Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Cagiva Mito

23.8.2014 20:33

Itselläni on tällä hetkellä 140/80-17 rengas takana.. "vähän" liian korkea.
Pitää polttaa se pois ennen lumia. :D Sitten Pirelli Diablo Rosso Corsat tilaukseen.

120/70-17 ei taida käydä eturenkaaksi, koska ottaa kiinni etulokariin tms...?

Ja pitää harkita noita SBS:n dual carbon paloja.. jos vaikka sattuis löytymään paikallisen mp-liikkeen varastosta suoraan.

Re: Cagiva Mito

24.8.2014 13:06

Se 120/70/17 riippuu renkaasta, jotkut mahtuu jotkut ei, mutta paljoa sinne ei tilaa jää millään sen kokoisella kumilla.
Ja Duellin jälleenmyyjiltä saa ainakin niitä SBS:n jarrupaloja

Re: Cagiva Mito

24.8.2014 22:09

Pirelli DRC:tä löytyy 120/60-17 ja 120/70-17 kokoisena (eturengas).. joten pitää tilata sitten tuo 120/60 kokoinen. Ei ainakaan pitäisi tulla silloin ongelmia.

Ja silloin pitäisi löytyä tuolta paikallisesta mp-liikkeestä nuo SBS:t.. se kun on 1 Duellin jälleenmyyjistä.

Re: Cagiva Mito

26.8.2014 14:57

Ite laittaisin eteen sen 110/70 ZR17 nii varmasti menee eikä ota mihinkään kiinni. Takana itellä on 160/60 ZR17, sopii hyvin..

Re: Cagiva Mito

28.8.2014 16:56

Mitä kaikkea miton tt settiin kaasariin kuuluu? (10) Kaasari on käsittääkseni sama kuin apriliassa? Käykö säxän tt setti mitoon? Entä kaasarin osien numerot?

Re: Cagiva Mito

13.9.2014 22:26

Paljos teillä on huiput (gps) Mitolla?
Itellä huiput jää 140km/h (gps).. kierroksia on noin 11 000rpm 6. vaihteella ja 14/41 välityksillä. Johtuu pääosin kaasuttimen säädöistä, ettei tahdo kiertää yli 11krpm.. hieman rikkaalla käy.

1-4 vaihteilla kiertää oikein nätisti yli 12krpm.

Kaasutin on Dellorto PHBH 28 (vakio) ja sylinteri on vaihdettu Gilardoni#1 73073.. kannesta en ole varma, johtuen suuresta pinttyneestä paskakerroksesta.
Putki on kuristamaton vakioputki.. äänenvaimennin on tietääkseni kammiovaimennin, joka myöskin rokottaa hiukan tehoja.

Mut en jaksa alkaa tota Miton konetta sen enempää laittelemaan säätöjen lisäksi, koska on parempikin idea.. eli Yamaha RD:n 350cc 2-tahtinen moottori "hieman" piristettynä ja itsetehdyillä pakoputkilla, joiden ääniä vaimentamassa Jollymoton hiilikuitukuoriset änkät.

Tosta RD:n koneesta saa jopa 90-95 heppaa takapyörällä.. mm. +4mm kampiakseleilla, 68mm sylintereillä (portattuna ja kannet uusiksi tehtyinä), Mikuni TMX 38 kaasuttimilla, VForce 4 läppärungoilla, täysin säädettävällä sytkällä (Ignitechin CDI), E85:lla / "kisabensalla", portatuilla lohkoilla sekä itsetehdyillä pakoputkilla...

Vois olla aika mielenkiintoinen menopeli.. 90whp (=103,50hp koneelta) ja 120-125kg ("märkänä"). 8) Tehopaino-suhde sama kuin joissain litrasissa katupyörissä. :eek:

Sori mainostus, mut oon myymässä täydellisesti toimivaa '00 / 46tkm ajettua Miton moottoria ja pakoputkea. YV:tä jos joku tarvitsee esim. leiponeen tilalle.. itse tarvitsen rahaa tota RD:n konetta varten. :D

Re: Cagiva Mito

20.9.2014 14:51

Millä kannalla on mitossa mittariston taustavalot? Jotenki pyörii toi t10 päässä mutta että onko se se :D

Re: Cagiva Mito

22.9.2014 19:41

Kyseessä on -10 sp525 mito ja Laitoin tänään arrowin kiinni ja vaihdoin suuttimen, (142) ennen piikkiä röpötti ja vaihdoin ylimpään neulan eli laihemmalle. Lopetti röpöttämisen ennen piikkiä joka tulee noin 8.5rpm mutta alkoi pienemmillä vaihteilla röpöttämään noin 11tonnis ja loppuu noin 12,5tonnia en vielä vaihtanut neulaa ja tyhjäkäynti suutinta koska en ole vielä tilannut niitä. Mahtaako vain johtua ettei kaikki tt hilppeet ole kiinni vai mistä? Minkälaisia säätöjä teillä on?

