Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Suzuki RGF

5.10.2011 15:38

Nonniis, mulla ois noita osia viel tuol tallin nurkis, et YV:tä vaa et mitä löytyy! Sähköhärpäkkeitä on ja katteetkin on (jos enemmänkin kiinnostuneita, niin mahdollisuus isompaan erään katteita).

Re: Suzuki RGF

7.10.2011 8:06

Luulen että rgf:fässä olis joku vikana kun se kulkee niin perkeleesti mutta se teho alue että se lähtee on vaikee saaada.... Kaverin tt kotari esim jää viivassa mutta esim jos ajetaan 60-70 ja lähetään tykittämään niin se vaihtaa kerran alan ja pyörä lähtee mä joudun vaihtaa ja ja lyömään hanan pohjaan että saan kiekat ylös..... Eiks jollymoto pitäny olla alakiekka putki? Tuntuu jotenkin että putki on joko liian karstanen öljypaskasta tai sitten se vuotaa tai jotain....

Mitä ootte tehny ilman putsarille kun ite öljysin niin lähti kaikki tehot? öljyämätön tilalle ja kannen jätin pois niin jumalaut kun läks :D

niin siis mulla on: colin modi, jolly moto, rgv pytty, mäntä ja säätimet, kaasarin ilmaruuvi 1 ja 1/2 auki neula toisiks alimmassa lovessa (piikin osoittaessa alaspäin). Kaikki on siis ihan tuliterää tossa että ei vanhuudesta pitäis johtua..

Sit miten mahdollinen kuristettu CDI vaikuttaa asiaan :)?

Re: Suzuki RGF

8.10.2011 8:59

Saakos noita Colin mod juttuja jostaa tilattuu, vai miten se toimii ku en tuolt tietopankista oikee ymmärtäny?

Ja kuinka pitkät ketjut tulee 520 jaolla oleviin rattaisiin? välit on 12/48

Re: Suzuki RGF

8.10.2011 18:20

siis colin modi sorvataan itse sinne ja laitetaan o rengas... Ajattelin viiä oman rgf penkkiin laitan sitte tänne tuloksia :P Ja muute rgf on nyt sitten myynnissä :)

ostakkee! http://www.nettimoto.com/suzuki/rgf/1215052

Re: Suzuki RGF

8.10.2011 18:41

Pakko tulla sanomaan että rakastan tuota sun pyörääs :D

Mahtavan näköinen ja toi setti on niin kermainen. Ja veilä aito 90- luvun japanilainen, eikä mikään rotaxipaska.

Jos olisi ton verran käteistä niin hakisin samantien pois, mutta auto painaa päälle ja en usko että naku honda kelpaa vaihdossa :lol:

Ps. jollymoto on kiekkaputki, saattaa olla vähä hengetön alempaa ;)

Re: Suzuki RGF

9.10.2011 11:08

Kiittiii :) Joo kaikki 2t on varmaa ylä kiekkasia mutta jolly moto on kuiteski hiukan keskikiekkaisempi mutta en sitte osaa sanoa... :D Noooh eilen meni tulppa paskaks ja puristuksia ei jostain syystä ollu luulin että männän rengas poikki 500 ajetusta männästä mutta tulpan vaihdon jälkeen karjuu taas ;D

Juu tosiaan ajan käsittely kokeen tällä ja myyn pois kun ei vaa aika ja raha riitä räpeltää :)

Juu eli vien dynoon tonne prätkä pajalle niin sitten voitte kaikki ihmetellä dynokäyrää :)

Kellään vinkkejä säätämiseen?

Re: Suzuki RGF

9.10.2011 23:14

Noniin laittakaahan kaasarin säätö vinkit tähän!

tekniikkaaaaaaa colin modi, jolly moto, ilmanputsari kopan yläosa reijitetty....

Miten säädän penkkiä varten???

Re: Suzuki RGF

9.10.2011 23:30

Hieno pyörä tuo täytyy myöntää :) Jos kyykyn haluaisin niin melkeimpä ton voisin ostaa 8) Mutta enköhän mie enskassa pysy :P

Re: Suzuki RGF

10.10.2011 0:06

Jättäkää suosilla se alemman m-renkaan levitysrengas pois, se porsii ensimmäisenä ja saattaa siten tuhota männän tai pahimmassa tapauksessa koko sylinterin, nimim. nähty ja koettu.

Älkää alkako säätään jollei ole hajuakaan koko touhusta, jättäkää hommat osaaville. VinskiMo:n myös kannattas varata penkitykseen säätö samalla ;) Tulpan väristä voi seurailla seoksia, asiasta lisää tietopankin puolella.

Jollymotolla ON huomattavasti vakioputkee laajempi vetoalue, ero huomaa varmasti teknisesti muuten timmissä pyörässä.

Putsarikotelon reijityskin aivan turha toimenpide, omaankin aikanaan värkkäilin hitusen suuremman imusuppilon, +-0 suorituskykyyn, imuäänet muuttu vähän napakammiksi.

