Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Honda NSR 125

3.7.2012 12:23

Nätti ehdottomasti!! Laita ihmeessä!

Re: Honda NSR 125

9.7.2012 12:34

tuli sitte ostettua tuommonen 89 vuodenihan vanhimman mallin näsäri. mitenkä tuohon sais lisää vääntöä alakierroksilta? tuntuu niin älyttömän laiskalta alle viien tonnin kierroksilla. jos imukaulan kurin ottaa pois nii vaikuttaako se alakierroksii? ja onko jotai sydeemiä että miten sais tuon tärinän pois? pakkaa aika kovasti tärryyttään yli satasen vauhissa.
E: ja mistä sais wisecon mäntäsarjan?

Re: Honda NSR 125

9.7.2012 14:07

Ota ihmeessä kaikki kuristukset helvettii näi alkuu. Kaasarin osaatk ivarmaa säätää ja linkaasin vast tänne topickii hyvän ohjeen pakoaukon säätimen säätämiseen. Kyl pitäs iha hyvi olla 5 tonnissaki vetoja.

Tärryytys voi johtua et koneen pultit löysällä tai sitte renkaat tasapainotettu päi vittua, luultavast renkaat, koska on vauhista kii eikä kierroksista. Voiha siin olla alakerran laakeritki sökönä tai tp- akseli vääri, mut veikkaisin renkaita.

Et se mitää wisecoa tartti, ostat proxin ja ajelet sillä, itelläki nassessa yz:n 1- renkaine proxi ja hyvi rokkaa. Toine mäntä jo menossa.

Re: Honda NSR 125

9.7.2012 15:34

Ja itseltä keitti TAAS nesteet ja sylki paisuntasäiliöstä ulos, siis voi saatana :lol: Saas nähä rupeaako toimimaan vaan jos laittaa uudet nesteet... Viimeks teki tuon 3tkm sitten.

Re: Honda NSR 125

9.7.2012 20:10

mitä ihmettä vaikuttaako tuo oikeesti huomattavasti tehoihin tuo pakoaukon säätö vai kuvittelenko mää vaan? :D

Re: Honda NSR 125

9.7.2012 20:56

no totta vitussa se vaikuttaa

Re: Honda NSR 125

9.7.2012 20:58

Pakoaukonsäädin vaikuttaa lähinnä alakierroksilla, mutta jos se on huonosti säädetty niin siitä voi tulla kaikkea ongelmaa. Alakierroksilla ei vääntöä, yläkierroksilla kuristaa yms. Mulla oli ohjausyksikkö hajonnut niin ei avannut pakoaukonsäädintä melkein ollenkaan --> normaali alakierroksilla, mutta piikki katosi kokonaan, äänet muuttuivat muttei vetänyt mihinkään :D

Re: Honda NSR 125

11.7.2012 20:56

Tänään tuli kortti ja ekat murheet...
Oltiin ajelemassa niin yht´äkkiä alkaa joku kilisee. Kattelin pyörää ja huomasin että melkein kaikki takarattaan pultit irti ja klappi mallia 5cm. Työnsin Bike Teamille (pari sataa metriä) ja kiristivät pultit (maksoi 78€ :itku: ).
Nyt toivottavasti kestää :).
Sanoi huoltomies että on nähnyt ainoastaan ratapyörissä samankaltaista tekniikkaa kuin nassen takarattaassa :D :D. Imeisesti kelluva takaratas 8o ?

Uuden tulpankin laittelin kiinni ja ihmettelin miksi ei edes yritä startata. Noin 10 min pähkäilyn jälkeen tajusin että vaihde silmässä :paha:

Re: Honda NSR 125

11.7.2012 21:01

Joo näissä hondissa on takarattaassa vaimennuskumit ja ratas on kiinni sillä isolla sokalla. Isommissaki Hondissa sama juttu, ainaki joissaki.

Ei ois kannattanu maksaa pulttie kiristyksestä, jos oikee muistan n ne ei varsinaisesti piä sitä kiinni, vaan pitelevät niitä tappeja jotka estää ratasta pyörimästä tyhjää, se sokka estää ratasta irtoomasta.

Korjatkaa joku jos oon väärässä, tälläne muistikuva vaa jääny. Eli ratas irtoo vaik kaikki pultit ois kireellä.

Re: Honda NSR 125

11.7.2012 21:56

Ainakaan takaratas ei lähde irti jos se lukkorengas on kiinni

Re: Honda NSR 125

11.7.2012 22:07

Lukkorengas pyöri siinä akselin päällä yksinää :D

E: jos siis tarkoitit sitä isoa rengasta.

