Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

mz sm 125

6.7.2011 0:18

Mikähän mahtaa olla mz:ssa vikana kun joka kerta ajon jälkeen, ja luultavasti myös ajon aikana, nestettä tulee lammikko ylivuotoletkusta, 50 kilometriä ja neste oli loppu.?? kannentiiviste?? ja mistä saan varaosia tähän myllyyn. tokimotossa ei ainakaan verkkokaupassa näy muuta kuin jarrupaloja. Onko mz;ssa erillinen ilmaus ruuvi nesteille ?

Re: mz sm 125

9.7.2011 16:10

teukka ja oiva kirjoitti: ja mistä saan varaosia tähän myllyyn. tokimotossa ei ainakaan verkkokaupassa näy muuta kuin jarrupaloja.

Soita tokimotolle. Itse olen pari kertaa soittanut niille kun olen tarvinnut jotain osaa.

Re: MZ SM, SX & RT

9.7.2011 23:32

Löytyykö tuolta tokimotosta miten paljon osia esim MZ 125 sm kun olisin ostamassa MZ TAI yamaha xt, joista tuo MZ on tehokkaampi. Eli löytyykö esim mäntää..?

Re: MZ SM, SX & RT

10.7.2011 11:10

Bulletti123 kirjoitti:Löytyykö tuolta tokimotosta miten paljon osia esim MZ 125 sm kun olisin ostamassa MZ TAI yamaha xt, joista tuo MZ on tehokkaampi. Eli löytyykö esim mäntää..?

Jos niiltä ei tällä hetkellä löydy, niin ne tilaavat sitten saksasta. Tosin hinnat ovat melko suolaiset kun tilaa suomesta (tilasin tokimotolta solenoidin, maksoi tasan 100€ :s ).

Re: MZ SM, SX & RT

10.7.2011 14:36

Bulletti123 kirjoitti:Löytyykö tuolta tokimotosta miten paljon osia esim MZ 125 sm kun olisin ostamassa MZ TAI yamaha xt, joista tuo MZ on tehokkaampi. Eli löytyykö esim mäntää..?


Itse tilattu nykyään kaikki tarvittava: http://www.teile-katalog.com/
Löytyy aivan kaikki.

Re: mz sm 125

10.7.2011 14:38

teukka ja oiva kirjoitti:Mikähän mahtaa olla mz:ssa vikana kun joka kerta ajon jälkeen, ja luultavasti myös ajon aikana, nestettä tulee lammikko ylivuotoletkusta, 50 kilometriä ja neste oli loppu.?? kannentiiviste?? ja mistä saan varaosia tähän myllyyn. tokimotossa ei ainakaan verkkokaupassa näy muuta kuin jarrupaloja. Onko mz;ssa erillinen ilmaus ruuvi nesteille ?


Itellä oli aivan sama ongelma, ei saanut kauaa ajaa ja kuumeni heti ja nesteet pihalle.
Syynä oli kansipahvin palaminen. Eli kannentiivistettä vaan vaihtoon ja nyt toiminut vaihdon jälkeen
about 2000km moitteettomasti! ;)

http://www.teile-katalog.com/ <- Tuolta löydät kaikki tarvittavat osat.

Re: mz sm 125

12.7.2011 0:14

Banxu kirjoitti:
teukka ja oiva kirjoitti:Mikähän mahtaa olla mz:ssa vikana kun joka kerta ajon jälkeen, ja luultavasti myös ajon aikana, nestettä tulee lammikko ylivuotoletkusta, 50 kilometriä ja neste oli loppu.?? kannentiiviste?? ja mistä saan varaosia tähän myllyyn. tokimotossa ei ainakaan verkkokaupassa näy muuta kuin jarrupaloja. Onko mz;ssa erillinen ilmaus ruuvi nesteille ?


Itellä oli aivan sama ongelma, ei saanut kauaa ajaa ja kuumeni heti ja nesteet pihalle.
Syynä oli kansipahvin palaminen. Eli kannentiivistettä vaan vaihtoon ja nyt toiminut vaihdon jälkeen
about 2000km moitteettomasti! ;)

http://www.teile-katalog.com/ <- Tuolta löydät kaikki tarvittavat osat.


Voiko tuonne maksaa normaali verkkopankilla vai paypal yms.?

Ei ollut kansipahvi. Yksi klemmari oli irronnut, sai sieltä ilmaa joten neste ei kiertänyt. vaan keräsi kovat paineet.

