä tai kun oranssia nyt on kaikilla mut että tulis vähän uudenlainen

Re: Re: KTM 125 Duke

5.10.2012 17:12

Sugee kirjoitti:Mulla tuli vaa mielee et mites kulkee tolla ''vara'' ohjelmalla joka syöttää liikaa bensaa? :D
Enemmän bensaahan=enemmän tehoa, ainakin teoriassa. :lol:


Jos asia olisi näin niin miksi virittämiseen vaadittaisiin jotain muuta kuin bensansyötön lisääminen.

Re: KTM 125 Duke

5.10.2012 17:17

Bensaa joo mutta ei se bensa ilman happea pala :D eli pitäisi saada ilmaa enemmän virtaamaan sylinteriin niin voidaan lisätä bensan syöttyä sille ilmamäärälle sopivaksi. YKSINKERTAISTETTU!!

Re: KTM 125 Duke

5.10.2012 18:25

Huomatkaa kohta "ainakin teoriassa"...
Kyllä tiedän että viritykseen ei riitä bensan lisääminen, tiedän myös ilman ja bensan välisen sekotuksen suhteen joka on noin 1/15. Seos suhde tietenkin riippuu haetaanko pieniä päästöjä vai tehoa. Päästöjen pienentämiseksi moottoreissahan on lähes poikkeuksetta tehon kannalta väärä suhde. Tehoa saisi lisää tekemällä suhteesta hieman enemmän bensapitoisen.
Mutta loppujen lopuksi tehon lisäämiseksi riittää seoksen määrän lisääminen palotilassa. Kasvaneen tehon kestäminen on taas sitten eriasia.

Re: KTM 125 Duke

7.10.2012 14:45

Tuotaa.. vaikuttaako se ktm powerparts putki mitenkää tehoihin? Eli laskeeko vai nostaako ja tartteeko ruiskukarttaa käyä päivittämässä?

Re: KTM 125 Duke

7.10.2012 18:11

Kymda kirjoitti:Tuotaa.. vaikuttaako se ktm powerparts putki mitenkää tehoihin? Eli laskeeko vai nostaako ja tartteeko ruiskukarttaa käyä päivittämässä?


ei tarvii mitää toista karttaa... ja ei sillä pitäis olla minkäänlaista vaikutusta mihinkään paitsi ääniin... joku sanoo et kiihtyy paremmin ja toinen että ei mee nii kovaa koska puuttuu vastapaine ilman db killerii mut ei sil oo mitää eroo

Re: KTM 125 Duke

8.10.2012 18:08

Oon Dukea miettiny ja tarvisin vähän lisätietoa:
Miten tuon kilventelineen saa muokattua pienemmäksi? Entä mikä putki kannatais hommata (akra, leovince, ktm powerparts yms.)? Mitä muuta tulis ottaa huomioon?

Re: KTM 125 Duke

8.10.2012 22:29

Putkessa kannattaa ottaa se mikä miellyttää silmää. Esim ite tykkään tost ixilist mikä mulla on vaikkei kaiikki siitä tykkääkkää. :D
RG myy pienempää kilventelinettä sopu hintaan. Ton alkuperäsen voi sahata siit ylimmäst mutkast ja lyödä kilven siihen jäänen osa päälle kii.
Ei kai mitää erikoist tarvii kyl huomioida.

Re: KTM 125 Duke

8.10.2012 22:50

Mä dikkaan ixilistä, koska se on härön näköinen, mutta kai se on pyöräkohtasta mihin tommonen sopii ja duke on vaan yks mihkä sopii 8)

Tarkoitan siis, et esim. yzäri jammuun tommonen ei sopis yhtää, siinä minusta vie musta scorpion, tuo scorpion vastaa melkeinpä ulkonäöltään kaikkia duken perusputkia, jotka sopii nimenomaan paremmin katettuun kyykkyyn ku nakupyörään.

Re: KTM 125 Duke

9.10.2012 16:36

mikä vois olla syy kun nyt pari viimestä päivää on duke tehny nii kun ei oo viel paljoo ajanu et vähän tökkii ja niiku hidastaa, eli kun vääntää kaasuu nii se vähän tökkii se kiihtyvyys? voiko johtua siitä että juuri nämä kerrat on duksutin seissy väh. 6h koulunpihas ja on ollu kylmä ja joka kerta satana paljon?

Re: KTM 125 Duke

9.10.2012 18:07

Ookko ikinä kuullu koneen lämmittämisestä?

Re: KTM 125 Duke

9.10.2012 21:15

joo rauhotu, kuhan kysyin ;D

Re: KTM 125 Duke

9.10.2012 21:25

Ceehee- kirjoitti:mikä vois olla syy kun nyt pari viimestä päivää on duke tehny nii kun ei oo viel paljoo ajanu et vähän tökkii ja niiku hidastaa, eli kun vääntää kaasuu nii se vähän tökkii se kiihtyvyys? voiko johtua siitä että juuri nämä kerrat on duksutin seissy väh. 6h koulunpihas ja on ollu kylmä ja joka kerta satana paljon?

Mulla on lambda-anturi rikki ja oireilee märällä kelillä juuri noin, voi se tosin olla myös kylmän koneen oireita.