Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Hyosung Comet

27.1.2011 22:46

Uutta topikkia, vanhat viestit: viewtopic.php?f=100&t=71271&st=0&sk=t&sd=a&start=1410

Tietopankin artikkeli pyörästä.

"Eka", "toka" ym. viestien lähettäjät banaanisaarille.

29.1.2011 3:22

Oonko ainoo kellä on etuvalon heijastin kai sulanut ja samentunut reunoilta? 8o miettisin että saisko sitä jollain parempaan suuntaa?, esim kromispray (vaikkakin se on maailman paskinta tavaraa, mitä aerosolipurkissa voi olla).

3.2.2011 19:16

small_man kirjoitti:Oonko ainoo kellä on etuvalon heijastin kai sulanut ja samentunut reunoilta? 8o miettisin että saisko sitä jollain parempaan suuntaa?, esim kromispray (vaikkakin se on maailman paskinta tavaraa, mitä aerosolipurkissa voi olla).

Koita jostain uus ettii, ei kuitenkaa paljoo maksa. Kai oot koittanu hangata sitä "samentunutta" kohtaa jollain puhdistusaineella? 8)

4.2.2011 20:22

MPS kirjoitti:
Ite teetätin putkiston (näkyy kuvis) ammattilaisel. ½ tuumaa avarampi kuin se alkuperäses putkistos oleva sisäputki ja oli pieni pettymys kun 8000rpm:n kohdalle tuli joku ihmeen vääntömonttu eli voima katoo. Ei oikeen tahdo jaksaa edes tasasella niillä kierroksilla mutta yhtään ylemmäs kun saa niin taas menee kun vettä vaan... Et jos tehoo haluat pannust, ni isompaa kaasaria tms. vähän radikaalimpaa ratkaisua. Mut äänien kannalta suosittelen ehdottomasti suoraa putkistoa, ei pidä hirveitä desibelejä mut päihittää HD:t niitten omassa kisassa :lol:

Ohmi kirjoitti:
Ootko tarkistanu että on pakovastukset kunnossa, koska mun mielestä noi vakioputket on just oikeen kokoiset siitä alusta että jos niitä oot menny suurentamaan niin voi johtua siitä. Toi olis mun veikkaus. :)

Teksti edellisessä topicissa

Veikkaan, että on pielessä. Alkuperäinen putkistohan on koko matkalta pienempi kuin ulkoputki on. Idealla on haettu hyvää vääntömomenttia (pieni oikea pakoputki) ja näyttävyyttä ulospäin (isompi ulkoputki). Semmonen pieni pilli pakoputkenahan olisi vähän... paskan näköinen, suoraan sanottuna, kun pyörä on muuten niinkin iso. Ei ollu kuulemma mahdollist tehdä pienemmällä halkaisijalla. Mut en silti vaihtais takasin: SEN MINKÄ VÄÄNNÖSSÄ HÄVIÄÄ SEN ÄÄNISSÄ VOITTAA Enkä nyt tarkoita kovia volyymeja, vaan "soundeja" :lol: Moni kaveri kuuntelee lukion pihalla kateellisena... 8)

4.2.2011 23:53

MPS missä teetätit sen putkiston ja paljon maksoi? :)
Vähensikö huippuja se "teho hävikki"? Ja paljon sulla menee toi.
Itellä on putki ja muut osat ihan vakiokamaa.. pääsee just sen 110.. :(

5.2.2011 1:03

Oon katellu tällästä comettia nyt jonki aikaa jo, nyt vaa kysyisin onko ollu kannattava ostos (tyyppivikoja)? Huollot tekisin ammattilaisen kanssa itse koska lähin huolto kaukana, josta pääsenkin kysymykseen; mistä tähän saa varaosia ja onko kallis hintaluokka? Ois komeen näkönen pyörä jos valo ois isompi ja leviämpi tanko :) Hyödyttääkö uuden putken teko mitään? Änkäl sais ainakin äänet möreiks 8)

5.2.2011 12:02

ei oikee mitää tyyppivikoi, ainoo "tyyppivika" on varaosien saanti, mut esim. jarrupaloja saa biltemasta ja ketjuaratasta stormilta ja bikerpointista vai mikä nyt olikaan. Etuvalosta sen verran että vaihteleee vuosimalleittain, mulla iso malli, kai vanhemmissa se pikkuvalo. En sitten tosta putkesta tiiä, kyl se vakioki menee iha hyvi siellä, laittaa vaa jatkoks jonku vapaammihönkivän pöntön ni ajaa hyvi asiansa.

5.2.2011 17:20

eli ois ihan hyvä pyörä nyt ennen autoa/isompaa pyörää? :) mikäs näis o renkaiden koot muute? vähä tynkä tuo tiedonlähteet tuol tietopankis.. :s

6.2.2011 12:27

Jerttu kirjoitti:MPS missä teetätit sen putkiston ja paljon maksoi? :)
Vähensikö huippuja se "teho hävikki"? Ja paljon sulla menee toi.
Itellä on putki ja muut osat ihan vakiokamaa.. pääsee just sen 110.. :(


Martelius Exhausts, http://www.martelius.com/ , (Laitila) kävin paikanpäällä kysymässä ja tekivät sen viikossa, hintaa kerty 500€. Kokonaan uudet koneistetut laipat, uudet 1" alkukäyrät ja 2" loppukäyrä sekä korroosiosuojakäsittely (100€, ei pakollinen). Tehohävikki ei vaikuta huippuihin jos kierroksia ei pidä tasan 8000. Sitä on vaikee selittää mut koita ymmärtää, eli kierrokset nousee kaasuu vääntämällä, mut kun ne nousee sinne 8k , tuntuu kuin se ei saisi enää bensaa. Kun kierrokset taas menee sen yli, on kuin mitään ei olisikaan. Vikana veikkaisin tosin, että imukaulassa halkeama. Tasasella menee sen 110, mut oon saanu 140 Pori-Rauma välillä pitkään alamäkeen kun uskaltaa laulattaa punasella. Vakiovälit (+1 takana). Putkisto näkyy kuvissa.

