Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

MZ SM, SX & RT

16.11.2010 17:34

Muistakaa Tietopankin artikkeli pyörästä.

Vanhat viestit.

.

16.11.2010 21:34

Mistäs muuten ootte tähän perus kulutus yms mallikohtasia osia ostellut? esim. rattaita, jarrupaloja, yms.

16.11.2010 22:38

xtrem3 kirjoitti:Mistäs muuten ootte tähän perus kulutus yms mallikohtasia osia ostellut? esim. rattaita, jarrupaloja, yms.


Tokimotolta taitaa saada vieläkin. Kulutusosia esim rattaita, jarrupaloja yms löytyy yleensä hyllystäkin, jos ei niin tilaamalla tulee.

21.11.2010 17:04

Ei muuten kellään sattuis olemaan infoa, kun tän koneessa selkeesti kicksille paikka, ni oliskohan mitään mahollisuutta jostain saada semmosia palokoita että sais suoraan kicskin tähän, ihan vaan että porais koppaan reiän ja iskis kiinni? Kun ei innostais alkaa mistään melkein sopivasta alkaa värkkäämään kun pyörä kokoajan on ajossa ihan talven ympäri ja jollan perkuleella pitäis saaha käyntiin. On täytynny työntämällä starttailla kun akku tyhjää aina kun kylmässä jöpöttää, ihan koulupäivän aikana senverta vajaantuu ettei vaan jaksa pyöräyttää starttia tarpeeks nopsasti.. Ja semmoin vinkki mäkistarttaajille et jurnuta samalla starttia kun työnnät, se keventää aika mukavasti sitä touhuu ja sitte kakkosella on hyvä lähtä. pitää vaan kaasun ihan pohjassa ja sormi valmiina kytkimelle. :)

24.11.2010 18:42

Vimaami kirjoitti:Ei muuten kellään sattuis olemaan infoa, kun tän koneessa selkeesti kicksille paikka, ni oliskohan mitään mahollisuutta jostain saada semmosia palokoita että sais suoraan kicskin tähän, ihan vaan että porais koppaan reiän ja iskis kiinni? Kun ei innostais alkaa mistään melkein sopivasta alkaa värkkäämään kun pyörä kokoajan on ajossa ihan talven ympäri ja jollan perkuleella pitäis saaha käyntiin. On täytynny työntämällä starttailla kun akku tyhjää aina kun kylmässä jöpöttää, ihan koulupäivän aikana senverta vajaantuu ettei vaan jaksa pyöräyttää starttia tarpeeks nopsasti.. Ja semmoin vinkki mäkistarttaajille et jurnuta samalla starttia kun työnnät, se keventää aika mukavasti sitä touhuu ja sitte kakkosella on hyvä lähtä. pitää vaan kaasun ihan pohjassa ja sormi valmiina kytkimelle. :)

Joo ton kiksijutun itsekin haluaisin tietää.. ei lähe millään talvella käyntiin. Ei edes mäkistartilla...

24.11.2010 18:56

xtrem3 kirjoitti:
Vimaami kirjoitti:)

Joo ton kiksijutun itsekin haluaisin tietää.. ei lähe millään talvella käyntiin. Ei edes mäkistartilla...

Ootko koittanu tasasella työntää vaikka kakkosella ja annat startilla vauhtia? tosin nyt maa jäässä ni ei sekään auta :/ Ja viel lisää vaikeuksia, meinaan mun startti pasko. Siel on nyt yks niist neljästä magneetista tuhannen pil*un päreinä. Tai ei oo enää, otin pois mutta ei oikeen kolmella riitä vääntö pyöräyttää konetta.

24.11.2010 19:48

Vimaami kirjoitti:
xtrem3 kirjoitti:
Vimaami kirjoitti:)

Joo ton kiksijutun itsekin haluaisin tietää.. ei lähe millään talvella käyntiin. Ei edes mäkistartilla...

Ootko koittanu tasasella työntää vaikka kakkosella ja annat startilla vauhtia? tosin nyt maa jäässä ni ei sekään auta :/ Ja viel lisää vaikeuksia, meinaan mun startti pasko. Siel on nyt yks niist neljästä magneetista tuhannen pil*un päreinä. Tai ei oo enää, otin pois mutta ei oikeen kolmella riitä vääntö pyöräyttää konetta.

