Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Honda NSR 125

6.12.2012 16:42

Johtuu juurikin tuosta jos joutuu kauan aikaa starttailemaan.

Re: Honda NSR 125

8.12.2012 22:41

2000 vuoden näsäri ollu ny kohta kolmisen kuukautta tallis koska sammui kesken ajon. Valot yms muut pelaa normaalisti mutta ei käynnisty enää. Kahdesti ollaan kaverin kanssa saatu käyntiin tönäämällä(kierrokset about 7500 alamäkeen ykkösellä :D ) mutta sammui hetken käynnin jälkeen jonka jälkeen ei enää ollenkaan käymään. Sen lisäksi starttimoottori päätti tulla tiensä päähän eikä jaksa pyörittää/jää jurraamaan. Etsiskelen tilalle uutta jos jollain ylimääräinen toimiva olisi (mitä mahtaa kustantaa?) Kipinästä ei ole 100% varmuutta koska työntäessä pikkusen hankala katsoa eikä se startti toimi. Puolan ostin uuden tuli johdot ja hattu mukana, uusi tulppa hommattu. Samaisessa rytäkässä kierroslukumittari lakkasi toimimasta ja sähkökaavion mukaan saa käskynsä CDI boksilta? Sulakekin ehjä. Onko CDI paskana? ja jos sellasta ylimääräistä kellään ehjää olis nii harkintaaa voin ottaa:)

Re: Honda NSR 125

9.12.2012 14:56

Putki vittuun ja tsek em pytty.

En yhtää ihmettele jos ois kilkannu, oireet vaikuttas siltä.

Uus startti maksaa hunajaa, käytettynä kannattaa yrittää katella. Fiksuinta ois ottaa auki ja katella mitä on syöny, itel pelas hyvi ku vaihoin hiilet.

Re: Honda NSR 125

10.12.2012 21:42

Kuva
Käykäähä galleriassa kommentoimassa nassen kuvia ;)!
http://www.motot.net/galleria/albumi16983/
Sori iso kuva

Re: Honda NSR 125

11.12.2012 19:49

Ehottomasti 4,5/5 koska ei maistu USD keula :lol:

On kyllä hemmetin hieno Honda ja vielä suht orkkis, ettei oo räpellelty.

Re: Honda NSR 125

11.12.2012 21:02

Kiitän :P
Kuinka usein kannattaa vaihtaa laatikkoöljyt? Nykysillä öljyillä ajettu 2tkm. Ei varmaankaan kannata vielä vaihtaa, vaikka hyllystä löytyykin purkki Castrollia?

Ja mites ku viimekesä tuli ajettua vuotavalla pakoaukon tiivisteellä ja räki paljon sitä palamatonta seosta koneen päälle, nii mistä johtuu et sitä tulee nii paljo? Käykö tosi rikkaalla vai saaka liika öljyy tms?
Nyt on uus tiiviste ja on nyt tiivis, mut ei oo silti kiva jos roiskii putkesta sitä paskaa :lol:

Re: Honda NSR 125

13.12.2012 19:25

Missä asennossa tasapaino akselin pitää olla jos vaikka mäntä on yläkuolo kohdassa?
E: juu sitä tarkoitin, pitää kokeilla
Viimeksi muokannut leyland päivämäärä 13.12.2012 22:46, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Honda NSR 125

13.12.2012 21:24

Tasapainoakselin ja ensiövedon rattaissa on semmoset merkit, mitkä pitää laittaa kohdakkain, niin menee oikein. Jos siis sitä tarkotit.

Re: Honda NSR 125

14.12.2012 2:50

Jos jollain tarvetta näsärin alakerralle ja/tai starttimoottorille niin multa vois kysellä. Löytyy myös 180cc malossi pakoaukonsäätimen hiluineen, joka vaatis pinnotuksen. :)

Re: Honda NSR 125

17.12.2012 13:18

Tietopankissa lukee että aloita kaasarin säätö ilmaruuvi 1,5 kierrosta auki ja sitten taas nsr tt:nä pitäs olla 2.5 kierrosta auki.
Kannattaako alkaa säätää tosta 1.5 kierrosta vai heti vähän enemmän auki?

Ja sitte ku tuntuu olevan aika ristiriitasia vastauksia, nii kumpaa suuntaa tota ilmaruuvia/seosruuvia pitää kiertää että seos rikastuu? Loogisesti kiinnippäin, mutta miten on? :)

Re: Honda NSR 125

17.12.2012 21:14

Samapa tuo mistä sitä alat säätämää..

Re: Honda NSR 125

19.12.2012 23:15

Miten nuo näsärin tankopainot saa irti? Ei oikeen tahdo aueta, tupet ois kiva vaihtaa

Re: Honda NSR 125

20.12.2012 19:03

Kuusiokolothan niissä päissä on, mutta ite en saanut kyllä irti edes puolmetrisellä jatkovarrella ja sit nylppäs kanta toisesta :lol:

Jos ei väliä miltä näyttää ni teet toho vaikka viillon mihi saa jonku meisselin tapasen kiinni. Veikkaisin et jos ne 10v siinä on ollut+ kierrelukite, niin ovat aika tiukassa.

Re: Honda NSR 125

20.12.2012 22:23

Pitää varmaan sit kokeilla tuota viiltotekniikkaa ;)

Re: Honda NSR 125

21.12.2012 19:08

kyllä ne on aika tiukassa ite sain pois kun painoin omalla painolla :lol: jos lämmität niin auttaisi varmasti asiaan jonkin verran mutta sitten voi kärtsää muut osat

mutta mutta, kertokaas, mitenkä saapi tuon takahaarukan irti? kun siinä on toisella puolella kuusiokolo ja sitten joku lukkomutteri? millä ootte sen "mutterin" ottanu pois? :roll:
E: osaisiko joku sano myös mikä vaivaa starttia kun kuuluu vain startti releeltä semmoinen pieni sirinä, ettei pyöritä starttia yhtään.
releessä tuskin on vika kun kokeilin toisella.