Edit: Puhu meikäläisestä, kyllä ne muistaa syksyltä.

6.2.2011 16:39

viel sellanen et kumpi ois parempi ostos: CBR vai Cometti? cebarin ulkonäkö ei mielytä omaa silmää yhtään koonsa puolesta. Cometis sentää ois sitä asennetta 8) häviääkö huipuis tai kiihdytyksissä mitenkä pahasti? Mistä niitä suutinsarjoja saa ja minkä hintasia vai auttaako jos porailee suuttimet itse isommaksi millin terällä?

6.2.2011 17:39

Vähän riippuu siitä, mitä kevarilta odotat. Kummatkin ovat varmasti hyviä valintoja.
Cbr saattaa olla hieman ketterämpi pienen painonsa ansiosta, mutta ajotuntuma on kuin mopolla ajaisi. :D Cometissa on jo hieman isomman pyörän tuntua ja varmasti ajelee pitkiä matkoja mielummin kuin cebarilla. ;) Cometin twin kone on vääntävä, eikä joka mäkeä varten tarvitse pistää pienempää vaihdetta silmään.

Tosiaan, jos pidät keveydestä ja ketteryydestä, etkä välitä tuulenpuuskista.. Niin Cbr.
Muttei se 5-10 kmh huippunopeus ero ole niin suuri, että sen takia kannattaisi pyörää valita.
Jos nopeutta haluaa, niin sitten 2-tahti. Näissä nelareissa ei loppujen lopuksi niin paljon eroa nopeuksissa ole.

E: Ja cometissa on kyllä kevarimaailman parhaat äänet oikealla putkistolla! 8)

6.2.2011 23:06

Tero_94 kirjoitti:viel sellanen et kumpi ois parempi ostos: CBR vai Cometti? cebarin ulkonäkö ei mielytä omaa silmää yhtään koonsa puolesta. Cometis sentää ois sitä asennetta 8) häviääkö huipuis tai kiihdytyksissä mitenkä pahasti?


Mulla Cometti GT ja kaverilla on '07 CBR ja meikä jää varttimaililla reilu 20 metrii, et jos se on paljon ni sitten... Itte oon sen verta pitkä (189cm) et cbr tuntuu polkupyörält mun alla ja aika epävakaa tunne siit jäi. Huipuis oma jää semmone vajaat kymmene kilsaa.

Jerttu kirjoitti:Cbr saattaa olla hieman ketterämpi pienen painonsa ansiosta.
Tosiaan, jos pidät keveydestä ja ketteryydestä, etkä välitä tuulenpuuskista.. Niin Cbr.
E: Ja cometissa on kyllä kevarimaailman parhaat äänet oikealla putkistolla! 8)


Ei se CBR ole yhtään sen ketterämpi kuin Comettikaan nimim. molempia ajanut. Ja noista putkistoista... tarviiko siihen edes mitään sanoa? Omassa on suora putkisto ulos asti ja lähtee niin raaka ääni et mummot ottaa nitroo naapurissa ku kone hiukan murahtaa. :lol: Desibelejä ei silti lähde sen enempää kuin vakionakaan, et mitään melusaasteit ei tarvi pelätä. CBR kuulostaa lähinnä nelarimopolta oli siin tehoputki tai ei.

Ja sit bonuksena saa viel kattella vanhempien motoristien ilmeitä kun otat kypärän pois päästä... Moni on tullu kysymään ikää ja sitä et miten iso toi oikeen on (nakussa kun se kone on aika hyvin esillä).

Edit: Tehoputkistolla pesee muuten H-D:t niitten omassa kisassa... :lol:

8.2.2011 13:56

Tietääkö kukaan kuinka paksut rs 125 etupumput o siitä t-palojen kiinnitys kohdista?
Jos olis mahollista sorvata komeetan vakio t-palat niin että rs:n etupumput sopis siihe.

8.2.2011 16:08

Kannattais kysyy sitä varmaan aprilian puolelt ensteks.

viewtopic.php?f=100&t=79470

6.3.2011 1:43

tuli tossa syksyllä ostettua cometti ja on muuten hiano peli!!! 8)
mutta nyt ois sellane onkelma et töötti ei toimi (oisko vinkkejä miten sais korjattuu, ostin jo uuden äänimerkin mut ei toiminu silkää :| ) ja ostin two dicen ledi vilkut taakse ja siin tuli ilmeisesti vastukset mukana mut vilkut ei pelitä. eli auttasko jos ostais motonetist elektroniset releet?
ois hienoo jos osaisitte vastaa ku ite en oo kauheen hyvä näis jutuis :nolo: