Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Suzuki RGF

10.9.2012 16:09

-jokin kirjoitti:itellä oli kans jumissa semmoset täytepalat. Ne lähti irti kun teki semmosesta 10x10cm kokoseen nylon levyn palaseen reijän ja jos sulla on niissä täyte paloissakierteet niin tarpeeksi pitkä pultti siihen kiinni ja pultiin mutteri ja monta rikkaa siihen mutterin ja levyn väliin ja niitä kiristelemään.huom käypi joku puulevyki siihen hommaan kuhan on tarpeeksi paksua.
Juuri tuota yritetty, ei tullut kierteet meni. Mutta palat sain pois, käytin koneistamolla kesti noin 2 min kun sellasella akselilla missä oli painoa mikä liukui akselia pitkin vähän kuritti sitä. Oli aika wtf olo kun sai niin nopeasti pois :D Enää sitten tiivisteiden hommaus ja kone kuntoon. Vai pitäiskö vaihtaa mäntä samalla? Mistä näen onko se vaihtokunnossa kun ei perus näppituntumalla voi puristuksiakaan kokeilla kiksin puuttumisen takia :/ Mietin että laitan ainakin uudet kampiakselin stefat koska vähän tuntuu että jompi kumpi saattaa vuotaa, ja muutenkin ihan hyvä vaihtaa. Se vuotamisen epäily siksi että lämpimänä kone savuttaa todella oudon hajuista valkeaa savua. Vai meneekö jäähynesteet pyttyyn? Hitto ku en muista minkä värinen tuli kummassakin tapauksessa... :D

Re: Suzuki RGF

10.9.2012 16:52

Valkeat savut=jäähytysnesteet palaa ja mustat savut=seokset joko helvetin rikkaalla tai öljy palaa.

Re: Suzuki RGF

10.9.2012 18:34

niin ja jos vaihdat kampiakseliin stefat niin vaihda ihmeessä samalla ne laakerit, Laakerikaupasta kun käyt ostaa niin ei oo mahotoman kalliita.

Re: Suzuki RGF

10.9.2012 19:57

Taitaa se sitten tarkoittaa lohkojen irrotusta? Pitää miettiä vielä, hyvä juttuhan se olisi mutta on se kyllä työläskin.

Re: Suzuki RGF

11.9.2012 0:59

luikero kirjoitti:Taitaa se sitten tarkoittaa lohkojen irrotusta? Pitää miettiä vielä, hyvä juttuhan se olisi mutta on se kyllä työläskin.

jos aijot stefat vaihtaa niin muistaakseni toinen stefa vaatii lohkon irroituksen.

Re: Suzuki RGF

17.9.2012 22:54

Luikero, niitä jolly motoja on myynnissä _erittäin_ harvoin ja jos on niin ne on myös _erittäin_ kalliita, itse suosittelen erittäin suuresti vakio putkea nyt ainakin alkuun :) Varsinkin jos männän vaihdat niin suorittaisin sinuna sisään ajot ennemmin vakio putkella kun jollakin räpellyksellä.

Tosiaan mikäili lohkot halkasee ni kannattaa sitten laittaa laakerit sekä stefat :)

Tosiaan jos valkosta savua puskee ni jäähytys nesteet palaa :D Katoppas ettei kansi oo laskettu vinoon!

btw, mitä makso koneistamolla niiden palojen irrotus :D?

Re: Suzuki RGF

18.9.2012 15:24

toinen on että sylinterin yläpää voi olla kans vinossa. ja tosiaan tuo jollymoto on aika kysytty putki kun minulta on aika monesti joku ollu ostamassa tuota putkea ;)

Re: Suzuki RGF

18.9.2012 20:09

Kaverilla on tollanen Suzuki RG125 gamma, niin kysyisin että onko siinä sama kone kuin tässä ja onko muutkin ominisuudet samoja?

Re: Suzuki RGF

18.9.2012 20:53

VinskoMo, otti "vain" 20€, toki niitä paloja voi käyttää vielä uudestaan vrt. siihen jos olisin itse ne rikkonut ja samalla ehkä myös sylinterin... No se selittää että ei ole oikein näkynyt myynnissä niitä, ei suomessa ei missään, eikä kyllä mitään muutakaan putkea. Pitää se kuri repiä sitten varmaan irti tuosta kunhan jaksan, ehkä jopa tällä viikolla.

