Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Cagiva Mito

23.7.2011 12:07

sanderi14 kirjoitti:en oo kyllä koskaan saanut kulutusta alle kahdeksan litran :P :lol:

Toki se riippuu siitä, että mitä palikkaa pyörässä on kiinni, ja kuskin ajotottumuksista. Jos mitolla ajaa koko ajan vain tehopiikillä, ja on vaikka vielä se 35mm kaasari, niin toki se sitä soppaa enemmän hörppii. Mutta itse en yli 5,5 l/100km ole kulutusta saanut kertaakaan.

Re: Cagiva Mito

24.7.2011 18:25

onko tuo giannellin tehari ja änkkä mistään kotosin? tossa linkit--> http://www.mc-scatter.com/gianelli-cagi ... 45477.html jaja http://www.mc-scatter.com/gianelli-cagi ... 45478.html ... ja sitte mikä motulin öljy oli hyvä tuorevoiteluu oliko se 710 2t? ite oon ny käyttäny shellin advance ultra 2t öljyy mitä mieltä ootte siitä...? ja mihin kohtaan ne o-renkaat tulee pakoputkessa?

Re: Cagiva Mito

24.7.2011 21:38

Mahtaisiko tästä olla apua :)

Kuva

Re: Cagiva Mito

25.7.2011 18:17

Niin siinä kävi, että se Miton kone oli mennyt vähän paskemmaksi kuin toivottiin ja sieltä on paskana ainakin laakerit + kiertokanki ja jotain muuta joka selvenee myöhemmin. Huoltoonhan tuon vein enkä itse alkanut purkamaan. 1000€ olisi ainakin varmaan kuulemma tullut töiden kanssa maksamaan. Eiköhän nää rotjakkeet riitä minulle ja siirryn nelipyöräsiin vekottimiin. :)

Joten en ala enää korjaamaan toisena kesänä peräkkäin, vaan tulossa koko Evo 1 osina myyntiin. 200H kantta ja Gilardoni#1 73037 sylinteriä löytyy, niiden kunto(rikki vai ehjiä?) selviää parin päivän sisällä. Ajettu noilla sylintereillä ja muilla (mäntä viime kesänä) oli vaan jotain max. 10tkm. Sitten tietysti Evo 1:sen pakoputket ja kaikki muutkin härpäkkeet löytyy. Melko uudella alkuperäisellä maalipinnalla ja tarroilla olevat punaiset katteet jne jne. Kuvia tulee parin päivän sisään ja YV:llä saa kysellä lisää tai kuvia, jos jokin kiinnostaa. Samantien lähtee myös koko uutta vastaava ajovarustus setti. ;)

Re: Cagiva Mito

25.7.2011 22:12

Mistäspäin omasta Cagivastani kannattaisi alkaa vikaa etsimään, kun koko vikalitania on seuraavanlainen ->
Kun virrat laittaa päälle ja jos vaihde on vapaalla, alkaa vapaavalo sekä tuoreöljyvoitelun merkkivalo palaa välittömästi. Kun vaihteen laittaa päälle, kummatkin valot sammuvat. Vilkut toimivat normaalisti vain, kun valot ovat kokonaan pois päältä. Kun laittaa parkkivalot päälle ja samaan aikaan vaikkapa vilkun oikealle, palavat oikean puolen molemmat vilkut kokoajan. Kun taas laittaa ajovalon päälle, itse valo ei syty, vaan vilkut alkavat kaikki palamaan yhtäjaksoisesti.

Jos jollain ollut samanlaista ongelmaa omassa pyörässään ja osaisi auttaa niin kiitosta vaan!

Re: Cagiva Mito

26.7.2011 0:40

Kun virrat on päällä ja vapaalla niin vapaa ja öljyvalon pitää palaa. Kun vaihde on päällä niin niitten pitää sammua.

Tosta toisesta viasta en osaa oikeen osaa sanoo mitään, kuulostaa relevialta mun korvaan mutten ole ammattilainen.

Re: Cagiva Mito

26.7.2011 1:42

Pasikiainen kirjoitti:Tosta toisesta viasta en osaa oikeen osaa sanoo mitään, kuulostaa relevialta mun korvaan mutten ole ammattilainen.

