Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Rieju Marathon

26.9.2011 18:24

FSNGGHGG2 kirjoitti:
sikil4 kirjoitti:
pöö-mies kirjoitti:
sikil4 kirjoitti:joo ei ole riejun voittanutta... 10000 ajettu, vena tai mäntä vaihtokunnos...


Lähteekö se vielä kumminki käyntiin? Jos lähtee niin savuttaako se? Koska jos sielä on tosissaan mäntä kulunu ni sielä pitäs päästä öljyä palotilaan.


Ei lähde. Ei savuttanut ikinä silloin kun toimi.

Lakkasko se si toimimasta iha yllättäen vai alkoko pikkuhiljaa takkuileen? Pyöriikö moottori kumminki ku koittaa startata?


Normaalisti toimi, seuraavana päivänä kun yritti käynnistää niin pyöritti mut ei lähteny, sit tuntu ku sen starttauksen jälkeen olis menny vähän jumii :roll: mut emt toi mäntä se kyl aika varmaa on...

Re: Rieju Marathon

26.9.2011 18:54

Riejutherocket kirjoitti:Mites muuten toi kulutus tolla athenan 183cc:llä, nousko huimasti? Ja onko hankala homma ensikertalaisen vaihtaa? Niin ja pitäskö jotain vahvistaa sen laiton jälkeen?

Kulutus nousi semmose 0.5-1l eli eipä ny nii merkittävästi. Ei välttämättä kannata alkaa itte tekemään ellei oo ennen tehny jotai vastaavaa tai on apuna joku joka ymmärtää asiasta jotai. Eikä moottoria tarvii vahvistaa ku tehon lisäys on siinä 3hp tietämillä :D

Re: Rieju Marathon

26.9.2011 22:53

Eli kuriton rieju ja 183cc niin 18 heppaa? :eek:

Re: Rieju Marathon

27.9.2011 16:57

kutakuinki joo...

Re: Rieju Marathon

27.9.2011 17:44

Mistä kannattais alkaa ettimään eturenkaan laakereita, jos ei maahantuojalta halua? Kukaan sattus tietämään mitkä ne on?

Re: Rieju Marathon

27.9.2011 17:58

mistä saa ostettuu varaosia riejuu?? (oon just ostanu ja pitäis vaihtaa kaiken näköst pientä esim. kytkinkahva pitäis saada uus... :)

Re: Rieju Marathon

27.9.2011 20:46

Jälleenmyyjiltä ja maahantuojalta mutta on minusta törkeet hinnat kaikilla osilla. Jotku tarvikeosat tai toisen pyörän osat käy kans.

Re: Rieju Marathon

28.9.2011 9:34

ok kiitti! mut kytkinkahvan sais vamaa joltai muult merikilt.. (se ois nyt se tärkein)

Re: Rieju Marathon

28.9.2011 16:20

Riejutherocket kirjoitti:Mistä kannattais alkaa ettimään eturenkaan laakereita, jos ei maahantuojalta halua? Kukaan sattus tietämään mitkä ne on?


Otat laakerista mitat ja googletat hakusanalla laakerikauppa ja sieltä sivuilta katot, joistain sivuilta löytyy mittoja. Sitte vaa jos löytyy nii kaupasta hakemaan. Noissa perus laakerikaupoissa on paljo halvempaa kun jos tilaat alkuperäsen.

Re: Rieju Marathon

28.9.2011 18:50

tommia kirjoitti:Nyt kortti taas, toimii muuten hyvin mut ihan yläkierroksilla alkaa tökkiin hieman ja ei ihan täysiä kulje, kokeilla varmaan vaihtaa tulppa eka.


Joo, sain tossa jo Maran enduron alle.. Samoja vikoja täällä tossa tökkimisessä. :D
Kun ajaa vitosvaihteella ja huudattaa vähänaikaa mittariin sen 95-100, niin alkaa nopeus töksähdelen hiljenemään ja tuntuu kuin se ei saisi bensaa ja heti kohta taas saa.. Sitten vaan olen kurvannut pikkutielle ja antanut 10sec viilentyä ja taas toimii.
Onkohan toi merkki jostain isommasta probleemasta koneessa, vai johtuuko ettei ole säädetty venttiilejä yli 2700 kilsaan? :lol:

E: Ja ei ole cdi päällä, eli se keltavihreen johdon liitos avattu.. Nimenomaan tapahtuu, kun on rajotin poissa käytöstä. Ja se tapahtuu ainoastaan kovassa vauhdissa; ei koskaan pienillä vaihteilla, eikä CDI-boxin kera.

Ja ajettu on 9800, viimeisin huolto 7500 kohdalla. Itse olen ajanut ehkä 500km

Kokeilen vaihtaa tulpan ja sitten hieman isomman suuttimen (Minkä kokoista suutinta kannattaa kokeilla? :roll: )
Viimeksi muokannut min-akin päivämäärä 28.9.2011 19:43, muokattu yhteensä 5 kertaa

Re: Rieju Marathon

28.9.2011 18:54

^ Rajoitin ehkäpä?

Re: Rieju Marathon

28.9.2011 19:03

min-akin kirjoitti:
tommia kirjoitti:Nyt kortti taas, toimii muuten hyvin mut ihan yläkierroksilla alkaa tökkiin hieman ja ei ihan täysiä kulje, kokeilla varmaan vaihtaa tulppa eka.


Joo, sain tossa jo Maran enduron alle.. Samoja vikoja täällä tossa tökkimisessä. :D
Kun ajaa vitosvaihteella ja huudattaa vähänaikaa mittariin sen 95-100, niin alkaa nopeus töksähdelen hiljenemään ja tuntuu kuin se ei saisi bensaa ja heti kohta taas saa.. Sitten vaan olen kurvannut pikkutielle ja antanut 10sec viilentyä ja taas toimii.
Onkohan toi merkki jostain isommasta probleemasta koneessa, vai johtuuko ettei ole säädetty venttiilejä yli 2700 kilsaan? :lol:

Omassa marassa ole säädettty venoja kertaakaan, nyt ajettu joku 5000. Mulla teki tollasta pätkimistä, kun oli liian pieni suutin, vaihdoin suurempaan ja probleema katos.

Re: Rieju Marathon

28.9.2011 19:13

min-akin kirjoitti:
tommia kirjoitti:Nyt kortti taas, toimii muuten hyvin mut ihan yläkierroksilla alkaa tökkiin hieman ja ei ihan täysiä kulje, kokeilla varmaan vaihtaa tulppa eka.


Joo, sain tossa jo Maran enduron alle.. Samoja vikoja täällä tossa tökkimisessä. :D
Kun ajaa vitosvaihteella ja huudattaa vähänaikaa mittariin sen 95-100, niin alkaa nopeus töksähdelen hiljenemään ja tuntuu kuin se ei saisi bensaa ja heti kohta taas saa.. Sitten vaan olen kurvannut pikkutielle ja antanut 10sec viilentyä ja taas toimii.
Onkohan toi merkki jostain isommasta probleemasta koneessa, vai johtuuko ettei ole säädetty venttiilejä yli 2700 kilsaan? :lol:

Itellä kulkee mittariin 102 vitosella kun ottaa rajotin vastaan, ja rupee luonnollisesti tökkimään..
Venttiilien säädöistä eioo ainakaan kiinni jos noin vähän on ajettu.

Re: Rieju Marathon

28.9.2011 19:25

Riejutherocket kirjoitti:
min-akin kirjoitti:
tommia kirjoitti:Nyt kortti taas, toimii muuten hyvin mut ihan yläkierroksilla alkaa tökkiin hieman ja ei ihan täysiä kulje, kokeilla varmaan vaihtaa tulppa eka.


Joo, sain tossa jo Maran enduron alle.. Samoja vikoja täällä tossa tökkimisessä. :D
Kun ajaa vitosvaihteella ja huudattaa vähänaikaa mittariin sen 95-100, niin alkaa nopeus töksähdelen hiljenemään ja tuntuu kuin se ei saisi bensaa ja heti kohta taas saa.. Sitten vaan olen kurvannut pikkutielle ja antanut 10sec viilentyä ja taas toimii.
Onkohan toi merkki jostain isommasta probleemasta koneessa, vai johtuuko ettei ole säädetty venttiilejä yli 2700 kilsaan? :lol:

Omassa marassa ole säädettty venoja kertaakaan, nyt ajettu joku 5000. Mulla teki tollasta pätkimistä, kun oli liian pieni suutin, vaihdoin suurempaan ja probleema katos.


Mikäs suutin sulla on siellä? Ja onko mitä kaikkea otettu pois; änkän välilevy? Ilmanputsarin kuri? CDI?
Tietenkin kokeilen itse sopivan omaan pyörään, mutta mahdollisimman tarkka lukema olisi hyvä :D

Re: Rieju Marathon

28.9.2011 19:48

Mutta ennen kun alat suutinta vaihtaa niin koitappa vinguttaa nelonen loppuun ja kerro miten moottori käyttäytyy. Tuo tökkiminen saattaa tuntua oudolta, jos on ennen ajanut 2t pyörällä, nelitahdissa se on kierrosrajoitin joka varmistaa, että venttiilit ja mäntä pysyvät samassa tahdissa.

En tarkoita olla loukkaava, mutta kuullostaa kyllä niin puhtaasti rajoittimelta.