Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Honda NSR 125

14.4.2013 12:23

Lämpöanturille tulee kanteen yksi piuha, sen väriä en muista tähän hätään...

Vähän on kieltämättä vaikea sanoa, toimiko pakoaukonsäädin siis kuitenkin noilla virityksillä? Voin koittaa vertailla omaa pyörää kunhan joudan sitä kasaamaan.

Ainakin mulla startti pelaa ilman servoa. Jos rele naksuu niin vika todennäköisesti startin hiilissä, onko vaihdettu sun tietoon niitä koskaan?

Re: Honda NSR 125

14.4.2013 15:52

Aiivan hel**tin ihmeellinen onglema :paha: Nyt sitten aloin säätämään ryyppyä. Kun säädin sitä eri asentoon, niin nyt nasse ottaa kiekkoja sinne 11 asti. Kerkesin riemuita 15 sekuntia, kun alkoi itsestään nostamaan kierroksia 3t asti ja ne laskee aina kun laittaa ryypyn sekunniksi päälle ja sitten pois. Kierrokset laskee sinne tonnin kohille vaikka tk-suutin on 42. Sitten sammuu.

Ryypyn "luisti" on vähän kumma ja se ei taida oikein pitää kunnolla, kun sieltä pohjasta se kumiosa on painunut sisälle. Saako näitä ostettua jostain?

Mistäs alkaisi ettimään vikaa? Imuvuoto itellä lähinnä tulisi mieleen.

Re: Honda NSR 125

15.4.2013 17:36

Ainakin mulla startti pelaa ilman servoa. Jos rele naksuu niin vika todennäköisesti startin hiilissä, onko vaihdettu sun tietoon niitä koskaan?


kaverilla naksutti näsärin rele (niinkuin minullakin viime syksynä) mutta välillä pyöritti starttia. uskaltaako tuota starttia aukasta ilman että sielä mitään tippuu? mitä sielä ei saa olla ja mitä pitäisi olla? :nolo:

Re: Honda NSR 125

15.4.2013 20:53

Uskoisin että startin hiilissä kosketushäikkää tai ovat loppumassa, jos välillä pelas ja välillä ei. Vaihtoehtoisesti startissa voi olla likaa joka aiheuttaa sitä kosketushäikkää.

Startin huolto ei ole niistä helpoimmista hommista mutta onnistuu kyllä järjen kanssa ja kun rauhassa tekee. Jos itse teet, niin ne ristipääruuvit voi olla sitten tosi tiukassa, varo pilaamasta kantaa eli oikeankokoiset meisselit käyttöön heti. Vaihtoehtoisesti voit ottaa sen startin irti ja kiikuttaa vaikka esimerkiksi jonnekkin akkuhuoltoon, mulle startin huolto sis. hiilet, jouset, putsaus ja työ maksoi 50e ja tosta hiilten+jousien hintakin oli jo puolet.

Ja niin, kun saat ne ristipääruuvit auki siitä lieriökotelosta niin sieltä voi ne hiilet ja jouset tipahtaa mikäli ankkuri jää siihen koteloon kiinni, mulla on vaihdellut sattumasta riippuen onko startin ankkuri jäänyt itse runkoon kiinni vai tullut magneettisen lieriön mukana ulos.

Ediek, moposportilta löytynee tuohon ryyppyyn varaosia. Muuten en tuohon käyntiongelmaan osaa sanoa.

Re: Honda NSR 125

15.4.2013 22:47

Asiaa ton: KOSO DB-01r:mittariston asennuksesta nasseen, onko ollut ongelmia toimintojen kanssa. Liittimet tuskin istuu suoraan eli jotain sähköhommaa todennäköisesti odotettavissa? Voi laittaa yv:llä viestiä, ei tule tännekkään ylimäärästä paskaa.

Muutamassa nassessa oon tommosen spotannu eli ainakin onnistuu.

Re: Honda NSR 125

17.4.2013 16:17

Mikähän nassessa on ku lämmöt nousee heti jos ajaa yli 7k kierroksilla ja vähäki jos kiihdyttelee kunnolla? muuten ei juurikaan nouse lämmöt.. 200km sitte vaihdettu kannentiiviste sekä vesipumpun ratas sen jälkeen pysy lämmöt alhaisena 200km ajan.
Syyläristä lähteny kyllä nestettä pari desiä, riittääkö ilmaamiseksi se et nestettä niin paljo ku menee pyörä käyntii,korkki auki ja olla niin kauan käynnissä että kuplinta lakkaa jos ilmenee sellast?