Voi olla ettei vika ole aivan yksiselitteinen. Itselläkin kävi mielessä tuo relevika, mutta aloin miettiä ettei se selitä kaikkia oireita, eli voisikohan jossakin muualla(kin) olla vikaa, esim. jännitteensäätäjässä tms...

Re: Cagiva Mito

26.7.2011 12:34

Lataileppa akku.

Re: Cagiva Mito

26.7.2011 15:46

Nyt en kyllä oikeesti enään tiiä mikä tos voi olla ku tekee _VÄLILLÄ_ riippuen päivästä niin, että kierrokset jää 3k kohdalle joksikin aikaa ja tippuu vasta sitten sinne normaalille tyhjäkäynnille. Ei kyllä kuullosta yhtään imuvuodolta koska tuntuis niiku tyhjäkäynti ois vaan säädetty korkealle muttei ole. Kierrokset ei siis leijaile, tyhjäkäynti jää vaan joskus korkealle ja vast myöhemmi tippuu sinne normaaleille kierroksille. :paha:

Re: Cagiva Mito

26.7.2011 16:02

Taitaa tyhjäkäyntisuuttimen puolesta käydä laihalla pikkusen viileemmällä kelillä. Mulla tekee nyt samaa kun en oo ehtiny tilata vielä suuttimia.

Re: Cagiva Mito

26.7.2011 19:07

proppu kirjoitti:Taitaa tyhjäkäyntisuuttimen puolesta käydä laihalla pikkusen viileemmällä kelillä. Mulla tekee nyt samaa kun en oo ehtiny tilata vielä suuttimia.

Ihmetteln vaa ku ei oo enne tehny tollei minkäälaisella kelillä, vaa tuo alko nyt vasta täs 1kk sisällä ja pyörä kuiteki ollu jo 2v. :s

Re: Cagiva Mito

26.7.2011 21:59

Suzukis kirjoitti:Mistäspäin omasta Cagivastani kannattaisi alkaa vikaa etsimään, kun koko vikalitania on seuraavanlainen ->
Kun virrat laittaa päälle ja jos vaihde on vapaalla, alkaa vapaavalo sekä tuoreöljyvoitelun merkkivalo palaa välittömästi. Kun vaihteen laittaa päälle, kummatkin valot sammuvat. Vilkut toimivat normaalisti vain, kun valot ovat kokonaan pois päältä. Kun laittaa parkkivalot päälle ja samaan aikaan vaikkapa vilkun oikealle, palavat oikean puolen molemmat vilkut kokoajan. Kun taas laittaa ajovalon päälle, itse valo ei syty, vaan vilkut alkavat kaikki palamaan yhtäjaksoisesti.

Jos jollain ollut samanlaista ongelmaa omassa pyörässään ja osaisi auttaa niin kiitosta vaan!


Sain vilkut toimimaan parkkien ollessa päällä vaihtamalla uuden vilkkureleen paikoilleen. Samalla huomasin että joku edellisistä omistajista onnistunut laittamaan etuvilkkujen johdot ristiin. :D

Avasin myös etuvalon kopan, ja sieltä löytyi ehjä poltin, sekä valtavasti silikonia! Koppaan oli tehty reikä, ja tämä oli "korjattu" laittamalla muovinpalanen reiän päälle silikonilla kiinni. Aikamoisia patentteja.

Etuvalo ei toimi vieläkään, ja jos laittaa ajovalon päälle, syttyvät vilkut edelleen.

PS. Meneekö Raptoriin Miton putket?

Re: Cagiva Mito

27.7.2011 0:43

Suzukis kirjoitti:PS. Meneekö Raptoriin Miton putket?

Meneehän ne, runko kuitenkin molemmissa pyörissä sama, ja putken kiinnikkeet siis myös.

Re: Cagiva Mito

27.7.2011 23:36

eikös 05 raptorin startti pitäis mennä 05 mitoon?

Re: Cagiva Mito

28.7.2011 0:43

Eikös näissä sama kone ole?

En ole varma, mutta väitän et käy.

Mulla olisi bendixi myynnissä jos joku kaipailisi, linkkiä alhaalla ;)