Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Honda NSR 125

23.7.2012 23:14

Yhellä kaverilla tais olla kans Arrow + pipercross näsärissä. Vaihettiin sen kanssa mun vakioputsari pipercrossiin, ja kuulemma kulki paremmin vakioputsarin kanssa. Yhen crossikuskin isä oli kuulemma sanonut sille, että pipercross vie tehoja koska ilma menee liian "raakana", liittyy varmaan virtauksiin tai lämpötilaan? Btw, omaan korvaan pipercrossin äänet kuulostavat kauhealta, joutuu käyttämään korvatulppia pitemmällä matkalla :lol:

E: tsekkaa, mikä pakoaukonsäätimen ohjausboksi siinä on (ilmanputsarin takana/alla, sähkölaatikko). TV-78 on kuristamaton ja TV-124 kuristettu. Mulla oli juuri tuo boksi tehojen rajoittajana :roll:

Re: Honda NSR 125

24.7.2012 0:02

mistäs sen tyyppimerkinnän poksista näkee? ps. nyt on 32mm miku kiinni. vähän röplää keskikaasulla kun menee ennen piikkiä, täyskaasulla el perfecto kaikilla alueilla, ennen piikkiä tuntuu hieman ehkä tukosta (aivan mitätöntä) ja piikille kun mennään repäisee aivan käsittämättömällä tavalla paremmin kun vakio 28mm kassella. koitin tota 32mm kassea myös vakioputkella, eroa ei tuntunut yhtään. taitaa se vaan olla niin että noi teharit toimii ainoastaan virikaasarilla, muuten vakioputki on luotettavampi jos pyörä muuten on vain tt.... nyt takaisin talliin kattomaan ne välit. pa-säädin oli muuten aivan täydellisissä säädöissä, lovi laskeutui oikeaan uomaansa jne... mutta tosiaan mistä tuon pa-säätimen merkinnän löytää?

Re: Honda NSR 125

24.7.2012 0:11

Kuva

Tuommonen boksi, merkintä lukee jossain kyljessä (mulla oli tosi himmeä). Boksi löytyy siis siitä tankin taaimmaisen kiinnikkeen alta, ilmanputsarin takaa/alta

Re: Honda NSR 125

24.7.2012 16:46

kuritonhan se oli niinkun veikkasinkin. nyt vaan on ilmennyt sitten toisenlaista vikaa.... en tiedä mikä sähköosa vittuilee tälläkertaa, pistää virrat, starttaa niin startti pyörähtää kerran kunnolla, kuuluu ronksahdus ja sitten vaan surisee... kun pyörää työntää vaihde päällä kuuluu pieni startin ääni ja kun painaa starttia uudestaan se pyörii hyvin taas pari kiekkaa kunnes taas alkaa surisemaan ja kiertämään ns. "tyhjää". sitten kun laittaa vilkkua päälle, servo hurahtelee vilkun tahtiin ja valot vilkkuvat samalla. Mulla on akku hieman kuollut mutta en tiedä johtuuko se siitä. oisko jännitteensäädin sökö?

Re: Honda NSR 125

24.7.2012 17:02

Tekeekö välilä sellai et startti ei pyörähä, mut kuuluu se releen naksahus kummiski joka kerta pyörän takaosasta?

Noi oireet kuulostaa omalta vehkeeltä ku startin hiilet ol melkee loppu, avaa startti ja kato. En usko et jännitteensäätimel on mitää tekemist ton kaa.

Re: Honda NSR 125

24.7.2012 17:13

startti pyörii moitteetta koko ajan. ei vain pyöritä mäntää samalla. naksahdus kyllä kuuluu normaalisti.

Re: Honda NSR 125

24.7.2012 18:15

Voisikohan olla startin bendixissä jotain vikaa? Tietääkseni osa numero 6 tässä kuvassa.
Saattaisi olla myös mahdollista, että akkusi aiheuttaa tuon, jos on kerran hieman kuollut. Startti ei saisi sen takia tarpeeksi jännitettä tai jotain, jonka takia ei toimi oikein?
Tuohon toiseen hommaan en osaa mitään sanoa. Kuulostaa sen verran hassulta.

Re: Honda NSR 125

24.7.2012 18:20

Joo tosiaa jos startti pyörii mut kone ei ni se on bendixissä. kokeile vaikka laittaa startti auton akkuun piuhoilla ni näät mitä tekee. Sen rattaan pitäs liikkua eteenpän jos bendix toimii.

Mut itelläki alko noi starttiviat ronksottamisel ja syy ol et hiilet sökön. Siel startis on myös laakeri joka itel ainakin oli tuhannen pillun päreinä ja siks ronksotti.

Re: Honda NSR 125

24.7.2012 23:37

otin ton magneetonlohkon sitten auki... ei ole kohdallaan tuo bendix mutta ei sen vissiin aina kuulukaan olla? virrat oli meinaa poissa ja akku irti.. otin sitten kans ton startin irti ja siellä oli hiilissä sentin palat jäljellä, onko aivan loppuunkuluneet? ja koko laitos täynnä hiilistä lähtenyttä pölyä, oli aivan mustunut...

Re: Honda NSR 125

25.7.2012 14:56

Joo bendix menee kohillee ku starttaa.

Sentti on iha vitusti hiilta, itellä toine oli sellanen 2mm paksu ja toisesta oli milli kertaa milli pala, silti välillä toimi hikiseen :lol: :lol:

Ja oma startti ol ihan täys samantyyppistä paskaa kuin mätäpaiseesta tulee, mutta harmaata, iha normaalia.

Re: Honda NSR 125

25.7.2012 22:06

Joo no paska mikä paska, pitää ihan kauheeta ronkautusta startatessa ja välillä vaan jää sirisee ja pyörii tyhjää.... Ostin sitten kokonaan uuden startin kun purkupyörästä neljälläkympillä sain... Maanantaina tulee varmaa postissa... Sen verran kalliita noi uudet varaosat että pare noin sitten, uudet hiiletkin maksaa puolet tosta. Ja onpahan varaosia :D ja akku tosiaan oli laho. Ottaa kyllä virtaa ja yleismittarilla ottaa täynnä 12,83v, mutta kuormitustesterillä katottuna ei kestä vittujakaan kuormitusta....

Re: Honda NSR 125

26.7.2012 16:12

Oisko jotain ehdotusta että mikä ton Näsärin etupäässä pitää semmosia tasaisia hankauksen ääniä mitkä tihenevät vauhdin noustessa? Kytkin pohjassa kun rullaa niin hankaukset tuntuvat käsilläkin tangossa. Ongelma on alkanut ihan lähipäivinä ja ääni pahentunut myös kuin mitä se alussa oli.
Etupyörän laakerit vaihdoin viime kesänä, jarrupaloissa näyttäisi olevan pintaa, eikä rengas ota mihinkään kiinni.
Voivatko laakerit uutuudestaan huolimatta pitää tuommoista ääntä? Selvää klappiakaan ei etupyörässä tunnu.

Re: Honda NSR 125

26.7.2012 16:46

Vastaako rengas etulokariin ?

Re: Honda NSR 125

26.7.2012 18:20

Kellään tietoa mistä saa malossin 180cc kanteen O-rengasta ku on mopo-sportilta loppunut?

Re: Honda NSR 125

26.7.2012 21:01

Vastasin tekniikkatopickiin :)