Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Suzuki RGF

23.8.2016 17:33

Itellä ainaki taka-akseli lähtee aika helposti pois.mullakinnoli samaa vikaa että rötää ennen piikkiä, merkki siitä et saa liian vähän ilmaa niin onko sulla vakio putsari ja kotelo? Jos on niin pese putsai ja jätä kotelon kansi auki. Tähän loppuun pientä hauskaa stooria :D Olin kavereiden kans ajelemas tampereella ja poliisit pysäytti ja väitti et kaikki keulittiin ja lähti kortit :D ite siinä rgf:llä ja kolme tyyppiä kotareilla. Alko vähä naurattaan ku poliisit sanoo et keulin. Ja ilman todisteita otti kortit pois. Nyt 1.5 kk ollu ilman korttia ja syyttömänä. Kaiken oon kiistäny tietysti joten oikeuteen mennään
Edit: ja itellä on sama tekniikka eli pa säätimet lukittuna kurittomalla vakioputkella

Re: Suzuki RGF

24.8.2016 23:30

Noni rupeshan se taka-akseli liikkumaan ku tarpeeks pelotteli eri kokosilla vasaroilla :lol: Seuraavaks voisin kysyä pari juttua taas :) Ekana jos joku osais sanoa että mikä putki mulla mahtaa olla ku piikki tulee 8,5k rpm kohalla ja kiertää n.11-12k ? Onko ihan vakioputki vai mikä on kyseessä ku ei vanha omistajakaan tienny kertoa?
Ja sitten voisin yhtyä tähän edelliseen kyselijään vielä sen verran että mulla vähän saman tyyppistä juttua. Eli kaikki muut vaihteet jaksaa piikillä mennä (jos vetää kaikilla sinne ~11k asti) mutta kutoselle ku vaihtaa ni joka kerta kierrokset tippuu niin paljon vaihdetta vaihtaessa että menee alle piikin eikä enää jaksa kiihtyä. Paras mitä oon päässy tolla oli n.140 pitkän alamäen jälkeen ja seki oli kai vielä 5 vaihteella :lol: . Vähän aikaa oon miettiny jopa lhyempiä välejä että sais edes kutosvaihteella joskus ajettua. Muuten toi ei mulla näy ku vaan että jos rauhassa kiihdyttää piikille asti ni tulee piikki vähän epäröivästi. Voisin kyllä kokeilla tota putsari auki menetelmää. Itellä siis vakiohilppeet imupuolella.

Re: Suzuki RGF

25.8.2016 15:59

Tehoalueen perusteella sanoisin että vakioputki kyseessä. On sulla laiska vehje sitten :D Mitkä välit sulla on? Itellä keräs 16-47 (vakiot) 175km/h kiersi 6 vaijteen loppuun ja oma pyörä vielä fighteriksi rakennettu niin ilmanvastus on aika mukava

Re: Suzuki RGF

25.8.2016 16:17

Sitä mäki oon ihmetelly mutta ku tt toi kumminki on ni mistähän sitä tehoa sitte löytyis :|

Re: Suzuki RGF

27.8.2016 15:41

Juu tais löytyäkki vika :D Mäntä on iha lopussaan :lol: Noh. Englannista Wossnerin mäntä nii eiköhä sillä sitten kule kuha on sissää ajettu.

Re: Suzuki RGF

27.8.2016 16:23

Mahtaakohan itellä sit olla sama ku kumminki 10k männällä jo rullailtu. Talvella vaihdan kyllä mutta pitää toivoo että jaksaa vielä tän ajokauden loppuun :eek:

Re: Suzuki RGF

27.8.2016 17:10

Itel sisäs nyt 5tkm ajettu mäntä ja vetää nii paljo et ranteet paukkuu :lol:

Re: Suzuki RGF

27.8.2016 19:15

Olisko kenelläkää myydä mulle teharia? Jollymoto mieluiyen mutta muutki käy :D

Re: Suzuki RGF

28.8.2016 13:14

AtteKahkonen kirjoitti:Olisko kenelläkää myydä mulle teharia? Jollymoto mieluiyen mutta muutki käy :D

Senkus googlettelet ja tilaat jostain päin eurooppaa, foorumilta tuskin keltään löydät. :)

Re: Suzuki RGF

30.8.2016 21:53

Itsekki oon yrittäny etsiä, mistäänpäin Suomea ei oikein löydy. Torissa näytti olevan rgv 2 jollymotoo. Ostaa siittä ja myy toisen 8)

Re: Suzuki RGF

19.9.2016 10:37

Meneekö rg250 rattaat 125rgf :ään suoraan? Meinasin 520 ketjut hommata ja moposportista sais aika edullisesti

Re: Suzuki RGF

19.9.2016 15:00

Ja perään voisin vielä kysyy että onkohan millanen homma jos lähtis modaamaan jonku toisen pyörän tehoputken tohon? Ja mikähän mahtais olla lähimpänä oikeeta muotoa? :s

Re: Suzuki RGF

20.9.2016 16:41

Rattaista ei itellä kokemuksia, mut luulisin että menee kun rgf:n ja rg(v)250:n ainoona erona on pyttyjen määrä. Stormmotorilta saa rgf 520 ketjulle rattaat. Putken modaamisesta sen verran et kattelin ulkomailta että jollymotoa myydään vielä tähän vehkeeseen 350e hinnalla. Ite ehkä jotain aprilia rs putkea lähtisin modaamaan kai se on lähimpänä

Re: Suzuki RGF

20.11.2016 18:04

Mistä tähän pyörään mahtaa saada hyvän mäntäsarjan? Pytyn halkasija 56,0mm tönärillä useaan kertaan mitattuna. Kattelin moposportista ni siellä on wisecolla ainaki vaan 54,25 suurin ja sitte joku 50e tarvikemäntä mikä oli 56,0 mutta sekin oli [+2,00] merkinnällä eli että vakiona olisi muka 54? Ja paljonkos pitää olla välystä männän ja sylinterin välissä? eli minkä kokonen mäntä pitää ostaa 56,0mm sylinteriin :D Tosiaan en mielellään mitään kiinamäntää tohon laittas :/

Re: Suzuki RGF

24.11.2016 14:22

Atte: TheTuningWorksiltä löytyy hyvin RGF / RGV osia.

http://www.thetuningworks.co.uk/store/p ... cts_id=900
http://www.thetuningworks.co.uk/store/p ... cts_id=899

Kiinamännän renkaineen saa 23€, jos lähtee säästölinjalle, mutta kuten tiedätte, näiden kanssa säästö voi koitua kalliiksi. :D

Se 54mm porauksella oleva mäntä on vanhempaan RG Gammaan.

Tehoputkista kannattaa tosissaan harkita sitä RGF omaa Jollymotoa, RS125 saattaa osua mitoitukseltaan lähelle, koska poraus/isku on sama, mutta putki kulkee ainakin eri puolelta runkoa.
Sugaya putki, jota joskus replikoitiin, vetää pidemmälle ylärekisterissä, mutta sen kanssa saa olla kone muutenkin tikissä, että siitä saa ilon irti.

Eteen -2 ratas oli suhteellisen sopiva valinta, harvoin näillä kuitenkaan vingutetaan edes 150km/h.