Re: Honda NSR 125

17.4.2013 19:13

mitenkäs oote tehny kun olette ottaneet tuorevoitelun pois, ihan vaan letkut irti vaan? pitääkö laittaa kaasarilta yms letkut tukkoon? pumpulta myös vain tukkoon? vai laitetaanko ns kiertämään

Re: Honda NSR 125

18.4.2013 10:12

Lisäile nestettä vähän jos kerta vajentunut, ite oon ilmannu sillee et korkki auki ja puristelee letkuja vähän pyörän ollessa käynnissä.

Itse laitoin öljypumpun 2 nipan välille letkun ja kaasarista tukin sen voitelunipan.

Re: Honda NSR 125

18.4.2013 10:36

Onkos jengiltä menny kiereitä tosta kytkinkahvan rungosta niin, että se säätöruuvi ei mene enää kierteille? Toimii kyllä ihan ok, ei sinäänsä haittaa.

Ajattelin tilata purkuosista yhen kahvarungon jossa paskana ne kiereet ja sitten poraan isompaan pulttiin reiän, teen isolle pultille kierteet kahvarunkoon ja sitten teen kierteet sille säätöruuville siihen isompaan pulttiin. Toimiskohan? Jos sais samalla lisää säätövaraa kytkimeen, kun tuntuu olevan aika löysällä toi vaijeri.

Re: Honda NSR 125

18.4.2013 11:47

luulisin ainakin että onnistuu, mutta eikö muka kiristä tarpeeksi vaijeria jos se on ihan tapissaan? :nolo:

Re: Honda NSR 125

18.4.2013 12:14

Kiristi se vielä viimekesänä, mutta se ongelma on juuri siinä että kahvarungosta ne kierteet kulunu nii se ei pysy siinä tappiinasti säädettynä vaan tulee 0.5cm pienemmälle säädölle :lol: . Eli kierteistä n. 0,5 cm kulunut olemattomiin joten ei saa säädettyä ihan tappiin sitä säätöruuvia jotta kytkin ottais aikasemmin kiinni.

Ehkä vieläkin huonosti selitety, mutta toivottavasti ymmärsit ;)

E: Tässä kuva. Tuon säätöruuvin kuuluisi jäädä 0.5cm enemmän ulos, jos se pysyisi siinä tappiinasti säädettynä... Kuva
Ongelma kuitenkin nyt fiksattu. Laitoin tohon ruuviin tiivistysteippiä, niin nyt se pysyy siinä tappiinasti säätö kohdassa ja tuli takas se mukava jäykkyys kahvaan. Täytyy varmaan talvella vaihtaa toi kahvarunko tai keksiä jtn muuta.

Re: Honda NSR 125

18.4.2013 15:20

Prikkoja väliin niin auttaa myöskin :)

Re: Honda NSR 125

19.4.2013 16:34

jeps! ekat savut lähti tänään nassesta :D alussa meenasin jo masentua kun vian hörähteli käyntiin, mutta sitten se loppujen lopuksi lähte käyntiin :lol:

mistä kannattais rueta ehtimään startin oikosulkua, koska kun ekan kerran käyntiin lähti, startti pyöri koko ajan. mutta otin startin piuhat pois niin ei enää pyörinyt mikä nyt ihan normaalia..:D napista ei reagoinut mitään kun virrat oli päällä /käynnissä pyörikoko ajan.

Re: Honda NSR 125

19.4.2013 20:52

Huomautuksena muille, että älkää ikinä ostako bilteman akkua :lol: ! Viime kesänä ostin ja nyt ei pidä enää varausta, tiiä sitten sattunukko maanantaikappale. Pitkän ajelun jälkeen startaa tosihyvin parikertaa ja sitten ei enää ees yritä.

Vai voiko toi johtua startin hiilistä. Edellinen omistaja kyllä huoltanut startin liikkeessä jonkin aikaa sitten. Noh, 1m työntöä ja nasse ilosesti tulille :)

Re: Honda NSR 125

20.4.2013 11:27

Itsellä ihan toimiva Biltema-akku, tosin pitäisi uusi hommata kun tuo vähän nesteitään vuotanut, ja pidemmän seisonnan jälkeen (viikko+) saa vähän pidempään startata. Toimii kuitenkin. :lol: