Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Cagiva Mito

7.7.2011 14:33

Missäs lämpötiloissa teillä nuo mitot on? Itselläni lämpömittari näyttää aina alle 60, hyvin harvoin edes 60.

Re: Cagiva Mito

7.7.2011 14:58

tsirbula kirjoitti:Missäs lämpötiloissa teillä nuo mitot on? Itselläni lämpömittari näyttää aina alle 60, hyvin harvoin edes 60.


vakiona oli 40-60, teharilla hiema alle 60

Re: Cagiva Mito

7.7.2011 16:39

TT:nä mulla vajaa 60 yleensä.

Pitäs perkele varmaan putsailla toi pakoaukonsäädin. Onko se miten elektrooninen laitos vai meneekö sille vaan pelkkä vaijeri. Eli onko se helppo homma tehä ihan himas ettei mitkään säädöt tms. mene pilalle?

Mutta asiaan.

Tosiaan, Mito lataa kyllä, kävin näyttämässä MP-Racingillä. Mutta eipä lataa tarpeeksi hyvin

Joten sille on jotain tehtävä.

Ostin taakse led-polttimot, eli entisen 10w kulutuksesta päästiin 2w:iin. Joten sekin jo auttaa.
Huomasin myös että edessä on liian iso polttimo, ainakin lyhyissä. 55w. Kuten aiemmin kerroin, MP-Racingillä sanoivat että max. 35. Eli käyn huomenissa ostamassa tohon vähän tehottomammat polttimot eteen, ei vissiin saa ledejä eteen, näin ainakin ymmärsin?

Mutta hyvä näin, ongelma taisi ollakin paljon yksinkertaisempi kuin luulin, :nolo:

Re: Cagiva Mito

7.7.2011 17:31

väännän kättä Isäni kanssa että miksi ei muka saisi ajaa matkaa Tehopiikillä. Osaisiko joku selittää syyn ?

Re: Cagiva Mito

7.7.2011 18:32

Vaarala kirjoitti:väännän kättä Isäni kanssa että miksi ei muka saisi ajaa matkaa Tehopiikillä. Osaisiko joku selittää syyn ?

Tehopiikillä lähtee kierrokset helposti nousemaan hallitsemattomasti, verrattuna kaasun asentoon, jolloin öljypumppu ei pysy vauhdissa mukana, joten leipomisen riski kasvaa jonkin verran. Toinen on toki korkeamman moottorin kierrosluvun mukanaan tuoma moottorin osiin kohdistuva huomattavasti suurempi rasitus, eli esim. mäntä ja kytkin kuluu suhteessa enemän kuin vähän matalammilla kierroksilla ajettaessa.

Ja Xenonien hinnasta kun puhuttiin, niin Puuilosta saa noin 30€ hintaan H3-Xenonsarjaa.

Ja Pasikainen: Pa-säätimen pytyn päähän (putsattava osa järjestelmästä siis) ei mene kuin kaksi vaijeria pa-säätimen servolta, eli ne irti niin sen saa purettua ja putsattua. Ei ole paha homma, kun vähän järkeilee sitä tehdessään.

Re: Cagiva Mito

7.7.2011 19:35

Eli sen pakoaukonsäätimen voi puhdistaa ottamatta konetta irti(kö)?

Re: Cagiva Mito

7.7.2011 19:48

Pasikiainen kirjoitti:Eli sen pakoaukonsäätimen voi puhdistaa ottamatta konetta irti(kö)?


Kyllä pystyyy, Syyläriä kannattaa hieman siirtää sivuun että saa työtilaa.

Re: Cagiva Mito

7.7.2011 19:56

Kysytään nyt vielä sen verran, että voiko tota syyläriä siirtää ottamatta aineita pois? Jäähdytysnesteitä siis tarkoitan :)

Re: Cagiva Mito

7.7.2011 19:59

Pasikiainen kirjoitti:Kysytään nyt vielä sen verran, että voiko tota syyläriä siirtää ottamatta aineita pois? Jäähdytysnesteitä siis tarkoitan :)


En usko että saa tarpeeksi siirrettyä. pitää valuttaa nesteet, mutta hyvä nekin on joskus vaihtaa ( Mulla tuli tummaruskeeta litkuu ulos (Y) )

Re: Cagiva Mito

7.7.2011 20:01

:lol: Joo voipi olla mahollista että ne on siellä aika pitkään ollut.

Ei sinne varmaan hirveesti mene 1:1 suhteeseenhan noi laitetaan? Mulla on nimittäin litran pänikkä, mahtaako riittää?

Re: Cagiva Mito

7.7.2011 20:03

Pasikiainen kirjoitti:ei vissiin saa ledejä eteen, näin ainakin ymmärsin?

Ksenonit saa.

Re: Cagiva Mito

7.7.2011 20:20

Juu no se onkin vähän vaikeampi ja kalliimpi urakka. Mulle kyllä riittää noi, ostan vaan tuollaset 35w lyhkäset niin eiköhän ne jaksa taas ladata :)

Re: Cagiva Mito

7.7.2011 22:31

Ite en ainakaan ottanu syyläriä letkuista irti, ottaa vaan pari kiinnikettä irti siitä et saa työnnettyä sitä pikkasen pois eestä niin mahtuu hyvin irrottamaan sen pakoaukosäätimen.

Re: Cagiva Mito

7.7.2011 23:18

Pasikiainen kirjoitti::lol: Joo voipi olla mahollista että ne on siellä aika pitkään ollut.

Ei sinne varmaan hirveesti mene 1:1 suhteeseenhan noi laitetaan? Mulla on nimittäin litran pänikkä, mahtaako riittää?

Kyllä, puolet ja puolet. Varmasti riittää litra.

Re: Cagiva Mito

8.7.2011 14:17

Jees nyt taas lataa kuten kuuluu, eli samalla myös käynnistyy kuten kuuluu!

Mulla olis nyt jos joku tarvitsee niin hyväkuntoinen bendix mitoon! Eli starttiakseli, kävin näyttämässä MP-Racingillä ja sanoivat että on hyvässä kunnossa, rattaissa vähän kulumaa mutta ei mitään mikä haittaa.
Uusihan tosiaan maksaa sen 163e jonka itse turhaan tuosta maksoin.

http://www.nettivaraosa.com/moottoripyo ... et/1161348