Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Suzuki TS 125R

29.1.2012 10:40

Mites, jos ton Ts 125 R:än katsastaa opetuskäyttöön, niin saako alle 11kW:ksi kun laittaa pakoputkeen alkukäyrään kuristuksen??

Eikös se ollu kuristettu alkukäyrästä tuon putki? Oliko muita kureja alkup.??

Re: Suzuki TS 125R

29.1.2012 22:19

Eiköhän sen periaattees pysty, jos siin on kaikki asian mukaiset laitteet, mittaristo vilkut yms.

Joo siin ihan alkukäyräs on prikka, jonka halkasija on 30mm. Ja sit tietenkin katalysaattori, jos se ny edes lasketaan.

Missäs muutes on ton kierroslukumittarin vaijerin toine pää? Eli mikä menee koneeseen?

Re: Suzuki TS 125R

1.2.2012 21:36

Mistä löytyy vara- ja viritysosia TS 125R?? Mieluiten suomalaiset kaupat, mutta käy ulkomaalaisetki...

Re: Suzuki TS 125R

2.2.2012 14:34

EDU96E kirjoitti:Mistä löytyy vara- ja viritysosia TS 125R?? Mieluiten suomalaiset kaupat, mutta käy ulkomaalaisetki...


Alkuperäis/tarvike osia saat mp-osat.fi = Nakkilan pyörä ja mopo, HPM.
Viritys osiahan on kaasari, uus putki yms. mutta niitähän ei tehdä TSR joten joutuu modaa

Re: Suzuki TS 125R

12.3.2012 20:48

ostakeehan siitä tessu---> http://www.nettimoto.com/suzuki/ts/1276779
oli pakko tulla mainostaa ku nii hiljane tää topikki muute :lol:

Re: Suzuki TS 125R

25.3.2012 0:37

Millaisia välityksiä teillä on teidän omissa tsr:issä?

Re: Suzuki TS 125R

27.3.2012 12:02

Nyt 14-50, mut ostin just uudet vakio välit

Re: Suzuki TS 125R

9.4.2012 12:47

Moro !

Nyt ihmiset jotka tessusta tietää neuvokaa!

eli saattasin ostaa tälläsen tessun. pitäs tietää mistä tälläseen saa osasta, mitä pitää ostaessa erityisesti huomioda, huoltovälit ym perustietoa mitä nyt ostaessa voisitte kuvitella et haluun tietää!

Onkos rm125 katteita vaikea modata? ei sillä ettei taito riitä mutta ku aika on rajallista ;)

Re: Suzuki TS 125R

17.4.2012 21:51

no perusvikahan näissä on se että pakoaukonsäätimet hajoaa ja tipahtaa pyttyyn ja siitä voi sitte päätellä mitä siinä tapahtuu.vika on usein korjattu silleen että ne on lukittu yläasentoon tai sitte sorvaa tulpat niiden tilalle niinkuin tein omassa tessussa,koska ne säätimet tippu pyttyy vaikka oli lukittu ylös.
huotovälit on tessussa samat kuin muissakin katuenskoissa eli aika pitkät. bensaa tessu tykkää litkiä aika perkeleesti noin 10 litraa satasella ainaki omani täystehona. vauhtia tessu ottaa sellaset 130 km/h . varaosia saa nakkilan pyörä ja moposta kaikkee mitä voi tarvita. Rämän katteista en osaa sanoa ku en oo ite kokenut tarpeellisena sellasia tuohon räpeltää muutaku takalipan. ihan hyvä kevari tessu on kuhan vaa pitää kunnossa että ostavaa ei näitä liikaa kylillä pyöri :D

Re: Suzuki TS 125R

20.4.2012 14:21

Moro, oon tässä aatellu tota keulaa jäykistää ja samalla nostaa keulaa, jotta ei oo "low rider" tessi, nytkun perääkin nostettu vähän. Ideana olisi siis laittaa pidemmät holkit jousien päälle, jotta esijännitys nousisi, jolloin keula ei painu niin paljon alas päin eikä laahaa alhaalla. Viisaammat saa korjata jos olen väärässä, jotta vahinkoa ei tapahdu, mutta näin luin moottoripyörät.orgista ja pohjolankurapyöristä.

Nyt mietin että mihin kohti se pidempi holkki pitäisi laittaa, kuvan kohtaan 18? Vai kenties jonnekkin muualle?

KUVA: http://i.imgur.com/qx1wC.gif

Re: Suzuki TS 125R

21.4.2012 22:52

ite suosittelen keulan vaihtoa usd keulaksi :D

Re: Suzuki TS 125R

22.4.2012 17:46

]juge[ kirjoitti:ite suosittelen keulan vaihtoa usd keulaksi :D


Ei oo rahaa mokomiin, enkä rupee enää semmosia tähän hommailemaankaan ku kesän päätteks lähtee myyntiin. Kuhan vähän edes paranis toi keulan tilanne.

Re: Suzuki TS 125R

23.4.2012 21:38

rahalla saa ja hevosella pääsee 8)

Re: Suzuki TS 125R

8.5.2012 22:26

No nyt on keula hoidettu, ja ihan asian ajava tuli. Nyt toisen ongelman pariin. Tessu ei kulje.
eli tessi lähtee kun mummo liukkaalla jäällä 1-5 vaihteilla, mutta kun vitosen lopussa vaihtaa kuutoselle (vauhtia noin 100km/h) meno loppuu, ja kierrokset jää alas junnaamaan ja pyörä jopa hyytyy hieman.
Vääntö loppuu.

- Suutin on 170 ja kaasarina vakio TM27SS, putsari on vakio.
- Putkena hgs (entisen omistajan mukaan TM:stä otettu, varmuutta ei ole) ja vaimennin on kotarin SXS mallin pötkylä.
- Puristuksiakin pitäisi olla, ainakin pyörä starttaa hyvin ja pienemmillä vaihteilla vetää todella mallikkaasti.
-Paisarin ei pitäisi vuotaa kiinnityksistään, tosin tämän aion varmistaa vaihtamalla jousikiinnityksen ja asettelemalla paisarin varmasti hyvin.
-välityksistä en tiedä mutta vahvasti epäilisin olevan vakiot. Takana on 50piikkinen, mutta edestä en ole varma.
-Pakoaukonsäätimet lukittu yläasentoon.

Mistä etsimään vikaa? Onko suutin lähelläkään oikeaa? Neuvoja apuja?
Ainiin, Pitäisikö tästä kysyä muualla alueella, tämä threadi tuli lähinnä sen takia mieleen kun on kerran mallikohtainen, jos vaikka jollain muullakin olisi samoja vikoja.

Re: Suzuki TS 125R

9.5.2012 21:11

tuntuu vähä siltä että ois liian pitkät välit ku hyytyy tollee.vaiha etee pari piikkii pienempi ratas josko sillo meno paranisi. itellä on 14-50 välit, kulkee vitosella jonku 110km/h ja huiput on 130km/h . suunnillee samat virit on mullaki. suutin kannattas vaihtaa ehkä vähän isommaks mulla on 190.