Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Honda NSR 125

26.3.2013 23:03

Paperitiivisteet pitäis olla samanlaisia kaikki ja käy vanhemmat uuteen. Kannentiivistettä myydään eri varaosanumerolla, siitä en ole ihan varma oisko jotain pieniä eroja.. Tuskimpa siinäkään.

Re: Honda NSR 125

27.3.2013 1:06

Morjes! Tilasin ebaysta ba20d halogeenipolttimot (35/35w). Laitettiin kiinni ja ei toimi kuin pitkät valot vaan. Mikä voisi olla vikana? Mistä tietää, että polttimossa yleensä on edes lyhyet ja pitkät?Kummankaan polttimon lyhyet eivät toimi. :lol:

EDIT: miten saisi hyvin lukittua pakoaukonsäätimen pultin kun tuppaa aina menemään huonoihin säätöihin nopeasti?

Re: Honda NSR 125

28.3.2013 0:43

Polttimoasiaan en osaa sanoa juuta enkä jaata, mutta kierrelukitetta voi kokeilla siihen mutteriin jos meinaa aukeilla kokoajan. Jos siis meinaat sitä mutteria mikä on vääränkätisillä kierteillä siinä pakoaukonsäätimen akselissa?

Ainiin tietty voit kokeilla vanhoja polttimia uudestaan että toimiiko, jos pelaa niin vikahan on uusissa polttimoissa.

Re: Honda NSR 125

28.3.2013 21:59

Kyseessä on se Pakoaukon säätövaijerin kiristysmutteri. :paha: Pitääpi tuo polttimoasia katella..

Re: Honda NSR 125

28.3.2013 23:16

vihdoinkin tuli saksan pojilta palikat kotia ;) oottekos korottanu näsäria jollain palalla? pitäs vähän korottaa perästä kun tuo toinen perä vähän turhan matalalla :roll:

mitenkäs nuo männän renkaat, onko niissä joku merkintä tai vastaava? pitäs tietää myös minne se yks rengas menee, mikä tulee mukana, katoin ainakin et alempi renkaan ura on syvempi, et tuleeko se siihen väliin? vinkkejä jne vois samalla antaa vähä mitä kannattaa huomioida kun laitan ton sylinteri setin kiinni!

E: kehtaisko joku kertoo mihinkä kohtaan tuo jarruvalon katkaisin juttu tuli kiinni? siinä on se "teline" sille, mutta mihinkä kohtaan se nyt tuli kiinni?

Re: Honda NSR 125

4.4.2013 23:26

Taas vaihteeksi kytkimeen liittyvää asiaa. Alkaa palaa hermo tohon härveliin. Oon tässä varmaan 4 kertaa kytkimen purkanu, Manuaalin mukaan kasasin takaisin mutta ei irrota vaikka selvästi tuntuu jäykältä. Silti kun ykkösen laitta tupaan ja heiluttelee pyörää kytkin pohjassa ei tunnu minkäänlaista eroa. Eli missä! vika kaikki levyt oli ihan buenon näkösiä. :paha:

Kasatessa ainoo hämärä puoli oli ne kaksi ohkasta pientä "tärinän vakauttajaa". toinen on tasainen rinkula kun toinen taas on \__________________/ <----------- tuon muotoinen eli kovera. Manuaalissa oli senverran hämärä kuva että en ymmärtäny kumminpäin tuo tulisi laittaa. Oikeessa paikassa se on mutta tuleeko kovera puoli kruunuun päin vai kruunusta ulospäin?

Se kyllä tässävaiheessa tuskin vaikuttaa kytkimen irrottamiseen millään tapaa.
NYT JOKU VIISAS AUTTAA!!!

Vai tilaanko varmuudeksi uudet levyt vielä siihen? :paha: :paha: :paha:

Re: Honda NSR 125

5.4.2013 3:40

Tulipa tuossa eilisellä alotettua kakspyörästen kausi, mökiltä tiistaina löysin nassen talvilevolta ja koitin käyntiin ja hyvinhän se hurahti uudella akulla ja tuoreella kakstahtibensalla. keskiviikkona kun piti kärrin kyytiin peli pistää kuskausta varten niin eipä perkele inahtanutkaan. no eipä muuta kun magneetonlohko auki ja sieltä startti irti. no perkele olihan siellä vettä varmaan desi... (magneetonlohkon tiiviste päästää tiestä vedet lohkoon ja sieltä startille). vissiin sulanut jäätyneet vedet siinä kun käytin lämpöiseksi ja jotain sinne startille tehnyt. No mitäs siinä kuivaillessa ja puunaillessa, startti toimi tuon käsittelyn jälkeen kuin uutena :D eipä vaan löytynyt mistään kaupasta tota orkkistiivistettä tonne magneeton koppaan. noh hyllystä löytyi tiivistepahvia metritavarana ja siitä sitten näppäränä taiteilemaan ja tiivistemassan siivittämänä leikattu tiiviste paikalleen, Siitä sitten mopo kärryyn ja 200km ajomatka kylille. kyllä tuntui talven seisonnan jälkeen suorastaan nälkäiseltä kovalle ajolle koko pyörä :D ei muuta kun hyvät ajokelit ja turvallisia kilometrejä kaikille hondakuskeille :)

