Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Honda NSR 125

21.10.2012 22:41

Noh pyörä on ollu mulla vasta vähän aikaa. Pakoaukonsäätimen oon mielestäni säätäny silleen, että ne merkit on kohakkain. Servomoottori pyörii kun kaasuttelee ja aina siirtyy, kun laittaa virrat.

EDIT: ja ainakin viimeksi kun tarkistin, että kai se servon ohjausboksi on rajoittamaton niin näytti johdot ja liittimet olevan ihan kunnossa.

Re: Honda NSR 125

21.10.2012 23:41

Mulla oli se ohjausboksi rikki niin teki tommosta. Eli "piikille" tultaessa äänet vaan kasvaa mutta kiihtyy todella laiskasti. En oikeen osaa sanoa mitä siellä mahtais sitten olla.. Mulla servoboksi ei enää pyörinyt, niin jos sulla se toimii niin ongelma saattais olla ennemmin siellä itse pakoaukonsäätimessä

Re: Honda NSR 125

22.10.2012 11:19

Pitäisiköhän kokeilla ihan vaijerien rasvausta, kun välillä kuu kitinää, kun laittaa virrat. Pitääpi sitten katsoa , että pakoaukonsäädin on säädöissä.

Re: Honda NSR 125

22.10.2012 20:15

Mitäs vois olla vialla kun ei tee toi servomoottori sitä tarkistusliikettä? Joskus harvoin oon sen kuullu tekevän sen. Toimii kuitenkin ajossa ihan normaalisti ja liikkuu kun painaa kaasua...

Ihmettelin sitä värkkiä äsken ja se tekee ehkäpä millin kymmenesosan liikahduksen kun laittaa virrat ja sitten surisee vähän aikaa tosi hiljaa. Pystyykö sen purkaa jotenki ja putsaa vai mitä tekis?

Re: Honda NSR 125

25.10.2012 21:31

Mun pyörä on runkonumeron perusteella ranskalainen (ZDCJC228...) eli siinä pitäis olla CDI:n ja pakoaukonsäätimen ohjausyksikön kuristukset muiden kurien lisäksi. CDI:n koodista ei saa selvää, sillä siinä lukee vain CI ja numerot onkin sitten hiottu/hangattu pois, mutta pa-säätimen yksikkö on kuristamaton TV-78. Mitä vaikutuksia voi olla jos mun cdi olisi kuristettu ja pa-säädin kuristamaton?

Kaasuttimenkin avasin äskettäin: tyhjäkäynti oli 52, pääsuutin 130, teho 65 ja ryyppy 60. Vähän vaa ihmetyttää miks viime omistaja laittanu 10 numeroo isomman tk:n ja pienemmän pääsuuttimen kuin vakiossa. :s siitäköhän se tukkoisuus sitten johtui :lol: Tilasin normi tt suuttimet ja tulivat tänään postissa. Mihin asentoon neula kannattaa laittaa?

Mun imukaula on samanlainen kun tuo oikeanpuoleinen, eli kannattaako tuo muovinpala poistaa? Kuva
Viimeksi muokannut HeneH96 päivämäärä 11.1.2013 20:16, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Honda NSR 125

25.10.2012 21:38

Toi muovipala tais olla joku virtausohjain ja sitä ei kuulu poistaa.

Re: Honda NSR 125

25.10.2012 21:59

Miiksuu kirjoitti:Toi muovipala tais olla joku virtausohjain ja sitä ei kuulu poistaa.

kiva tietää :) myös läppärungostakin multa puuttuu ne "rajoittimet" vai mitkä onkaan, ne minne asti läpät voivat maksimissaan aueta. Onko haittaa jos niitä ei ole, vai pitäiskö ostaa sellainen läppärunko missä ne on?

Re: Honda NSR 125

26.10.2012 18:30

Ookko varma ettei pyörääs oo vaihettu läppiä, esim. Boyensenin teholäppien kaa ei käytetä rajotinläppiä. Vakioitte kaa noi ois aika pakolliset, en ite viittis ilmankaa ajaa.

Re: Honda NSR 125

27.10.2012 17:31

Onko uusissa ja vanhoissa nasseissa sama pakoaukonsäädin? Tai siis säädetäänkö se samalla tavalla. Kun katsoin ohjeet netistä (http://www.angelfire.com/dragon2/noz/alasivut/nsr_huolto/pakoaukonsaatimen_saato.html), niin mulla on ison loven molemmilla puolilla pikku viivat. Kumman viivan mukaan se pitää säätää? Vai meneekö samalla tavalla kuin tuolla sivulla neuvottiin?

Re: Honda NSR 125

27.10.2012 19:01

Ja voiko olla menossa petilaakerit vasta 30 tkm ajetusta näsäristä, kun kuuluu pientä röhinaa/kilinää moottorista, on tosin niin pientä, ettei kuule jossei ota katteita irti?

Re: Honda NSR 125

28.10.2012 13:48

LaneKit kirjoitti:Ookko varma ettei pyörääs oo vaihettu läppiä, esim. Boyensenin teholäppien kaa ei käytetä rajotinläppiä. Vakioitte kaa noi ois aika pakolliset, en ite viittis ilmankaa ajaa.

Tosta näkee millaset mun läpät on: http://imageshack.us/g/1/9836527/, läpissä ei lukenu mitään ja paksuutta oli ainakin 0,5mm. Tietääkö kukaan mitkä läpät kyseessä? ite en tiiä :s

Re: Honda NSR 125

2.11.2012 15:22

Unohtu mainita ja unohtu muutenki ku ei oo pyörää ollu enää vähää aikaa et Boyensenit on 2- kerroksiset. Noi on iha vakioläpät ja ite käyttäsin rajotinläppiä noitte kanssa. En tiie mite toimii ilman mut huhua kuullu et ei terveellistä.

Eli joko etit boyensenit jostaki tai rajotinläpät noihi, kumpiki toimiva ratkasu. Boyensenit kuulemma tuo vähä kiekkaherkkyyttä, en osaa sanoa toho ku ite kerra kokeill uvaa pyörää vakioläpillä.

Re: Honda NSR 125

2.11.2012 17:16

MIssähän on vika kun kasasin lohkot räjäytyskuvien mukaan ja kaikki on oikein tarkistettu montakertaa. Aina kun kiristää lohkot niin vaihteisto ei pyöri ollenkaan ja muutenkin se pyörähtää vain 1/4 kierrosta eteen ja taakse. Missä vika?

Re: Honda NSR 125

4.11.2012 20:23

LaneKit kirjoitti:Unohtu mainita ja unohtu muutenki ku ei oo pyörää ollu enää vähää aikaa et Boyensenit on 2- kerroksiset. Noi on iha vakioläpät ja ite käyttäsin rajotinläppiä noitte kanssa. En tiie mite toimii ilman mut huhua kuullu et ei terveellistä.

Eli joko etit boyensenit jostaki tai rajotinläpät noihi, kumpiki toimiva ratkasu. Boyensenit kuulemma tuo vähä kiekkaherkkyyttä, en osaa sanoa toho ku ite kerra kokeill uvaa pyörää vakioläpillä.

Kiitti avusta ;) pitää tässä katella löytyykö boyesenejä tai sitte vaa rajoittimet noihin nykysiin.
Viimeksi muokannut HeneH96 päivämäärä 13.1.2013 15:17, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Honda NSR 125

4.11.2012 21:19

Kuuluuko ton jarrusatulan pidikkeen olla vähän väljä suhteessa tohon jarrusatulaan, eli kun pidän mustasta osasta kiinni, niin jarrusatulaa (punasta) pystyy vähän liikuttaa??
Kuva