Rajoitettua CDI boksiakaan ei ilmeisesti ole ollut Suomen markkinoilla, siitäkin jossain vanhemmassa topicissa oli juttua...

Re: Suzuki RGF

10.10.2011 11:08

Okei. Eli siis voin kertoa että mulla putsarin kannen reijittäminen toi sen että ottaa tehopiikin ykkösellä heti eikä ens kesän keskiviikkona :P Eli itsellä sit varmaa oli samantyyppinen se kun mitossa? mulla oli siinä saatanan pieni reikä meinaan...

Mistä m-renkaasta puhuit? :O

En tiiä sitten mulla on putki varmaa yltäpäältä karstassa voiko olla noin iso vaikutus?

Sitten penkitys maksaa 50€ säätö 300€... en ole maksamassa 300 säädöistä mutta kaikeksi onnekeseni sain eilen numeron kaverille joka on ajanut kisaa 2t joten hän säätäköön sen sitten...

nyt säädöt on neula toisiks alimmassa lovessa, suutin 210 tai 220? ilmaruuvi 1 ja 1/2 auki eikös nuo ole perus säädöt?

Nyt se paskin juttu....... Mulla meni tulppa... Se oli NGK BP9ES tupla tiivisteellä jonka huomasin vasta myöhemmin, No menin tietty ostamaan samanlaisen mokoman ja laitoin sen sinne ilman tupla tiivistettä ja ajoin 500m kotiin ei mitään ongelmaa ollut... NYT katoin että toi tulppa ei oo siinä listassa jotka tohon käy. NYT kysymys on että minkähänlaisa vaurioita on tullu väärällä tulpalla ajettaessa 2 tiivisteellä? Entä nyt kun ajoin 500m yhellä?? Voinko ajaa nyt tolla kauppaan ostamaan oikean tulpan vai wtf?

Nyt oon kyllä ihan pihalla....

Re: Suzuki RGF

10.10.2011 11:48

Nyt sellanen tyhmempi kysymys, mut mistä tiedän mikä sylinteri ittellä on? näkeekö sen päältä päin. Kansi on ainakin nakkilan pyörä ja mopon kuvien mukaan vakio, mut toi pakoaukon säätimien kotelon kansi taas on rgv:stä kai.

Niin ja minkäpituset ketju tarvii 520 jaolla oleviin rattaisiin välit 12/48

Re: Suzuki RGF

10.10.2011 12:54

ketjuista en tiedä mutta rgv ja pytty on samanlainen kun rgf koska ittellä on rgv pytty ja irtonaisena rgf ja on samanlaiset... Varma tieto että on rgv on se että siinä lukee 249cm3....

Tai sit sulla on aprilia rs250 pytty...

Re: Suzuki RGF

10.10.2011 14:13

juu taitaa olla rgf koska kyljessä lukee 124cm3 ja e-3 ja on musta

Re: Suzuki RGF

10.10.2011 14:42

On rgf jos lukee 124... Ostin nyt sitten sellasen BR alkusen tulpan edelleen lämpö arvo 9... Mitä sanotti pitäiskö olla 10?

Re: Suzuki RGF

10.10.2011 16:37

VinskiMo kirjoitti:....
Ykkösvaihteella ajaessa noi muutokset vähiten huomaa, koska välitys on lyhyt ja kierrosalue on kelattu läpi hyvinkin nopeasti :roll:

Tarkoitin alempaa männänrengasta, jonka alle uraan tulee jousi/levitysrengas, sen voi jättää pois ihan kestävyyssyistä, eikä eroa huomaa suorituskyvyssä tai muutenkaan.

Aika ummessa saa olla putki, että karstottumisen vaikutukset alkaa näkyä, äkkiäkös sen kuitenkin puunaa vaijerilla/kaasutoholla/hiekalla, keinoja on monia ja sillähän se selviää oliko ongelma siitä kiinni.

Aika pitkälti perussäädöillä nuo on toimineet, oli sitten viritetty tai vakio. Säätimien lukituspalojen kanssa vasta joutunut suurempiin säätötoimenpiteisiin. Tietty yksilökohtaista, mutta kirjassa suositellut säädöt on puhtaan ja toimivan kaasarin kanssa hyvä lähtökohta.

Tulpalla tuskin saa suurempia vaurioita aikaseks, ellei se ota mäntään kiinni, ja melko pitkällä kierteellä saakin olla että sinne ylettyis. Ite ajelin 9 ja 10 lämpöarvon tulpilla, NGK racing 9 lämpöarvon tulppa tais olla viimeisenä käytössä, yleisesti crossipyörissä käytetty, jossa ohut elektrodi.

Jyri94 kirjoitti:mistä tiedän mikä sylinteri ittellä on?
RGV sylinterissä ylimääräinen letkulähtö pa-säätimen vaijeripyörän vieressä, toisella puolen stanssi 249cm3 ja sen etupuolella vesitilaan 6mm kierteytetty reikä. Sama koskee RS250 sylintereitä.


http://www.youtube.com/watch?v=KLo9ky0Q4Q8
Tossa ehkä jollekin jo tuttu pätkä oman entisen "suorituskyvystä" :D