Tänään pistin yläkerran nippuun pa-säätimien kanssa, en vaihtanut kuin männärenkaat koska budjetti ja oli siis vain sylinteri irti. Tiivisteet myöskin tietty, uusi kansipahvi on paljon paremman tuntuinen kuin edellinen, tod näk siinä se vika Sylinteristä oli huuhtetut avarrettu mikä oli positiivinen yllätys :) En kerennyt savuja ottamaan pihalle tänään, huomenna nekin. Pulttipyssyllä jurautin kinni kaikki koneen kiinnitykset, oli muuten hyvä veto verrattuna siihen millaista tuskaa se irrotus jo oli. Ei ne nyt varmaan liian kireelle mennyt kun en loppuun asti vetänyt.

En saanut myöskään pa säätimen alavaijeririssapyörää vaimikälie onkaan siihen pa-säätimen akseliin kiinni. Ihan kuin olisi se palautusjousi liian pitkä että otaa siihen vaijeripyörän koteloon kiinni? No nyt katsoin räjäytyskuvia ja kokeilen huomenna uudestaan. Myöskin jostain syystä rissapyörän vaijerit oli vedetty ristiin, en tiedä miksi mutta räjätyskuvat ainakin sanovat sen olevan väärin, joten sekin vielä.

Re: Suzuki RGF

4.10.2012 12:16

Kuka myy jollymotonsa hyvään hintaan ? :D :D

Re: Suzuki RGF

5.10.2012 21:54

Kävin tänään hakee paikallisesta liikkeestä itelle hätä avuks tollasen rgf suzukin. Noh sain ajettua kotiin just ja just mutta sitten alko ongelmat. Elikkäs bensaa ei jostain syystä tule sylinteriin asti ainakaan tulppa ei kastu. Eka kerran teki sillai et veto hävis ja vaihoin varatankille niin alko toimimaan. Sitten pari kertaa sama operaatio ja pääs taas 2km. Noh sitten ei sen jälkeen ole toiminut sitäkään vähää. Kaasariin tulee bensaa eli kammio täyttyy. Kaks kertaa olen kaasarin purkanut atomeiks ja puhistanut ilman tulosta. Läpätkin näyttää imukaulasta katsoen ihan hyvältä. Elikkäs pärrä hörähtää heti kun antaa bensaa suoraan imukaulasta tai tulpanreiästä. Kaasari on tosiaan kaks kertaa käyty läpi paine ilman kanssa ja kaikki suuttimet irti otettuna. Näytti myös että bensaa valusi jostain, tosin tästä en aivan varma ole vai olisiko vain sadevesi liottanut bensaa yms. koneen päältä pois kun pyörän alle syntyi värikkäitä lätäköitä. Mikähän tota vaivaa. Liikkeeseen olin kyllä yhteydessä ja maanantaina olisivat paikalla, mutta kun luvan sain itsekkin kokeilla laittaa kuntoon niin kyllähän se laitetaan. Vika tuntuisi erittäin pieneltä mutta sitäkin haastavammalta.

Edit. Kaks iltaa tässä rassailtu. Eli kun laitan vähän bensaa suoraan kaasarin kurkuun niin lähtee käyntii aivan moitteettomasti ja toimii aivan hyvin 10km tai 100m. Tämän jälkeen pitkään työntämällä voi lähtee käyntii ja toimia taas 100m. Oireet ovat sellaiset että bensa syöttö loppuun kuin seinään. Tulppa kuiva, kaasarin kammiossa bensaa ja taitaa sitä bensaa jostain myös valuakkin.

Re: Suzuki RGF

7.10.2012 14:55

?

Re: Suzuki RGF

7.10.2012 20:53

Tarkistappa et saa ilmaa bensakorkin kautta , voi meno hyytyä , jos ei bensaa kunnolla ;)ja tarkista samalla , et bensaa tulee bensahanasta kunnolla .. ;)

Re: Suzuki RGF

7.10.2012 22:23

Juu pitääpä tosiaan kokeilla korkki auki, mutta kaasarin kammiossa on bensaa.

Re: Suzuki RGF

8.10.2012 18:27

Tänään puhaltelin korvausilma nipan että letkun tankin alta ja höräytin pyörän käyntiin, Lähti hyvin käyntiin ja annoin pyöriä 15min tyhjää. Lähin hyvällä mielellä testi ajolla niin 3km pääsin ja sama homma. Vähä aikaa oottelin ja starttailin lähti käyntiin ja ajoin tankin korkki auki, eihän se mihinkään vaikuttanu vaan sammu taas 100m jälkeen. Mikähän ihme tossa on, no jos kellään ei mitään neuvoja ole niin pitää mennä liikkeeseen purkaa kaupat. Harmi sinänsä kun ikäsekseen muuten ihan siisti pyörä ja harvat kilometrit mitä toiminu on ollut hauskoja ja tehoakin tuntuu olevan :itku: