Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

19.3.2011 18:53

ite piti kysyy samaa eli meneekö nuo laipat suoraa tessuu ja ainakin näyttäävät kestävemmiltä mitä vakiot?

19.3.2011 20:51

Vahvistetut RgF:än laipat eivät sovi, vaatii rgf:än pytyn + muut pakoaukon säätimen osat, lukuun ottamatta servoa, jos haluaa vahvistetut laipat. Kyllä ainakin itselläni kulkee pyörä hienosti (ja lutkuttaa bensaa aiva saatanasti) laipat yläasentoon lukittunakin. :D

2.4.2011 10:35

Meni sylinteri vaihtoon, Valaiskaapa minua vähän ku tuolla 3 eri sylinteriä myynnissä. Muuta eroa ku hinta? -------> http://www.cmsnl.com/suzuki-ts125-1991- ... IG-01.html

JA onko nuo sylinterisarjoja? ettei tommosen hinnan päälle vielä mäntää joudu ostamaa? :s

4.4.2011 17:25

Mitä sylinterillesi sitten kävi, jos menee vaihtoon? Aika suolasen hintasta tulee oleen ostaa uus sylinteri(sarja) tälläisiin pyöriin, kun melkein puolet pyörän hinnasta maksais... Jos voit vain millään pelastaa sylinterisi se olisi kannattavaa (esim porautus ylikokoon)!

Ja ei, nuo ei ole sylinterisarjoja joten tuohon hintaan lisää viel mäntä + tiivisteet + neulalaakeri.

6.4.2011 14:15

Voisiko joku ottaa kuvaa etuhaarukan pölysuojista kun en oikein hahmota onko tuossa mun tessussa niitä. Melkoset kolot on kromi- ja ulkoputkien välissä.

Edit: Asia selvis... on vaan melko omalaatuiset nuo suskin pölysuojat.

13.4.2011 21:30

mistä sais tsr vm.-92 uuden/käytetyn öljypumpun kunhan ehjä.. Ja joko runkolaakerit kannattaa vaihtaa 30 000 km kohalla? vai voiko tuorevoiteluun luottaa, kun koneesta irtoaa noin 18kw? :)

13.4.2011 22:08

Tuolta öljypumppu -> http://www.purkuosat.net/ tosta 91 vuoden tsr pumpulla hintaa 30e. Pyörän tehohan ei vaikuta pumpun luotettavuuteen tai siihen, että sitä kannattaa käyttää... itse ainakin poistin sen käytösta hyvillä mielin ja lisään öljyt bensan sekaan. Veikkaan, että ne runkolaakerit kannattaa vaihtaa jos jaksaa sen vaivan nähdä. ;)

Suzuki TS 125R

13.4.2011 22:18

missä päin vilkun rele mahtaa sijaita vai onko jotain tyyppivikaa että vilkut rikkoutuu? vilkut ei toimi ja ihan oman turvallisuuden vuoksi laitan kuntoon. :D

13.4.2011 22:34

Rele sijaitsee penkin alla ilmanputsari kotelon vieressä tai siinä lähistöllä. Mullakaan ei vilkut toiminu aluks mutta kun ostin elektronisen vilkun releen (http://www.mc-scatter.com/vilkkurele-el ... 21089.html) lähti pelaan. Akku voi myös vaikuttaa asiaan ja vilkkujen villkumis-nopeuteen.

16.4.2011 16:18

Kyselin tästä tuossa viimeketjussa, ja Paanaselta tuli viesti että on nää aika lihamyllyjä. Siis, ovatko varmatoimisia vaiko eivät? PA-säätimiä voi vissiin tilailla parempia ulkomailta, on vissiin ihan kannattava hankinta, mitä mieltä? Muuta kuin PA-säätimet heikkoja kohtia? Mikä varaosatilanne?

17.4.2011 1:02

Onhan ne vanhoja pyöriä mutta toimii jos kuski osaa pitää kunnossa. PA-säätimet vaan suosiolla ylös, kun ne ovat pyörän heikoin lenkki. Vahvistettuja laippoja ei saa mistään paitsi rgf pytylle jolloin pitäisi hankkia rgf sylinteri,kansi ja muut pakoaukon hilppeet lukuun ottamatta servoa (ei kannata!). Varaosia kyllä löytyy mutta kalliilla, ellei ole kekseliäs ja osaa soveltaa.... Laippoja lukuunottamatta pyörä on yhtä kestävä kun kuskin taidot. Bensaahan se lutkuttaa paljon! :D Jos pyörän hinta on alhainen niin silloin ihan kelpo peli mutta liikaa näistä ei kannata maksaa.

17.4.2011 1:26

Mitä tarkoitat että suosiolla ylös? Eli kokonaan pois vai? Bensaa nauttivat näköjään joo, 6-7 litraa satasella? Pitää kyllä vielä pohtia, tää mitä mä oon katellut on kuitenkin uudemman mallin että on 95:nen.

17.4.2011 22:29

PA-säätimet lukitaan yläasentoon ja siinä vaiheessa on aika harvinaista jos pääsee alle 10l/100km.:lol:

17.4.2011 22:44

Eihän siinä ole mitään järkeä..

Tuolla motowikissä kyllä mainostetaan että tuolta yheltä sivustolta saa noita pa-säätimiä mitkä sopii tuohon tessuun?

Kuinka yleistä on että nuo paukahtaa sinne väärään paikkaan ja leipasee?

Eiku ne onkin tohon RGF:ään vai mikä tuo oli jossa oli eri sylinteri, sopiiko siis nuo pa-säätimet tohon? Miten voi välttää niitten rikki menemisen?

17.4.2011 22:59

Eihän siinä mitään "järkeä" olekkaan.;) Rahalla saa ja hevosella pääsee...
Kestävämpiä laippoja saa rgf:ään, ei tessuun jollei vaihda yläpään hilppeitä. PA-säätimet hajoo kun hajoo, se onkin tyyppivika jolle et voi mitään.