Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Cagiva Mito

17.5.2014 2:56

Useimmiten Mitoissa tärinä johtuu moottorin etukiinnikkeen löystymisestä. Yleensä moottorin läpi menevä pultti löystyy, mutta joskus myös joku kiinnitysraudan neljästä pultista löystyy. Omassani sai tämän moottorin läpi menevän pultin kiristää kahden äijän voimin hampaat irvessä peläten että pultti jo katkeaa, ennen kuin tärinä loppui.

Mutta jos olet varma että vika ei siinä ole, niin yleensä mitoissa on kaikissa rattaissa kampiakselista tp-akseliin ajoitusmerkit hampaissa tai hampaiden välissä joko stanssatulla pisteellä tai maalimerkeillä, joten merkit kohdalleen niin eiköhän se siitä.
Yhdet kytkinpuolen rattaat on tullut vastaan niin, ettei merkkejä ollut ollenkaan, mutta nekin sain onneksi tehtyä toisen moottorin rattaista kopioitua. Otas tosiaan kuvaa rattaista niin pääsee muutkin analysoimaan.

Re: Cagiva Mito

13.6.2014 23:44

Paljon ootte laittanu öljyä tonne miton vaihdelaatikkoon, kun ennen kuin vaihdoin öljyt vapaa löyty helpommin mutta öljynvaihdon jälkeen vaikeempi löytää ite laitoin n.0.8 desiä?

Ja jos joku osais kertoa kun laitan vilkut päälle vilkkuu kerran mutta sitten sammuu? Oon huomannu että kovemmilla kierroksilla jaksaa vilkkua. Voiko syynä olla huono akkue että ei riitä virta vilkuille tyhjäkäynnillä? Koska eikös miton laturi ala tuottamaan virtaa n.6000 tonnin kohdalla?

Ja etukumi alkaa olee aika sliksi tarviiko olla just saman kokonen kun aikasempikin eli 110/70ZR17?

Re: Cagiva Mito

18.6.2014 0:22

Mitä öljyä laitoit? Koneen kyljessä/manuaalissa pitäisi lukea paljonko öljyä tulee laittaa, tosin hämärä muistikuva että ainakin joissain vuosimalleissa ko. määrä oli ilmoitettu virheellisesti, en vaan muista mihin suuntaan ja kuinka paljon. Mutta tuossa 8dl nurkilla se oikea määrä kyllä on.

Ja kumin koko kannattaa pitää vakiona.

Re: Cagiva Mito

18.6.2014 22:59

Cagivan vaihteisto on suht nirso vaihteistoöljyn suhteen. Esim, omaani kokeilin Castrol MTX:ää, kun sitä löytyi purkki hyllystä, ja aika äkkiä vaihdoin toiset öljyt, kun vaihteisto alkoi toimia todella kankeasti. Itse käytin Teboilin Superbike 15W50, siinä täsmäsi vaatimukset ja viskositeetti, ja vaihteisto toimi todella sulavasti niillä.

Kyllä se Miton valokäämi alkaa tuottaa heti tyhjäkäynniltä asti, mutta riittävästi se alkaa tuottaa vasta, kun kierroksia on muutama tuhat. Vilkkuongelmasi voi hyvinkin johtua esim. huonosta akusta olettaen, ettet ole ledivilkkuja laittanut, jotka taas usein sekoittavat vilkkujen toiminnan, toisinaan myös vastuksella.

Eteen aikanaan sovitin 120/70 kokoista kumia, eikä oikein mahtunut pyörimään, vaan otti vähän lokasuojaan reunoilta, ja soralla ajaessa renkaaseen tarttuneet kivet otti lokasuojaan kiinni. Toki vähän riippuu renkaan mallista, mutta yleisesti ottaen 120 leveä on liian leveä Mitoon. 100 leveä taas on turhan kapea Miton etuvanteelle.
Takana kyllä oli varsin maukas rengas 160/60 kokoinen Misukka, itse pidin sen ajettavuudesta enemmän kuin vakiolevyisestä.

Re: Cagiva Mito

19.6.2014 20:43

Toki silläkin on väliä minkä renkaan laittaa. Tourinkikumi on ihan eri asia kuin sporttikumi vaikka koko olisikin sama.

Re: Cagiva Mito

22.6.2014 22:29

Joo tuota mtx taisin tosiaan laittaa..Ja tosiaan niin ajattelinkin että voisi tuosta akusta johtua, koska ajossa kun pistää vilkun päälle niin vilkut palaa ihan moitteettomasti mutta tyhjäkäynnillä kerran vilkauttaa niin sitten ei mitään..

Ja nyt on uus michelinin pilot power etunakki hommattu eikä ollu pahan hintanen 80€.

Re: Cagiva Mito

26.6.2014 23:01

mikähän tuossa miton startissa on, kun painaa napista rele naksahtaa normaalisti eli startille menee virta mutta startti ei pyöri mutta kun esim matkustajan penkkiin lyö nyrkillä niin sitten starttaa, akku ladattu täyteen, kokeiltu eri releellä ja suoraan virtaa starttiin. kaverin mitossa sama juttu niin mikähän on vikana. keväällä ostin tuon startin käytettynä kun edellinen oli semmoinen että kun sitä sormella vähä pyöräytti niin toimi ja puhdistin sen ja vaihdoin hiilet mutta ei ollut vaikutusta. ja jos jollakin on vasemmanpuoleista peilin tukirautaa niin olisin kiinnostunut ostamaan

Re: Cagiva Mito

27.6.2014 11:40

Paha sanoo, itellä naksahti sen takia kun akussa ei ollu tarpeeks virtaa ja rele naksahti sen takia. Kun ostin miton n.3kk sitten startti piti hirveetä ääntä semmosta rohinaa sitten päätin irrottaa sen startin no siinä sitten huomasin että se startin pienemmästä rattaasta puuttu hampaita ja oli vääntynyt. Ja uus sellane pitäis saaha ja kun ei viittis uutta starttia sen takia ostaa, oisko kellää tietoo mistä sellasen sais tai oisko kellää myyä starttii halvalla?

Ja mitä ketjuja suosittelisitte mitoon? ku ite kahtelin motonetistä did:in vahvistettuja ketjuja hinta 55€ oisko noista mihinkään ja samalla aattelin ostaa molemmat rattaat myös motonetistä. Vai olisko kuitenkin reginat paremmat.?

https://www.motonet.fi/fi/varaosat/1363 ... giva/125cc

Re: Cagiva Mito

7.7.2014 17:31

Mikäs vauhtipyörä passaa tolle staattorille? http://www.purkuosat.net/images/Mito06/ ... CN8521.JPG
E: Mikäs anturi tms. siinä miton vauhtipyörä alla on lohkossa kiinni?

Re: Cagiva Mito

10.7.2014 0:14

Eiköhän tuohon käy aivan perus miton vauhtipyörä, niissä kun ei eri ikäisissä Mitoissa pahemmin pitäisi eroja olla.
Se palikka joka on vauhtipyörän ulkopuolella, on pickup-käämi/anturi. Eli palikka jolta menee moottorin "asentosignaali" sytytykselle.

Ja Leyland, jos ei startin vika ole vielä selvinnyt, kokeile starttinappia painaessa kopauttaa vaikka vasaralla vähän starttimoottoria. Jos startti koittaa siinä kohtaa pyöriä, todennäköisesti startin hiilet on kuluneet, ja ne pitäisi vaihtaa. Jos ei starttia kopauttamalla lähde toimimaan, on startin rele luultavasti viallinen. Olettaen siis, että akussa on sen verran virtaa, että startti jaksaisi pyöriä.

Re: Cagiva Mito

11.7.2014 13:05

Mp-pitstopilla sanoivat että tuo staattori tullut -06 vuonna ja ei käy vanhemmat vauhtipyörät tohon vaan ei mistää löydy tohon sopivaa vauhtipyörää. Jos lojjain on ylimääräsenä niin saa tarjota meinaa menee parhaat ajokelit nyt sivusuun.

Re: Cagiva Mito

12.7.2014 14:32

mattiman20 kirjoitti:Joo tuota mtx taisin tosiaan laittaa..

Eiks toi mtx oo 10w-40? Mitoon kuuluu laittaa 15w-50. Et olis ensimmäinen etkä viimeinen jolla laatikko ei pelaa tämän takia.

06 tuli ducatin sähköt.

Re: Cagiva Mito

14.7.2014 21:25

Juurikin näin, mtx on 10W40 ja miton suositus on 15W50. Itse tosiaan suosin Teboilin Superbike 15W50 öljyä, sillä, ihme kyllä ollakseen Teboilin öljy, toimi vaihteisto sulavimmin kokeilemistani öljylaaduista.

Toinen vaikuttava seikka voi olla, että yleisimmin saatavilla oleva mtx on mineraalipohjaista, kun taas Miton suositus on täyssynteettistä. Sekin tietyissä moottoreissa aiheuttaa toiminnallisia ongelmia. Esim kaikkien kytkinlevyjen kanssa ei mineraali-, tai synteettiset öljyt toimi.

E: Toisaalta esim Castrolin synteettinen GPS/GPSI, 10W40, on kuulemma ollut toimivaa öljyä Mitossakin, joten ehkä MTX:n kohdalla tämä mineraalipohjaisuus, ja viskositeetti yhdessä tekee tämän huonon combon. En kyllä Mtx:n luokituksiakaan nyt muista, että täsmääkö Miton vaatimuksiin.

Re: Cagiva Mito

27.7.2014 17:00

Kuinkas kuumana teillä ruukaa mitot käydä? Kestääkö esim. syylarin päähän koskea? Itsellä ainakin helteillä meinaa käydä niin kuumana että hädin tuskin kestää syylariin koskea.

Re: Cagiva Mito

27.7.2014 21:40

Käsittääkseni lämmöt olisi hyvä olla karvan yli 60. Tietysti näillä helteillä kuumenee enemmän, varsinkin hitaassa ajossa.