Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

7.3.2017 18:18

Miltä kuulostais jos laittaisin itelle HM crm derapage rr 2015 ja sitten siihen: 34vhsb, scalvini (vai saako näihin jonku alavääntösemmän?), v-force 3. Ja Rave 1 on näissä jo valmiina kun poraa sen cdi??? Vastailkaa nopee

Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

7.3.2017 23:46

Perushyvä tekniikka, jolla pärjää kyllä. Näihin ei hirveää putkivalikoimaa ole. Scalvin ilmeisen kehuttu.

Eikai näissä ravea vakiona ole sentään?

Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

8.3.2017 1:34

Eiku jaa se oliki aprilia sx: RAVE 1 toimii sähköllä. ECU-yksikkö antaa solenoidille käskyn vetää laipan ylös. Paikat liittimille pyörästä löytyvät valmiina. Tarkempia tietoja RAVE 1:stä ja sen asennuksesta löydät täältä: [1]. Käytetyn RAVE 1 tyypillinen hinta pyörii 100-200e välillä. SX ja RX eivät vaadi erillistä ohjausboksia kuten vm räsät ja mäxät, vaan sx/rx omaavat Raven ohjauksen sisällytettynä ECU-yksikköön. ECU:n poraus aktivoi tt-ohjelman, jolloin raven liittimille aloitetaan syöttää virtaa.

Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

8.3.2017 11:59

Joo HM:n kanssa pääsee rave2 kanssa leikkimään ja porailemaan sylkkään painereikää. Eivät ostaneet ''lisenssiä'' tms aprilialta tuohon rave1 systeemiin niin joutuvat käyttämään rotaxin omaa tekelettä.

Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

8.3.2017 12:06

MX_125 Kerroppa tarkemmin tuosta rave 2 laittamisesta

Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

8.3.2017 12:30

Sylinteriin porataan painereikä, josta rave2 saa paineen jolla avautuu oikeaan aikaan.

http://www.kartingshop.fi/rave2-taydell ... x-max.html tämä on itse rave2, joka kiinnitetään pyttyyn.

Rave2 on säätömahdollisuus eli pystyt säätämään sen aukeamaan oikealla paineella. Avauskohta kannattaaa säätää siihen ~7800rpm.

Asennuksesta en jaksa jaaritella sillä tämän https://www.google.fi/url?sa=t&source=w ... 0GDDpsoUfQ lataamalla pääset selville.

Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

8.3.2017 20:31

Eikö niitä saa semmosia sylintereitä joissa on jo valmiina se painereikä

Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

8.3.2017 20:49

Joo saa toki, 123 rotaxin sylkkä josta täytyy etummaiset reijät avartaa että sopii 122. Niissä on vielä hyvin hyvin usein se reikä tukittu maahantuojan toimesta metalliholkilla ja vanhemmissa malleissa puuttuu kokonaisia kanavia (boost port ja apupakoaukot)

Eli suoraan sopivaa ei saa. HM:ssä saattaa olla ehkä se reikä sielä vakiona kun rave2 kuuluu tehtaan TT-sarjaan. Muutenkin HM:n jälleenmyyjät on aika kusisia kun eivät anna yksityiseen jakoon tehtaan korjausmanuaalia joten onnea sähkövikojen kanssa jos niitä ilmaantuu. Otetaan huomioon että kyseessä on jo n.5v ikänen pyörä jonka arvo on tippunut suurinpiirtein puoleen uuden hinnasta, on hyvin erikoista että kyseisiä korjausoppaita ei ole yleisessä jaossa. :D

Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

8.3.2017 20:53

Tietopankin puolella sanovat aprilia sx :stä että siihen saa polinilta semmosen valmiiksi poratun pytyn

Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

8.3.2017 20:55

Polini on ihan suoraansanottuna paska pannu, vakiosylkkä on paaaljon parempi. Kannattaa tarkistaa onko sielä sitä reikää vakiona voi hyvin olla.

Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

8.3.2017 21:33

Sen pelkän reiän takia ei kannata uutta sylkkää hommata. Jos sen reiän tekemisestä jää homma kiinni niin ei kannata pyöriä harrastaa. On meinaan sen verran helppo homma

ps. Allekirjoittanut ja mx ollaan aikoinaan tietopankki raapusteltu kasaan

Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

8.3.2017 21:36

Jaa, miten se tapahtuu se poraus sitte? Ootteko ihan ite porannu vai porauttanut? :D

Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

9.3.2017 10:41

Reiän paikka on helpoin katsoa rave2 tiivisteestä. Siinä on reiän paikka. Merkkaat tämän kohdan sylinteriin ja poraat siitä lävitse pakokanavaan. Käytettävän poran koko vaikkapa sama kuin tiivisteessä oleva reikä.

Sylinteri on suositeltu ottavaksi irti porausta varten jottei metallisilppua päädy koneeseen, mutta kovemmat kaverit ovat poranneet reiän sylinteri ja moottori pyörässä paikoillaan. Mäntä ykk asentoon, rätti pakokanavaan, putki irti ja poralla reikä merkattuun kohtaan jonka jälkeen imuroi silput pois.

Jos katsoit linkkaamani ohjeet niin ymmärrät kyllä mihin ja miten reikä tulee.

Mutta jos se reiän paikka ihmetyttää niin se tulee siihen laipan viereen noin helposti sanottuna ja ulottuu pakokanavaan, josta ottaa paineen.

Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

13.3.2017 16:02

Onks v forcet wörtti ostos? Huomaako eron? :D

Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

13.3.2017 16:26

Onhan niistä iloa aikalailla, mutta jos vakioläpät on todella hyvässä kunnossa niin ei kannata vielä vaihtaa toisia. Käytät ne rahat vaikka VHM kanteen, jolla saat suuremman hyödyn kuin läppämuutoksella. On muuten paljon halvempikin ostos.