Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Honda NSR 125

27.11.2011 20:45

nieminja kirjoitti:Ei kai, kun se uus laakeri on vaseliinit sisässä :D Pistä tohon vanhaanki, niin joha on tahmee ;)


Kuulalaakerit ei sisällä vaseliinia "vaseliini-muodossa" eli sellasena paksuna mössönä, vaan itse laakeri on tehty metallista jossa on jonkinlaista rasvaa seassa.

LaneKit kirjoitti:Ei mulla oo ollu vaseliineja muissa ku noissa skoden c4 välyksisis polymeerihäkkisis jotka tul stefasarjan mukan :D


Sekin vaseliini on pelkkää asennusvaseliiniä. Kuulalaakerit eivät oikeastaan tartte yhtään ulkoista voitelua, mutta ei se niille pahaakaan tee saada välillä vähän 2-t öljyä bensan seassa.

Liukulaakerit sitten ovatkin ihan eri asia, ne tarvitsee ulkoista voitelua kokoajan, moottoriöljyn muodossa. Mutta ei niistä sen enempää, koska niitä ei esiinny juuri koskaan 2-t koneissa.

Re: Honda NSR 125

27.11.2011 22:08

ManiAccel kirjoitti:
nieminja kirjoitti:Ei kai, kun se uus laakeri on vaseliinit sisässä :D Pistä tohon vanhaanki, niin joha on tahmee ;)


Kuulalaakerit ei sisällä vaseliinia "vaseliini-muodossa" eli sellasena paksuna mössönä, vaan itse laakeri on tehty metallista jossa on jonkinlaista rasvaa seassa.

LaneKit kirjoitti:Ei mulla oo ollu vaseliineja muissa ku noissa skoden c4 välyksisis polymeerihäkkisis jotka tul stefasarjan mukan :D


Sekin vaseliini on pelkkää asennusvaseliiniä. Kuulalaakerit eivät oikeastaan tartte yhtään ulkoista voitelua, mutta ei se niille pahaakaan tee saada välillä vähän 2-t öljyä bensan seassa.

Liukulaakerit sitten ovatkin ihan eri asia, ne tarvitsee ulkoista voitelua kokoajan, moottoriöljyn muodossa. Mutta ei niistä sen enempää, koska niitä ei esiinny juuri koskaan 2-t koneissa.

Sanoin nyt noin vain, koska Hondan omat laakerit tulee sen paskarasvan kanssa ja kylhä sitä voi siihe pistääkki, koneessa nyt eka bensaryöppy putsaa pois.

Re: Honda NSR 125

28.11.2011 20:11

Ja itel oli noissa skoden "racing" laakereissa vaseliinit sisällä, ihan varastointia varten varmaan.

Tiiän kyl joo et ei kestä kauaa ja on yks hailee onko sitä siellä.

Re: Honda NSR 125

30.11.2011 23:03

Semmosta pakko heittää et jos joku on nsr imukaulaa vailla nii tuolla lojuu yks tarpeettomana, saa tarjota!

Re: Honda NSR 125

30.11.2011 23:11

Kukkaan täällä mahtaisi tietää miten nuo mittariston taustalevyt/viisarit saa järkevästi hajottamatta irti? mulla tarttis kierrosluvun taustalevy vaihtaa kun on jostain syystä haljennut (kyllä, itsekin ihmettelen miksi?) kun tuntuu ettei ilman voimakeinoja lähde? o.o

Re: Honda NSR 125

3.12.2011 2:01

Joo elikkäs onko kukaan laittanu halogeeni(H4) 60/55W -polttimoita NSR:ään? Oon lukenut et ainakin mopoissa voi umpio sulaa mut miten se käyttäytyy tossa näsärin umpiossa? Ja mites muuten ne valot säädetään, kun siinä on ne kaks pulttii, joilla saa niitä valojen peilejä siirrettyyn ni mikä on niiden peilejen tehtävä (korkeus- vai sivuttaissäätö)? Ite en tajuu sitä :s
Viimeksi muokannut HeneH96 päivämäärä 4.12.2011 14:39, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Honda NSR 125

3.12.2011 18:11

Vvoi vittu, tuli sit katkastua vesipumpukopan yläoikee pultti... onkoha se pultti vasempaan lohkoon asti ?

Re: Honda NSR 125

4.12.2011 15:09

Millasias kokemuksia 32mm mikunista nassessa? minkä kokonen pääsuutin on hyvä Arrowin putken kanssa? vähän menee sekasin kun mikun ja DellOrton suuttimien kokomerkinnät poikkeaa... :roll:

Re: Honda NSR 125

4.12.2011 16:19

MUISTAAKSENI Se menee niin, että esim. Dellun 135 vastaa n. 270 Mikunia. Eli 2xDellu = 1 Mikuni. Ei sitten mitään hajua minkäkokoista suutinta pitäis laittaa kun erikokoinen kaasari, mutta osta paljon niitä suuttimia mahdollisimman suurella skaalalla ja lähde kokeilemaan.

Re: Honda NSR 125

4.12.2011 18:00

sittenhän tuo vaikuttaa aika optimikokoiselta tuo 32mm mikunissa oleva 300 suutin joka tuli paketin mukana. pari suurempaa ja pienempää voisi kyllä ostaa hienosäätöoperaation, katotaan nyt kun saa eka tuon mikunin edes kokeiluun. tiettekö aiheuttaako 34mm dellortolle tarkoitettu imukaula virtauspyörteitä suuremman koon takia jos sen lätkäisee 32mm mikuniin kiinnes?

Re: Honda NSR 125

4.12.2011 21:23

Mistä koneen laakerit kohtuu hintaan? -98 näsäriin.

Re: Honda NSR 125

5.12.2011 15:30

Ei niissä kannata alkaa säästelemään. Het kerralla kunno laakerit.

Mikähän on kun vuotaa vähä öljyä kytkinkopan välistä sekä vesipumpunkopasta vettä vaikka on tiivistemassaa, on kiristetty kunnolla... pitäsköhä hommata ne paperitiivisteet ?

Re: Honda NSR 125

5.12.2011 15:51

Kannattaa ostaa jostain laakerifirmasta ne laakerit, samat kuin mitä siellä mp-liikkeessä mutta mp-liikkeessä myyvät todella hurjalla katteella. Verraten voin sanoa, että Miton petarit, vetoakselinlaakeri ja kytkimenpainelaakeri maksoi laakeriliikkeessä 50e, mp-racingillä hintaan olisi voinut varmasti lisätä toiset 50e.

Re: Honda NSR 125

5.12.2011 17:30

Maahantuojalta saa orkkis petarit yhteensä 20-30e

Re: Honda NSR 125

6.12.2011 15:39

Pasikiainen kirjoitti:Kannattaa ostaa jostain laakerifirmasta ne laakerit, samat kuin mitä siellä mp-liikkeessä mutta mp-liikkeessä myyvät todella hurjalla katteella. Verraten voin sanoa, että Miton petarit, vetoakselinlaakeri ja kytkimenpainelaakeri maksoi laakeriliikkeessä 50e, mp-racingillä hintaan olisi voinut varmasti lisätä toiset 50e.

Eli varmin keino on naputella laakerit lohkoista irti, ja käpytellä laakeri kauppaan ja sanoa että tämmöset, mutta uudet ja ehjät? Varmaan hyvä sanoa että tulee kevarin koneeseen?