Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Honda NSR 125

22.8.2012 14:33

onko teillä hajonnut koskaan jännitteensäädin näsäristä? itellä valot himmenee kun antaa kaasua, niin olisiko mahdollisesti siitä kiinni? sähkö topicissa hias postaus tahti, niin ei auta sieltä kysyä :D
samallahan kun ei saa virtaa tarpeeksi, ei pakoaukonsäädinkään pelaa ja laiskistuu?
1vk sitten kysyin, eipä oo vastauksia sähkö topicissa näkyny :D

Re: Honda NSR 125

24.8.2012 14:57

Ostinpa nyt sitten huvin vuoksi powerfiltterin carbon kuorella, en noista oravafiloista paljoa perusta mutta imuäänet ovat piperiäkin kumeammat kuoren ansiosta ja kyseisessä kuoressa oli yllätyksenä LEDINEN VALOKEHÄ. pakko välillä huvikseen kokeilla tota hifistelyä, laitoin maihin akkuun ja ryöstin takavalolta virran ledeille ^^" pakko sanoa on helvetin hauskan näköinen sinisenä sisältäpäin kuultava mustankiiltävä näsäri, yöllä oikeastaan vaan näkyy hyvin :D ei nuo oravafilsut ole kovin luotettavia mutta halpoja sentään, ja tuo muovikuori suojaa vähän pölyiltä ja tuo ehkä hieman vastapainettakin koneeseen. kuitenkin suurimpana syynä tuon ostoon oli kun sen saa hyvin liimattua vakioilmanputsarin imutorveen ja on siis kaasuttimen kurkun yläpuolella, mun piperi kastui aina vähän bensasta koska vissiin läpät on aavistuksen väljät tms... powerfilterhän ei paljoa bensasta tykännyt, huomaa niistä syöpymistä. pyöräkin toimii ihan hyvin sillä, kylmänä vain pätkäisee ikävästi piikillä. noh, lämmitetään ;)

Re: Honda NSR 125

6.9.2012 13:07

Onko nassen änkässä villat vai jotenkin muuten toteutettu?
Pitäs polttaa karstat mutta ei huvittais käristää mahdollisia villoja samalla :D

Re: Honda NSR 125

7.9.2012 8:13

Jonkinlainen efektoriäänenvaimennin vissiin, kun ei ole villoja eikä ole kammioänkkäkää kun menee metalliputki läpi.

Re: Honda NSR 125

9.9.2012 20:36

Moro!

Nyt kun sisäänajoa olen ajanut noi 360 km, rupesin säätämään öljypumppua takaisin ei niin rikkaalle (en ole sitä aiemmin säätänyt, ostin pyörän vasta ja entinen omistaja ajoi liian rikkaalla seoksella). Kun aloin säätämään pumppua huomasin, että säätö on ihan tapissaan ja silti hyvin rikkaalla. Mistä moinen voisi johtua? Eli siis pumppua ei saa säädettyä lähellekkään niin että viivat olisivat samassa kohdassa.

Missä säädöissä öljypumppu on hyvä olla kun pyörä on TT. Onko ne lovet tarkoitettu TT vai kuristetulle pyörälle? Pyörä röpöttää siinä 8000 kierroksen paikkeilla, suutin taitaa olla edellisen omistajan jäliltä jotain 145? Johtuuko suuttimesta vai öljynsaannista?

Re: Honda NSR 125

9.9.2012 21:48

Eli siis käsitinkö nyt oikein että siitä loppuu säätövara? Siis se säädetään niin että käännetään kaasu täysille ja sitten pitäis olla viivat kohillaan, tai sit aavistuksen rikkaammallakin voi olla.

Onks sulla vakioputsari vai joku vapaavirtaussuodatin? Vakioputsarille toi 145 on aikalailla liian iso, röpötys voi johtua siitä. Kokeile vaihtaa 135-140 kokoa? En jaksa uskoa että röpötys johtuisi liiasta öljynsaannista, itellä oli kerran vähän seosbensaa tankissa ja tuoreöljyvoitelu käytössä, eikä se kummemmin röpöttänyt.

Re: Honda NSR 125

9.9.2012 23:28

Juu säätövara loppuu, kun yritin sitä säätää :s Pitänee vielä katsoa huomenna tarkemmin mikä siinä on, mutta omasta mielestä kyllä katsoin piuhan läpi ja kaikki näytti olevan kunnossa.
Mites ku pipercross oottelee tuolla autotallissa, jos sen jossain vaiheessa saisi kiinni, mites sitten tuon suuttimen kanssa? Kumpi on teidän nasse-asiantuntijoiden mielestä parempi. Pipercross vai vakio?

Re: Honda NSR 125

10.9.2012 19:26

Vakioputsari
-hiljasempi
-hankalampi huoltaa
-toimii paremmin teharin kanssa

Pipercross
-kauheat äänet
-mulla ainakin veti paremmin piikille (vakioputki)
-paremmat huoltotilat

Vakioputsarin kanssa 135 oli aika jees ja pipercross tais olla 138 tai 140

Honda NSR 125

10.9.2012 19:33

käykö vm -93 sylinteri 2001 vuosimallin näsäriin?

Re: Honda NSR 125

10.9.2012 19:53

Käy

Re: Honda NSR 125

10.9.2012 19:57

Löysin tietoa että kuristuksia muutettu vuoden 93 jälkeen ja joku malli JC20 1989-1993 ja JC22 1994-2003, eli käyvät sylinteri päikseen? ;)

Re: Honda NSR 125

10.9.2012 20:29

Joo, noi pytyt on sellai et vanhemmat on Gilardoni1 ja uudemmat Gila2. Uudes on jotai tyylii 1hp vähemmi, ei oikeestaa huomaa mistään. Itel on kummatki ollu samanaikasesti hypisteltävissä ja sain kaiken sopimaa yksyhtee, et kyllä pelaa.

Itel ois muute ylimääräne Gila2 sylkkä tuolla tallissa, pelaa ihan täysillä, tollane omitune 4mm "karhea raita" tuossa on pakoaukon toisella puolella, ajosta otettu enkä ees tienny tollasen olemassaolosta kun pyörän ostin :lol:

Re: Honda NSR 125

10.9.2012 21:35

1hp sinne tänne, veljelle tulossa harkkalupa pyöräks, sen jälkee jos sitä sitten viilaisi. Vaik käyttäs taas perinteen mukaan abbeylla ja kehittäs jotain muuta pientä ;)

Re: Honda NSR 125

15.9.2012 11:58

Osaako joku sanoa mikä näsärissä on? Oli sateessa pihalla sitte ku laitoin käyntiin valot pelas vähän aikaa mutta sitte sammu kaikki sähköt. Eli siis valot,startti,vilkut ym ei toimi, mutta lähtee käyntiin työntämällä.

Re: Honda NSR 125

15.9.2012 13:41

Sulake?