Re: Honda NSR 125

12.7.2012 8:32

LaneKit kirjoitti:Joo näissä hondissa on takarattaassa vaimennuskumit ja ratas on kiinni sillä isolla sokalla. Isommissaki Hondissa sama juttu, ainaki joissaki.

Ei ois kannattanu maksaa pulttie kiristyksestä, jos oikee muistan n ne ei varsinaisesti piä sitä kiinni, vaan pitelevät niitä tappeja jotka estää ratasta pyörimästä tyhjää, se sokka estää ratasta irtoomasta.

Korjatkaa joku jos oon väärässä, tälläne muistikuva vaa jääny. Eli ratas irtoo vaik kaikki pultit ois kireellä.

Joo siis en todellakaan olisi halunnut maksaa mitään, mutta vaihtoehtoina oli maksaa 78€ tai työntää 30km :lol: . Ja silloin kun kilinää alkoi kuulua, niin mutterit olivat pyörineet melkein kokonaan irti ja se iso lukkorengas oli irti ja tippunut siihen akselin päälle (takarattaan ja haarukan väliin).
Korjaaja selittikin jtn että se iso rengas lukitsee rattaan yms, en enään muista niin tarkasti.

Sitten kun vien nakit vaihdettavaksi, niin pitää ottaa irti toi rengas ja tutkia jos pääsis perille tosta
tekniikasta :)

E: Ja tossa korjaamisessa kesti aika kauan kun olivat kuulemma pultit pyöristyneitä, niin korjaaja oli viilalla tehnyt paremmat kannat. Suositteli ostamaan uudet pultit, maksaa vaan 4€ kappale...

Re: Honda NSR 125

12.7.2012 10:23

Joo oikee siis muistelin et toi lukkorengas vaa pitää tota paikallaa. Niitte pulttie toisel puolel on vaa ne tapit mitkä uppoo keskiöö.

Re: Honda NSR 125

12.7.2012 20:00

Vinkkejä että millä tavalla kannattais ajaa nyt sisäänajossa? Vai ihan normaalisti, mutta iisimmin?
Perustieto hallussa, mutta vähän mietityttää et millasilla kierroksilla kannattaa ajaa. Nyt pitäny ajella stadiin parikertaa, niin matkaa olen ajanut vähän piikin alapuolella.
Kaupungissa ajo pienillä kierroksilla (5-6t), paha?

Re: Honda NSR 125

12.7.2012 20:44

Ekan kerra ku käynnistät pyörän ni piät tyhjäkäynnillä/ vähä nypytät jonkuu kymmenise minuuttia ja sammutat. Sit ku lähet ekaa kertaa ajamaa ni lämmität jonku viitise minsaa ekana ja ajaat ekat kilsat sellai ettet kiihyttele tehopiikille paljoo. Sen jälkee voi ajaakki jo iha normaalia perusajoa, jätät vaa ne yli 10k kiekat vaikka käyttämättä ja ajat vaihtelevasti. Eli vähä pienempää pesää, kiihytät vaikka 120 saakka ja rullailet kaheksaakymppii kytkimellä, eli iha vaa vaihtelevaaa ajoa. Toki normaalistikk isaa ajaa, etei tartti kokoaikaa kiihytellä ja hidastaa :lol: Sit vaa muistat vähä jälkikäyttää ku tuut pihaa, ei heti virtoja pois. Iha vaik puol minsaaki.

Sit vaa ajat normaalisti täst eteepäi, tietenki pitää lämmitää pyöräöä enne ajoa ja ajaa ajossaki ekat kilsat nätisti, ei heti pihasta lähtiessä kiekkoja punaselle kiihytykses.

Tollee ite oon ajanu alumiinisylkkäset vehkeet sisää ja hyvi pelannu. Näitähä ei tartti ajaa tyylii 500km sisää niiku valurautasia, muistaa vaa noi lämmitykset ja jälkikäytöt ni et saa paskaks. Matka- ajo pitkää aikaa urku auki tai liia pienellä kaasunavaumalla kierroksii nähen pintakaasulla tehopiikillä yms on paras tyyli hajottaa 2t.

E: Miksi mun takajarru vinkuu ku painaa vähäki kovempaa? Tähä mennes joka vehkeessä korjaantunu iha vaa hiomalla paloja karkeella paperilla, mut eipä tässä. Levykää ei oo kulunu tai mitää. Pitää varmaa huome hakee bräkleeniä ja kattoa jos ois rasvaa vaa levyssä.