Re: Honda NSR 125

5.4.2013 18:35

powervalve kirjoitti:Taas vaihteeksi kytkimeen liittyvää asiaa. Alkaa palaa hermo tohon härveliin. Oon tässä varmaan 4 kertaa kytkimen purkanu, Manuaalin mukaan kasasin takaisin mutta ei irrota vaikka selvästi tuntuu jäykältä. Silti kun ykkösen laitta tupaan ja heiluttelee pyörää kytkin pohjassa ei tunnu minkäänlaista eroa. Eli missä! vika kaikki levyt oli ihan buenon näkösiä. :paha:

Kasatessa ainoo hämärä puoli oli ne kaksi ohkasta pientä "tärinän vakauttajaa". toinen on tasainen rinkula kun toinen taas on \__________________/ <----------- tuon muotoinen eli kovera. Manuaalissa oli senverran hämärä kuva että en ymmärtäny kumminpäin tuo tulisi laittaa. Oikeessa paikassa se on mutta tuleeko kovera puoli kruunuun päin vai kruunusta ulospäin?

Se kyllä tässävaiheessa tuskin vaikuttaa kytkimen irrottamiseen millään tapaa.
NYT JOKU VIISAS AUTTAA!!!

Vai tilaanko varmuudeksi uudet levyt vielä siihen? :paha: :paha: :paha:


Jos pystyt kuvaa panemaan niistä "tärinän vaikuttajista", voin tsekata ovatko oikein, just kasasin yhen kytkimen.

Re: Honda NSR 125

5.4.2013 23:36

L_rppa kirjoitti:
powervalve kirjoitti:Taas vaihteeksi kytkimeen liittyvää asiaa. Alkaa palaa hermo tohon härveliin. Oon tässä varmaan 4 kertaa kytkimen purkanu, Manuaalin mukaan kasasin takaisin mutta ei irrota vaikka selvästi tuntuu jäykältä. Silti kun ykkösen laitta tupaan ja heiluttelee pyörää kytkin pohjassa ei tunnu minkäänlaista eroa. Eli missä! vika kaikki levyt oli ihan buenon näkösiä. :paha:

Kasatessa ainoo hämärä puoli oli ne kaksi ohkasta pientä "tärinän vakauttajaa". toinen on tasainen rinkula kun toinen taas on \__________________/ <----------- tuon muotoinen eli kovera. Manuaalissa oli senverran hämärä kuva että en ymmärtäny kumminpäin tuo tulisi laittaa. Oikeessa paikassa se on mutta tuleeko kovera puoli kruunuun päin vai kruunusta ulospäin?

Se kyllä tässävaiheessa tuskin vaikuttaa kytkimen irrottamiseen millään tapaa.
NYT JOKU VIISAS AUTTAA!!!

Vai tilaanko varmuudeksi uudet levyt vielä siihen? :paha: :paha: :paha:


Jos pystyt kuvaa panemaan niistä "tärinän vaikuttajista", voin tsekata ovatko oikein, just kasasin yhen kytkimen.


juu jos tässä availen sen huomenissa vaikka voin yrittää jotain kuvaa ottaa. Laitan yv:llä linkkiä sitten.

Re: Honda NSR 125

7.4.2013 10:34

Mikäs olisi näsäriin hyvä tyhjäkäyntisuutin, kun tuolla 42 ei pysy käynnissä kauaa ja vaan öljyää koneen. Kokeiltu on säätää ruuvia ja sillä ei ole melkein mitään vaikutusta.

Re: Honda NSR 125

7.4.2013 12:35

45 vaikuttaa jo positiivisesti, 50 pitäisi toimia myös... Jos tyhjäkäynniltä käännät nopeasti kaasua, booaako vai ottaako hyvin kiekkaa? Jos booaa niin tähän auttaa myös se isompi tyhjäkäyntisuutin.

Re: Honda NSR 125

7.4.2013 12:42

Miten ootte saanu säädettyyn iskaria?
Ei tahdo se lukituspala aueta ja sen takii ei voi säätää iskarii. Yritin laittaa siihen lukituspalaan ja kierteisiin WD:tä ja sitten iskin siihen ruuvimeisselillä ja kumivasaralla että rupeis aukeemaan mutta kun ei. :(
Mitä neuvoksi?

Re: Honda NSR 125

7.4.2013 14:55

Kytkin irrottaa, seuraava kysymys olis että mitä vaihteistoöljyä ootte näsäriin tunkenu?

Re: Honda NSR 125

7.4.2013 20:53

L_rppa kirjoitti:45 vaikuttaa jo positiivisesti, 50 pitäisi toimia myös... Jos tyhjäkäynniltä käännät nopeasti kaasua, booaako vai ottaako hyvin kiekkaa? Jos booaa niin tähän auttaa myös se isompi tyhjäkäyntisuutin.


Hyvin ottaa kiekkaa lämpimällä koneella. Sitten kierrokset laskevat hieman hitaasti ja jäävät välillä leijumaan, mutta tämäkin taitaa johtua tuosta tyhjäkäyntisuuttimesta?

Re: Honda NSR 125

7.4.2013 22:42

Juu voipi auttaa siihen myös. Imuvuoto voi myös olla mutta kyllä itellänikin joskus laskee kiekat hitaammin eikä mistään vuoda.