Re: MZ SM, SX & RT

16.8.2011 23:12

Banxu kirjoitti:
S4laatti kirjoitti:
teukka ja oiva kirjoitti:minlälaiset huoltovälit on mz sm:ssä ?? jos ostan 21 000 km ajetun pärrän. onko remonttia paljon edessä.
koneelle ei tehty muutakuin venttiilien säädöt

Jos öljyjä vaihdeltu säännöllisin ajoin niin ei noissa lukemis pitäis olla viel mitään huolta. Männällä ajaa min. 30k, mutta voi sillä 60k(?) jopa ajaa. Ei pitäis ainakaan mitään koneremppaa tulla vastaan.


Helposti pitäs ainaki 40-50k samalla männällä päästä, jos huollot hoidettu säännöllisesti ja hyvi :--)


Männäl ajaa kyl vaikka 100k mut perushuoltojen lisäksi nokkaketju suositellaan tarkastettavan ekan 12tkm jälkeen ja siitä eteenpäin joka 6tkm jota kukaan ei näytätekevän joka saattaa johtaa ketjun venymiseen/katkeamiseen ajanmittaa joka saattaa hajottaa vaikka mitä kivaa moottorista. Tosin yhellä nokkaketjulla saattaa ajaa hyvin 50tkm. loput huolto ohjeet löytyy huoltokirjast.

Re: MZ SM, SX & RT

5.9.2011 22:51

Elikkäs ostin tuossa heinäkuussa itselleni MZ SM 125 pyörän. Kuitenkin yhdellä ajokerralla annoin hiukan kierroksia jonka jälkeen alkoikin tulla tulta putkesta. Noh, sitten ei enään pyörä käykkään ilman ryyppyä jotenka mikä voisi olla vikana?
Joku minulle sanoi että isompaa suutinta pitäisi hommata, mutta kysyn vielä täältäkin. :)

Re: MZ SM, SX & RT

22.4.2012 12:21

Nyt olis MZ kaupan.

Vuoden '05 RT Striker

http://www.nettimoto.com/mz/rt/1176987
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/id23881/

Re: MZ SM, SX & RT

26.4.2012 15:14

millanen on kulutus tässä?
Saako jostai tähän uutta pakoputkea tai viripalikkaa helposti?

Re: MZ SM, SX & RT

26.4.2012 15:43

Kulutus on nelaripiikille typillinen 3-5l satkua kohden, ajotavasta riippuen ja muistaakseni Tokimotolta saa jotain osaa. Ulkomailta löytyy ainakin. Tietopankista löytyypi lisää tietoa, en jaksa puhelimella enempää tarinoida. :D

Re: MZ SM, SX & RT

23.8.2012 7:52

Kysyn täältä vaikka kumminkin itse tekemällä varmaan saa nopeamman vastauksen mutta ei tässä mikään kiire olekaan.. :P
Pitäs tarkistella venat ja vaihtaa nokkaketju, miten homma sujuis nopeiten? vinkkei ym.

Re: MZ SM, SX & RT

7.9.2012 11:01

Mitenkäs, kun oon tämmöstä MZ:aa katellu, niin onkos nää hyviäki pyöriä? Aika halvalla sais näitä, tietysti onhan niillä jo ajettukin. Minkäänlaisia tyyppivikoja tai muuta vastaavaa?

Onko täällä ees nykyää muita MZ-dudeja kuin Clutch? :lol:

Re: MZ SM, SX & RT

7.9.2012 16:55

Joo no yssin täällä suurinpiirtein olen :D

En kyllä keksi oikeesti laadukkampaa kevaria kun tää.. :D
Ei yhtään tyyppivikoja ole todettu missään päin maailmaa näissä.
Ainoastaan se että kaasutin on tehtaal säädetty toimimaan +20 lämpötiloissa joten käy laihalla vähän täällä pohjosessa. Mutta pykälän isompi suutin vaan kiinni ellei jo ole niin voi ajaa ympäri vuoden. Jarrut ja jousitus on todella kermasta verrattuna husseen taikka detsiin tai Aprilia Mx:ään.
Mun olis myynnissä ehkä jopa täl hetkel, jos ei nyt niin viimeistään kun talvi koittaa ;) Ajettu 22tkm ja niin priimakunnos ku voi vaan olla 8) Kulutusosia kuten ketjui,rattai jarrupaloi saa kyllä melkeen mistä kaupasta vaan, tosi paljon yhteensopivuuksia. Ja loput osat saakin sitte tokimotolta taikka tilaamalla netistä.
Huippunopeus ja kiihtyvyys parempi ku näis uusissa 11kw nestejäähyissä. Itsellä mm. 2 piikkiä pienempi eturatas ja kulkee silti oikeata nopeutta kuutosella 115km/h säässä kun säässä ja asennossa kun asennossa. Ja kiihtyy nelariks suhteellisen hyvin, näin entisenä 2t miehenä voisin sanoa :)