Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Honda NSR 125

28.7.2012 18:49

Onko kellään tietoa mistä saisi etuvalo umpiota ostettua? Ite oon selaillu google tunti kausia monen päivän ajan eikä löydy.. Pistäkää linkkiä tai jtn. jos tiiätte mistä sais :D Ja tosiaan pyörä oli Honda nsr 125 2002 vuoden malli

Re: Honda NSR 125

29.7.2012 0:14

Mites uudenmallin näsärin polttimoiden suuntaus onnistuu? Tulin just äske AR miitistä ja oli mukavaa ajella kun valot osottaa taivaasee (ja kun kesällä ei katulamputkaan ole päällä). Onneks kaverilla oli vähän paremmat valot :D


E: ja mitä äänenvaimentimia suosittelisitte? Ajattelin ostaa giannellin uudenmallisen änkän, mutta epäilyttää vähän äänet. Vielä varmistus, että eihän änkän vaihto vaikuta niin oleellisesti, et esim tarvis alkaa seoksia muuttamaan :D?

Re: Honda NSR 125

29.7.2012 16:12

Moro, tuli tossa perjantaina haettua 01 näsäri uuteen kotiin ja nyt pitäisi keksiä että missä vika kun vilkut ei vilku vaan palaa kun kääntää päälle ja takaata kuuluu vain rätinää?

Re: Honda NSR 125

29.7.2012 16:25

Ekana tulee mieleen, että katso penkin alla takaosassa sijaitsevasta vilkkureleestä, että onko johdot oikein päin. Kokeilemalla selviää miten päin ne kuuluu olla.

Re: Honda NSR 125

29.7.2012 16:53

Jees, huomenna pääsee tallille kattoo. Pitäisi varmaan myös aukaista valokytkin kun sieltä tippui pari vesipisaraa kun painelin sitä ''villkunappia''.

EDIT:
Noniin, nyt uusi ongelma. aamulla kun lähdin ajamaan näsärillä niin kone ei nostanut kierroksia yli 3k ellei ollut pitkät päällä , joten avasin tuon kyseisen kytkimen ja puhdistin sen jonka johdosta pyörä alkoi taas ottamaan kierroksia mutta, nyt kone röpöttää jotenkin oudosti kun ajaa yli 60km/h. Mistä kannattaa etsiä vikaa kun en pahemmin noista sähköistä tiedä :nolo:

Re: Honda NSR 125

30.7.2012 15:08

Jaahas, taas kannentiiviste paukkuu... Vissiin täytyy pyttykin käyttää koneistamolla, en tiiä onko se pinta kierona kun uudet tiivisteet+oikaistu kansi kestää maksimissaan 1000-2000km :paha: Oliko kolmas kerta tänä kesänä ja neljäs kerta minun omistuksen aikana.

009: kato aluks että pakoaukonsäätimen vaijerit on ehjät.

Re: Honda NSR 125

30.7.2012 16:52

L_rppa kirjoitti:009: kato aluks että pakoaukonsäätimen vaijerit on ehjät.


Näytti ainakin olevan kun sieltä tankin alta vilkaisin ja kokeilin sitä vaijeria. Tulpankin otin irti ja putsasin mutta yritän mahdollissimman pikaisesti hankkia uuden ja akku ei myöskään ota varausta mutta tuo tuskin on ongelman lähteenä?

Re: Honda NSR 125

30.7.2012 16:59

Noniin elikkäs. Tullu tota näsäriä nyt tuunattua ja puunattua, ja jossain vaiheessa se tuli jo ajoonkin!

700km sillä oon nyt ehtiny ajaa, ja aika "huonolta" ostokselta vaikuttaa, mutta mitä voi olettaa 12 vuotta vanhasta pyörästä, mikä on tehty joskus "nopeesti ajoon" tyylillä, mutta kyllä siitä hyvä tulee kun olen siihen jo täydellisen alakerta/yläkertarempankin tehnyt. ... ts., hauskaa on aina niin kauan kun sitä kestää. :lol: Perus tulppa-menee-paskaks-kesken-ohituksen-ja-samalla-loppuu-bensakin-ja-olet-ruuhkassa-vitun-isossa-ylämäessä viat kyllä osaa ottaa päähän. :lol:

Mutta nyt kävi silleen, että vaihdepolkimen akseli katkes boorien takaa ja vaihdepoljin lensi siuronkoskeen. Uudet kävin tänään hakemassa, mutta pitääkö nyt avata koko moottori, vai riittääkö kytkinpuolen avaus?

Mikki_32 kirjoitti:Mites uudenmallin näsärin polttimoiden suuntaus onnistuu? Tulin just äske AR miitistä ja oli mukavaa ajella kun valot osottaa taivaasee (ja kun kesällä ei katulamputkaan ole päällä). Onneks kaverilla oli vähän paremmat valot :D


E: ja mitä äänenvaimentimia suosittelisitte? Ajattelin ostaa giannellin uudenmallisen änkän, mutta epäilyttää vähän äänet. Vielä varmistus, että eihän änkän vaihto vaikuta niin oleellisesti, et esim tarvis alkaa seoksia muuttamaan :D?


Itse vaihdoin täyspitkän Giannellin vaimentimen (hussen wre) ton vakio änkän tilalle, äänet ei oleellisesti muuttunut, mutta ulkonäkö reilusti parempaan. Mulla tosin on muokattu tt-paisari ja muokattu vakioänkkä oli ennen... Mutta ei ole kovat, ja korkeilla kierroksilla (+10krpm) kuulostaa yllättävän matalalta, ei niinkun jossain husseissa, että kirkuu korvissa.

Itsellä 45w/45w polttimot, ihan paskat tän umpion takia. Cebarissa noilla näki koko maailman, nyt hyvällä säkää viiden metrin päähän. Ba20d halogeni polttimot on oikeesti hyviä, maksaa vaan sen femman per polttimo...

Ja hyvin tehoa tästä pyörästä löytyy, Hussen WRE 2011 Giannellin kokoputkistolla ja tt-setti kaasarissa ei pärjää viivoissa mitenkään, Aprillia MX 125 jossa v-force 3, välit, Giannellin kokoputkisto, Rave, Mikuni 34tm ja piperX pätkii 0-120km/h vauhdeissa alle puoli pyöränmittaa... Itselläni on siis muokattu tt-putki (tulee n. 3cm leveämmälle kun vakio, katteita ja jarrupoljinta jouduttu muokkaamaan tämän takia, piikki alkaa 7000rpm ja vetää ihan loppuun saakka), giannellin vaimennin, 13 eturissa ja säädöt... Huippuja ei kyllä kerää kun vain 140km/h, pitäisi vähän ehkä pitempää väliä hankkia.


Tossa viel vanha kuva omasta pärrästä. :)

Kuva

Re: Honda NSR 125

30.7.2012 19:27

Eikös se niin ole että nassen putkessa ei ole katteja yms? Ajattelin karstat poltella kuumailmapuhaltimella.

Sitten, onko nassen putki rautaa vai mitä se on :| ?Ajattelin talven aikana kiillottaa ton toisen putken, mielipiteitä?

Re: Honda NSR 125

30.7.2012 19:35

stroukki- kirjoitti:Mutta nyt kävi silleen, että vaihdepolkimen akseli katkes boorien takaa ja vaihdepoljin lensi siuronkoskeen. Uudet kävin tänään hakemassa, mutta pitääkö nyt avata koko moottori, vai riittääkö kytkinpuolen avaus?


Kytkinkopan avaus riittää.

Re: Honda NSR 125

30.7.2012 20:51

Mikki_32 kirjoitti:Eikös se niin ole että nassen putkessa ei ole katteja yms? Ajattelin karstat poltella kuumailmapuhaltimella.

Sitten, onko nassen putki rautaa vai mitä se on :| ?Ajattelin talven aikana kiillottaa ton toisen putken, mielipiteitä?


Ei siellä vissiin, ite ainakin poltellu karstoja tolleen eikä siitä oo mitään käyny.

Paskarautaa joo, eli ruostuu. Kiillotettu putki ois pirun siisti, mut ei oikein erotu edukseen sielä katteiden alta :s Siihen vois jonkun kuumankestolakan vetää päälle kun on kiillottanu, en sit tiiä lähteekö kiilto siinä pahasti pois mut eipä ainakaan hapettuis.

Re: Honda NSR 125

31.7.2012 23:22

ko laittaa sen lakan nii se on ekan ajon jälkee ko lämpenee nii keltanen :D

Re: Honda NSR 125

31.7.2012 23:56

Vittu, en kai sitten lakkaa sitä :D. Tosin, niin vähän putkea näkyvillä, että ei vaikea pitää kiiltävänä ja puhtaana metal polishilla. En tiiä että miten nopee toi sit ruostuu vesisateen jälkee...
Vähän jo aloteltu:
Kuva


Tossa siis 30min tulos. Pinta jäi rakeiseksi ja kiiltää huonosti. Putkiprojekti jatkuu vasta syksyllä/talvella kun on enemmän aikaa, jolloinka panostan enemmän hiomiseen yms jotta kiiltää kunnolla. Ja talvella virittelon tohon jatkoksi Gianellin änkän (met. värinen) :)

E: Ja siis kiillotan vain ton osan paisaria ja loppupillin kokonaan. Muut osat maalaan mustaksi.
E2: Tuli jostain syystä äsken tuplaposti :O

Re: Honda NSR 125

1.8.2012 17:05

Eiks tuolla katti pitäs olla sisässä? Painaa ainakin ihan vitusti.

Umpioitahan saa purkupyöristä, hinnankaan ei pitäs päätä huimata.

Re: Honda NSR 125

3.8.2012 12:46

Voi v'ttu että ossaa olla magneeton koppa lujassa, mulla heitti startti pellaamasta ja arvelin kattoa romppeet sisältä mutten ole vielä päässy käsiksi starttiin