Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Honda NSR 125

24.11.2012 0:40

Mikki_32 kirjoitti:Mitäs vois olla vialla kun ei tee toi servomoottori sitä tarkistusliikettä? Joskus harvoin oon sen kuullu tekevän sen. Toimii kuitenkin ajossa ihan normaalisti ja liikkuu kun kierrokset nousee yli 2k yms.

Ihmettelin sitä värkkiä äsken ja se tekee ehkäpä millin kymmenesosan liikahduksen kun laittaa virrat ja sitten surisee vähän aikaa tosi hiljaa. Pystyykö sen purkaa jotenki ja putsaa vai mitä tekis?

Re: Honda NSR 125

24.11.2012 1:08

Mun mielestä sen ei kuulukaan tehdä mitään tarkistusliikettä. Virrat päälle pistäessä se vaan menee auki- tai kiinni-asentoon (en muista kumpaan) ja kun se on yleensä valmiina jo siinä, niin se vaan nytkähtää vähän.

Joskus se servo on jäänyt toiseen asentoon ja sitten kun pistää virrat päälle, niin se liikkuu siihen asentoon mihin sen kuuluukin mennä, jolloin se surisee vähän pitempään.

En tiedä onko oikeasti tälleen, mutta näin olen itse päätellyt. Vähän epäselvä selitys kyllä, mutta koita tajuta. :D

Re: Honda NSR 125

24.11.2012 16:46

Kiitos! :)

Re: Honda NSR 125

26.11.2012 22:34

Onkos muilla ollut nassessa jollymotolla sellasta ongelmaa, että paisarissa oleva kiinnitys ei ole oikeassa kohassa? Ei mee kohikkain sen moottorin alapuolella olevaan kiinnikkeeseen.

Se on nyt hyvin pakoaukosta ja änkästä kiinni. Pitää tehä joku pieni jatko siihen kiinnikkeesee et saa sen siitäki kii...

Kuva:
Kuva

Re: Honda NSR 125

29.11.2012 0:28

Mikki_32 kirjoitti:Onkos muilla ollut nassessa jollymotolla sellasta ongelmaa, että paisarissa oleva kiinnitys ei ole oikeassa kohassa? Ei mee kohikkain sen moottorin alapuolella olevaan kiinnikkeeseen.

Se on nyt hyvin pakoaukosta ja änkästä kiinni. Pitää tehä joku pieni jatko siihen kiinnikkeesee et saa sen siitäki kii...

Kuva:
Kuva


Eikös se ole vakioputkellakin noin? Että siihen väliin kuuluisi muutenkin pieni pala? Ainakin näin muistelisin kun vaihdoin arrowin putken ittelle että sielä olisi jotain ollut..

Re: Honda NSR 125

29.11.2012 23:10

Ei ainakaa mulla ollu. Mutta en sitte tiiä ku jos oikein muistan nii sekä vakioputken kiinnike, että toi rungos kiinnike on räitty uudestaa kiinni :roll: Tossa kuva mun patentista:

Mikki_32 kirjoitti:Ilmeisesti pieni valmistusvirhe tossa mun jollymotossa, kun toi putken kiinnike on vähän väärässä kohtaa. Mites eikö ton oman kiinnikkeen jatkon pitäs kestää ihan hyvin, joka näkyy kuvassa?Ja putkihan painaa ~4kg, pysy aika tukevasti jo pakoaukosta ja änkästä kiinnitettynä.
Kuva

Re: Honda NSR 125

29.11.2012 23:17

Mulla ainakin ollu toi kohallaan ilman mitään paloja. Ite en ainakaan oo muokkaillu tota, edellisistä en sitten tiedäkkään :) Mutta eiköhän se tolla ihan hyvin pysy, Jolly sen verta kevyempi putki muutenkin.

Re: Honda NSR 125

30.11.2012 11:04

Joo uskoisin että pysyy tolla. Niin kevyt putki ettei varmaan joudu kovinkaan isolle rasitukselle vrt vakioputki.

Mites, ilmeisesti kannattas ostaa isompi tk suutin, nyt kun on piperi ja jolly? Miten paljon isompi(vakiohan on 38), koot ilmeisesti menee aina 2 välein.

Nyt on 160 suutin ja seosruuvi 1,5 kierrosta auki ja neula nostin pykälällä. Vaikuttas toimivan aika hyvin, mitä nyt on tossa lämpimässä tallissa päässy säätämää.

Re: Honda NSR 125

3.12.2012 10:44

Mikki_32 kirjoitti:Mites, ilmeisesti kannattas ostaa isompi tk suutin, nyt kun on piperi ja jolly? Miten paljon isompi(vakiohan on 38), koot ilmeisesti menee 2 välein.

Re: Honda NSR 125

3.12.2012 22:50

TT:nä vakioputsarilla tk suutin 42. Piperin kans joku väliltä 44-48. Esim. täältä löytyy tk suuttimia.

Re: Honda NSR 125

4.12.2012 20:05

Mites kun, oon 165cm lyhyt :roll: . Nii pystynköhän ajaa tolla iha hyvi? vai pitäskö olla pitkäki hujoppi et sillä pystyy ajaan? Himottas vaa toi näsäri kun on iha hyväks kehuttu.

Re: Honda NSR 125

4.12.2012 21:20

No ainakin kun yks aika lyhyt kaveri kokeili istua, nii ihan hyvin pysy siinä. Mataliahan nää kyykyt on 8) , mutta jos tosi lyhyet jalat nii voi olla että kantapäitä et maahan saa.
Kannattaa kokeilla jos pystyy jossai. Pienenä voi olla aluks hankala käsitellä hitaassa vauhdissa, mut kyl sen nopee oppii ;)

E: Ite siis oon 185cm

Re: Honda NSR 125

4.12.2012 22:49

Ite oon kans about 165cm pitkä ja ainakin istuessani pyörän päällä ei tunnu yhtään liian isolta ja jalat yltää ihan hyvin maahan. Ajamaan en ole kuitenkaan päässyt vielä. :D

Re: Honda NSR 125

5.12.2012 15:54

Kiitos tästä! Helpttaa jo paljon :D. Vielä vähä jännittää et miten Dukel ajo onnistuu ens keväänä ku kortin otan :s . Joskus ois iha hienoo olla 10 cm pitempi :lol:

Re: Honda NSR 125

6.12.2012 15:45

Mikäs vois olla vialla kun otin putken irti nii putkesta tuli aika paljon mustaa nestettä, ilmeisesti palamatonta seosta. Mistä vois johtua, käy liian rikkaalla tai saa öljyä liikaa??
Huom, noi nesteet tuli siis 15min käynninaikana.

TAI voisko johtuu siitä kun akku oli aika loppu, nii sahasin varmaa 2min sitä käyntii? Et kone ois vaa pumpannu pikkuhiljaa bensaa putkee, ku ei saanu tarpeeks kipinää/ startti ei jaksanu pyörittää käyntii??