Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
17.11.2011 18:56
Mites noi uudenmallin katteet sopii vanhempaan? Ei mitenkään? Ostin sellasen vanhemman mallisen näsärin ja ei kauheesti huvittais noita katteita alkaa hiomaan. Vehkeessä on Aprilia Rsn etukate ja tankin päällinen, tarkoitus olisi jättää nuo etukatteet ja hommata oma tankinpäällinen ja takakatteet.
17.11.2011 19:14
hke95 kirjoitti:Mites noi uudenmallin katteet sopii vanhempaan? Ei mitenkään? Ostin sellasen vanhemman mallisen näsärin ja ei kauheesti huvittais noita katteita alkaa hiomaan. Vehkeessä on Aprilia Rsn etukate ja tankin päällinen, tarkoitus olisi jättää nuo etukatteet ja hommata oma tankinpäällinen ja takakatteet.
No ei varmasti suoraan sovi, mut muokkaamalla ehkäpi.
17.11.2011 23:49
Eroaa ihan helvetisti, esim. uudemmanmallisen näsärin tankki ei mene mitenkään järkevästi tuohon vanhaan. Takakatteet saattaisi mennä jopa ihan semihyvin, mutta niitäkin joutuis muokkailemaan rajusti.
Ps. Katselkaapas ilmotukseni, löytyis näsäriin
turhaa roinaa ja ihan hyvää osaa
22.11.2011 11:25
mitä kaikkee pitää purkaa näsärist et saa lamput vaihdettu? pitääkö kaikki katteet riisua?
22.11.2011 13:18
Uudemmassa ei tarvi purkaa mitään siitä edestä. Paitsi jos ottaa mittarin pois niin helpottunee. Vanhemmasta mittari pois niin pääsee kantoihin käsiksi.
22.11.2011 21:58
Mietin tässä että mitenköhän tuon näsärin kytkimen kuuluu ottaa että kun itselläni ottaa jo melko pienestä liikkeestä kun vaijerin välys on poistunut, että meinaako tämä samaa asiaa kuin autossa että kytkin alkaa olla kulunut?
Eli en nyt puhu vaijerin säädöstä vaan kytkimen liikkeestä kun kahvassa tuntuu "vastusta".
Eli lyhyesti sanottuna kun olen vetänyt kahvaa sen verran että se ohjeen mukainen 1-2cm vaijerin välys on poistunut, kytkin ottaa jo pienestä liikkeestä, onko tämä oikein vai alkaako kytkin olla lopussa?
23.11.2011 9:44
pari kysymystä putkista. onko kellään kokemusta Arrowin putkesta nässen vakiokaasarilla? miten kiertää/vääntää milläkin tehoalueilla? entä onko mahdollista ilman mitään tehohaittoja sovittaa joku suuremman pyörän slipari änkän paikalle? ja sitten toinen kysymys, miten mittarinlevyt saa helpoiten pois mittaristosta? (kierroslukumittarin taustalevy on haljennut omasta ja tarttis päästä vaihtamaan)
23.11.2011 23:38
Edelleenki taitaa tuo teharin hommaaminen olla yks turha kans jossei isompaa kaasaria hommaa.
24.11.2011 0:03
aivan, unohin lisätä hommaavani samalla jonku 30mm PHBH:n kylkiäisiksi teharin kanssa. onko liian pieni että tuo kunnolla tehoja? olisko kellään myydä ton kokosta tai isompaa?
24.11.2011 21:18
Kai se riittää. Itte kyl jostai joskus lukenu et joku 32mm ois parempi.
24.11.2011 22:29
jeps. entä 34mm? tukehuttaako se jo 125cc sylinterin? onko se parempi 180cc:lle vai meneekö vakion kanssa ilman ongelmia?
25.11.2011 1:27
Täältä löytää vastauksen, en nyt muista millä sivu(i)lla tuosta on puhuttu, mutta hae vaikka tosta viestiketjusta jollain hakusanalla.
26.11.2011 17:26
Nytkö sitten näsäristä kamme laakerit menossa kun pitää tuollaisen oudon "sirinä" tai tuommotteen.
Eli kun vettä oli päässyt kampikammioon, ehti olee jonki aikaa nii ruostunu vähä oli laakerit yms, tyhjäsin kammion, pistin sitten jotain liuotinta irroittamaan ruosteet.
Tämän jälkeen laitoin 2t öljyä kammion täyteen ja pyörittelin kampee, jonka jälkeen taas pyöri hyvi laakerit. Mutta käynnissä omituinen sivuääni (?)
Eli pitäiskö nyt sitten vaihtaa kammenlaakerit ?
http://youtu.be/vQQDvECM1VM
26.11.2011 17:57
Joo todellaki jos ovat ruostuneet ja isoin ongelma saattaa olla se et kietariki on saattanu ruostua. Tai siis sen neulalaakeri.
Omastaki kuuluu koneesta kaikemaailman rohinoita, mutta kaikki on vasta uusittua ja 100% tikissä, et ei oo mitään vakavaa, mut jos toi on tullu ton veden mukana ni kyl uusisin laakerit, ainaki jos kerra jumissaki ollu.
Ite oon huomannu et tetsarit ja nasset vaa kuulostaa vitun traktoreilta tyhjäkäynnil