Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Honda NSR 125

5.5.2013 22:33

Jontuss kirjoitti:mitä välejä teillä on nässyssä kiinni? Itellä 14-37 eikä jaksa mennä 6 vaihteella vakioputken kans todellakaan loppuun. 5 vaihteella mittariin 130. Olisko 13-38?


pa-säädin todennäköisesti päin mehtiä, itselläkin oli samahomma viimekesänä. tai sitten voi olla sama yllätys kuin minulla, männän renkaat poikki :lol:

SaMito kirjoitti:Mitäs mieltä ootte, kestäiskö 55tkm ajettu nasseri tämän kesän työmatkatkat (~4000km)? Alakerta siis vielä korkkaamaton. Männän puolesta pitäis mennä.


jos ei luppaile jo, niin uskoisin että kestää. :roll: riippuu myös huollosta ja öljyistä

Re: Honda NSR 125

8.5.2013 17:52

Mihis asti teillä nasu kiertää?

Itellä kiertää sinne 10 t heittämällä, mutta 11 saa vinguttaa. Pakoaukonsäädin täysin säädöissä ja mäntäkin vaihdettu about 3-4 tonnia sitten. Mistäköhän lähtisi ettimään vikaa vai onko toi 10t se maksimi?

Re: Honda NSR 125

8.5.2013 18:58

Kyllä mulla ainakin menee se 11k, helposti. En edes oo viittiny kokeilla kiertääkö enempää kun kone huutaa muutenkin jo noilla kierroksilla helvetisti. Ettei oli putkitukossa/karstassa. Eniten veikkaan että säädöissä vikaa, varmaan käy liian rikkaalla En osaa sanoa varmaksi?

Re: Honda NSR 125

8.5.2013 21:05

Mulla on pääsuutin jotain 138. Voisiko se vaikuttaa? :o mikäs noista suuttimista kaasarissa on muuten tehosuutin? Putkesta sen verran, että se on sun vanha mikki_32! ;) jos oikein muistan!

Re: Honda NSR 125

8.5.2013 21:42

En muista mikä on TT suutin, koita kattoa vaikka tietopankista tai tästä topicista, mutta vaikuttaa suht järkevän kokoselta. Itellä tällähetkellä jollyn kanssa 165 suutin :roll: :lol:

Joo taitaa olla mun vanha putki. Poltin silloin karstat siitä, mutta jos se on sulla jossain vaiheessa käyny reilusti rikkaalla niin nopeesti se kerää sitä karstaa. Mutta en usko että se olisi jo karstottunu niin paljon että ei kierrä tarpeeksi.

E: Vai tarkoititko että paikoillaan kiertää 11k asti, mutta ajossa 6. vaihteella ei meinaa jaksaa kiertää loppuun asti? Jos näin, niin se on normaali, ei nää nasset kuulemma oikeen jaksa vetää 6. vaihdetta loppuun vakio väleillä.

Re: Honda NSR 125

8.5.2013 22:50

Ei oikein vedä millään vaihteella 11 asti, paitsi jollain kolmosella tai kakkosella ehkä 10,5. Pitää vissiin kattoa noi suuttimet vielä läpi ettei niistä olisi kiinni. :eek: Kyllähän tuolla ajelee, mutta pistää vaan ketuttamaan tuo ongelma.

Re: Honda NSR 125

9.5.2013 22:33

pitäs saada tosta nassesta kurit pois, eli TT putkea oon ostamassa, ja oon koittanu tota imukaulan ja lohkojen välisessä laipassa olevaa kuria ottaa pois eli suurentaa sitä aukkoo, ainoo ongelma on että en löydä sitä :D tai en ees osaa ettiä oikeesta paikasta, mitä nyt on tullu pakoputkee ja ilmanputsarii irrotettuu. Eli mistä ton laipan nyt sitte löytääkään? (Honda NSR 125 -98)
Ja pitäskö noiden kurittoman putken ja laipan jälkeen vaihtaa niitä suuttimia?

Ja sitte vielä et minkä verran tulee tehoja ja nopeutta lisää, ku mun kortilla on vielä reilu kuukauden se 25kW rajana.

Re: Honda NSR 125

12.5.2013 13:33

väleistä vielä, että kuinka paljon nassen pitäis kulkee ja kiertää, kun välit on 14/38? oma kun meni mittariin muna-asennossa pelkästään 135 km/h, eli alle 130km/h oikeaa nopeutta.

Re: Honda NSR 125

14.5.2013 16:06

Hei osaako joku kertoa, että miksi Näsärini ei jaksa kulkea yli 100:sta mittariin?
Kun vaihtaa neloselta vitoselle niin kierrokset tippuvat (tietysti) parilla tonnilla, mutta nopeutta ei tule ollenkaan vaikka tuhannen newtonin voimalla kaasua vääntää. Kutosella sama juttu.
Öljyt ovat vaihdettu, eturengas vaihdettu, ketjut kiristetty juuri sopivasti.
Mistä kiikastaa? Onko vikaa kenties seoksissa tai väleissä vai? Ennen talvea kaikki toimi fantasistisesti tosin. Kyseessä on tosiaan kuristamaton 2001 vuoden NSR

Re: Honda NSR 125

14.5.2013 23:09

jutsuss kirjoitti:pitäs saada tosta nassesta kurit pois, eli TT putkea oon ostamassa, ja oon koittanu tota imukaulan ja lohkojen välisessä laipassa olevaa kuria ottaa pois eli suurentaa sitä aukkoo, ainoo ongelma on että en löydä sitä :D tai en ees osaa ettiä oikeesta paikasta, mitä nyt on tullu pakoputkee ja ilmanputsarii irrotettuu. Eli mistä ton laipan nyt sitte löytääkään? (Honda NSR 125 -98)
Ja pitäskö noiden kurittoman putken ja laipan jälkeen vaihtaa niitä suuttimia?