Re: Cagiva Mito

23.9.2014 2:17

Jos kaasu pohjassa röpeltää niin viittaisi liian suureen pääsuuttimeen. Kokeile vaihtaa muutamaa kokoa pienempi pääsuutin ja testaa paraneeko käynti.
Lukaiseppa myös tämä, -Zone- aika hyvin tiivistänyt kaasuttimen sielunelämän lyhyen oppimäärän. Siitä saa hyvää neuvoa kaasutinpulmiin, jos säätämiseen apuja kaipaa.

Toki piikkisistä ja isommista pyöristä puhuttaessa lisättäköön muutama asia,Jossakin kohtaa voi toki esim suutinputken virtauksen raja tulla vastaan, jos kaasuttimen alkuperäinen suutinputki on todella pieni. Myös neulan ja suutinputken profiilit vaikuttavat seoksiin eri kaasun asennoilla. Lisäksi vielä, kaasutin on monimutkainen laitos, jossa kaikki säädöt vaikuttavat kaikkeen. Osa enemmän kuin osa. Esim neulan asento voi vaikuttaa jo tyhjäkäynnillä, sillä suutinputki ei välttämättä sulkeudu kokonaan luistin ala-asennossakaan tyhjäkäynnin säädöstä riippuen. Samaten pääsuuttimen vaikutus alkaa jo ennen täyskaasuasentoa, sillä virtaus suuttimen läpi vaikuttaa kuitenkin siinä vaiheessa jo, kun neula on melko ylhäällä, muttei kokonaan pois suutinputkesta. Niitä harvemmin kuitenkaan tarvitsee ottaa huomioon, sillä niiden rajat ei vielä esim tt-Mitossa pitäisi tulla vastaan.

Tämä kaasuttimen tt-settikään ei ole aina välttämättömyys, sillä yksilöstä riippuen pyörä voi toimia paremmin alkuperäisillä neulalla ja suuttimella, kuin uusila, eri profiilisilla neulalla ja suuttimella. Sen on huomannut jo aiemmin myös tt-Husqvarnoissa, joissa toisinaan huomaa nimenomaan keskialueen röpellystä tt-setin neulasta ja suutinputkesta johtuen.

Re: Cagiva Mito

24.9.2014 8:08

Mikä on tämä mil valo vapaan valon ja öljynvalon vieressä vasemmalla? Vähä pelottaa ku välillä vilkuttaa punasena ja välillä palaa..
Kyseessä 10- sp525. Ja en omista owners manualia.

Re: Cagiva Mito

30.9.2014 8:57

Tuli tämmöne mielee ku kierrokset ovat 10-11,5tuhatta alkaa pätkii pienillä vaihteilla voiko pakoaukonsäädin aueta liian aikaisin? Mitenkä sitä säädetään ja minkälaisia tulppia teillä on? Aattelin ostaa sen kymppi lämpöarvon tulpan. Kyseessä siis 10- mito

Re: Cagiva Mito

21.10.2014 2:52

Pa-säädin aukeaa noin 7000rpm paikkeilla, joten sillä ei pitäisi olla mitään tekemistä pätkimisesi kanssa.
Tulppana kannattaa Mitossa käyttää BR9EG tulppaa. ES-tulppaa ei kaksitahtipiikeissä kannata edes miettiä käyttävänsä, käynti on paljon puhtaampaa ja kestoikä pidempi EG-tulpalla. EIX-iridiumtulppa taas on liioittelua Mitoon, sillä moottori ei ole niin korkeaviritteinen, eikä sitä käytetä aina korkeilla kierroksilla, joten tulppa karstoittuu helposti eikä kestä kovin pitkään.

Re: Cagiva Mito

30.10.2014 0:09

Mikä on oikea momentti sylinterin ja kannen kiristykseen??

Ja olisko kellään myydä vaikka arrowin koko putkistoo tai pelkkää änkkää??
Viimeksi muokannut mattiman20 päivämäärä 31.10.2014 12:55, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Cagiva Mito

30.10.2014 19:28

Kesti pari minuuttia löytää Googlen kautta Cagiva Miton huolto-opas.
Kannen mutterit [M8] : 19.6-21.6nm

Re: Cagiva Mito

31.10.2014 12:54

Hyvä kiitos.. Itse kun en löytänyt kun jotain viittellisiä tietoja joistakin keskusteluista..