Ja sitte vielä et minkä verran tulee tehoja ja nopeutta lisää, ku mun kortilla on vielä reilu kuukauden se 25kW rajana.

http://www.nsr125.com/derestrict.htm
Siinä ohjeet kuristusten poistamiseen. Jos et löydä tota metallilaippa imukaulan lohkon välistä, niin silloin joku on sen ottanut jo pois. Sun pitää irroittaa putsari, kaasari ja sitten imukaula irti lohkoista (ei oo pahahomma).

Pitää vaihtaa suuttimia ja TT suuttimet ovat:
Pääsuutin 135
Tyhjäkäyntisuutin 42
Tehosuutin 65
Ilmaruuvi 2,5 kierrosta auki

Nassessa on max 28hp TT:nä, eli noin 21kW. Vauhtia on yksilöstä, koneen kunnosta ja väleistä riippuen 140-160 oikeaa nopeutta.

Re: Honda NSR 125

15.5.2013 16:56

KalleKuristaja kirjoitti:Hei osaako joku kertoa, että miksi Näsärini ei jaksa kulkea yli 100:sta mittariin?
Kun vaihtaa neloselta vitoselle niin kierrokset tippuvat (tietysti) parilla tonnilla, mutta nopeutta ei tule ollenkaan vaikka tuhannen newtonin voimalla kaasua vääntää. Kutosella sama juttu.
Öljyt ovat vaihdettu, eturengas vaihdettu, ketjut kiristetty juuri sopivasti.
Mistä kiikastaa? Onko vikaa kenties seoksissa tai väleissä vai? Ennen talvea kaikki toimi fantasistisesti tosin. Kyseessä on tosiaan kuristamaton 2001 vuoden NSR


kato toimiiko SERVO oikein, eli kaasutat niin näät sen rullan liikkeet, kierrosten nousun mukaan kääntyy. tai sitte sulla on konepuolella huonoja uutisia ;)

Re: Honda NSR 125

15.5.2013 17:41

Taas ongelmia. Lauantaina ajoin pärrän talliin lenkin jälkee, mutta eilen ei lähteny enää käyntiin. Kaasari puhalleltu pariinkertaan suuttimien pitäis olla sopivat. Kipinää tulee. Pari tulppaakin oon kokeillu. Ilman ilmanputsarii on kokeiltu, Startti pörrää normaalisti. Eikä mitään eloa. Vähän apuja? :paha:

Re: Honda NSR 125

15.5.2013 20:13

mualari kirjoitti:
KalleKuristaja kirjoitti:Hei osaako joku kertoa, että miksi Näsärini ei jaksa kulkea yli 100:sta mittariin?
Kun vaihtaa neloselta vitoselle niin kierrokset tippuvat (tietysti) parilla tonnilla, mutta nopeutta ei tule ollenkaan vaikka tuhannen newtonin voimalla kaasua vääntää. Kutosella sama juttu.
Öljyt ovat vaihdettu, eturengas vaihdettu, ketjut kiristetty juuri sopivasti.
Mistä kiikastaa? Onko vikaa kenties seoksissa tai väleissä vai? Ennen talvea kaikki toimi fantasistisesti tosin. Kyseessä on tosiaan kuristamaton 2001 vuoden NSR


kato toimiiko SERVO oikein, eli kaasutat niin näät sen rullan liikkeet, kierrosten nousun mukaan kääntyy. tai sitte sulla on konepuolella huonoja uutisia ;)


Kokeilin servoa ja eihän se liikkunut minnekään. (Kokelin sitä neutraalina, että en tiedä kuuluisiko sen liikkua, mutta mitään ei tapahtunut)

Re: Honda NSR 125

16.5.2013 20:19

KalleKuristaja kirjoitti:
mualari kirjoitti:
KalleKuristaja kirjoitti:Hei osaako joku kertoa, että miksi Näsärini ei jaksa kulkea yli 100:sta mittariin?
Kun vaihtaa neloselta vitoselle niin kierrokset tippuvat (tietysti) parilla tonnilla, mutta nopeutta ei tule ollenkaan vaikka tuhannen newtonin voimalla kaasua vääntää. Kutosella sama juttu.
Öljyt ovat vaihdettu, eturengas vaihdettu, ketjut kiristetty juuri sopivasti.
Mistä kiikastaa? Onko vikaa kenties seoksissa tai väleissä vai? Ennen talvea kaikki toimi fantasistisesti tosin. Kyseessä on tosiaan kuristamaton 2001 vuoden NSR


kato toimiiko SERVO oikein, eli kaasutat niin näät sen rullan liikkeet, kierrosten nousun mukaan kääntyy. tai sitte sulla on konepuolella huonoja uutisia ;)


Kokeilin servoa ja eihän se liikkunut minnekään. (Kokelin sitä neutraalina, että en tiedä kuuluisiko sen liikkua, mutta mitään ei tapahtunut)


Jaahans, servo olikin irti kokonaan. Huomenna selviää, että mitenkä vaikuttaa ajamiseen.

Re: Honda NSR 125

16.5.2013 21:48

Mikä vaivaa näsärin etujarrua. Vinkuu pienessä vauhdissa sillälailla tasaisin väliajoin ja nyt näytti että on jarrunestettäkin tiputtanut asfaltille. Jarrupalat vaihdettu viime syksynä ja vasta nyt keväällä tämä oire ilmeni