Juu ollaan tehty sillee et kaveri työntää ja lähteny käyntiin muttei pysynyt käynnissä ja se onkin kiva sitten 20 kertaa työntää sitä että edes vähän lupaa. Starttia ei olla testattu samaan aikaan kylläkään.
Onko sullakin sillä lailla että akku tyhjentyy itsestään kylmässä että kaikki virta ei lähe pois mutta vaivalloisesti jaksaa moottoria pyörittää ja lopulta alkaa siriseen kun ei jaksa enään pyörittää mutta tunnin päästä taas on tullut vähän lisää virtaa..? Itellä on siinä siis aivan uusi yuasan akku.
Ja onko normaalia että paukahti ihan h*lvetin lujaa ku työnnettiin? tuli pikkulieska änkästä ja korvat lukkoon.. :roll:

24.11.2010 19:49

Ja tarkoititko kicksin paikalla sitä pytyn takana olevaa pyöreähköä jutskaa? että onko se kicksin starttimoottori?

24.11.2010 20:54

xtrem3 kirjoitti:Onko sullakin sillä lailla että akku tyhjentyy itsestään kylmässä että kaikki virta ei lähe pois mutta vaivalloisesti jaksaa moottoria pyörittää ja lopulta alkaa siriseen kun ei jaksa enään pyörittää mutta tunnin päästä taas on tullut vähän lisää virtaa..?

Joop mullaki tyhjentää akkua, mut se on vissiin ihan normaalia pakkasella. Lämpösellä kelillä ei sitä tee. Uus akku mullakin. Ja mullakin vähän vastaavaa työnnettäessä, tosin tuli vaan uskamattoman tujut voimasauhut kun kerran lupas ja sitte ei mitään :itku:
xtrem3 kirjoitti:Ja tarkoititko kicksin paikalla sitä pytyn takana olevaa pyöreähköä jutskaa? että onko se kicksin starttimoottori?

Mitä meinaa kicksin starttimoottori?
Viimeksi muokannut khor päivämäärä 24.11.2010 21:29, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Jotain rajaa nyt näihin lainausten kokoihin jo. Ylimääräiset poistettu.

24.11.2010 23:13

Juu ei noita saksan vehkeitä näköjään oo suunniteltu suomen kylmiin talviin.
Ja siis starttimoottorilla meinasin vaan sitä mihin se kicksi kiinnitetään ja sit kun polkasee niin se pyörittää sitä moottoria joka puolesta pyörittää mäntää ja antaa kipinää, jos nyt tajusit :)

MZ SM, SX & RT

24.11.2010 23:33

xtrem3 kirjoitti:Juu ei noita saksan vehkeitä näköjään oo suunniteltu suomen kylmiin talviin.
Ja siis starttimoottorilla meinasin vaan sitä mihin se kicksi kiinnitetään ja sit kun polkasee niin se pyörittää sitä moottoria joka puolesta pyörittää mäntää ja antaa kipinää, jos nyt tajusit :)

Aajoo :D Kun sen kytkimenpuoleisen kopan ottaa auki, on siellä paikat sille kicksin koneistolle, en vaan enää muista miten se toimi, että liittyykö se kicksi sittee vaan jollain ratas-jousisysteemillä siihen startin rattaaseen vai oliko sillä ihan omat paikat niille rattaille :s Mut seuraavan öljynvaihdon tullessa sen vois tarkistaa, ei tartte uusia mömmöjä sisään iskeä :) Ja siinä moottorin sivussa kytkinkopassa on ylhäällä takaosassa se pyöreähkö tasanen osa, mistä sitte porais reiän läpi, toisella puolella siin kohtaa on se kicksin paikka. Kai siihen jotenkin sais patentoitua kicksin jostain muusta pyörästä :roll:

25.11.2010 17:14

[/quote]
Aajoo :D Kun sen kytkimenpuoleisen kopan ottaa auki, on siellä paikat sille kicksin koneistolle, en vaan enää muista miten se toimi, että liittyykö se kicksi sittee vaan jollain ratas-jousisysteemillä siihen startin rattaaseen vai oliko sillä ihan omat paikat niille rattaille :s Mut seuraavan öljynvaihdon tullessa sen vois tarkistaa, ei tartte uusia mömmöjä sisään iskeä :) Ja siinä moottorin sivussa kytkinkopassa on ylhäällä takaosassa se pyöreähkö tasanen osa, mistä sitte porais reiän läpi, toisella puolella siin kohtaa on se kicksin paikka. Kai siihen jotenkin sais patentoitua kicksin jostain muusta pyörästä :roll:[/quote]
Juu. Olis elintärkeä sellanen pyöräntalvieloa ajatellen :lol:

25.11.2010 20:31

Ihan totta turiset :D Mut kyl se työntämäl pitäis käyntiin lähtä. Meinaan täää työnnettii, kaverin kansa tosin, ihan jäällä käyntiin. Nastapyörät kiinni toki mut hyvin se jakso pyörähtää. Ryyppy vaan täysille eikä kaasuu yhtään ni hörähtää. Onks sulla muuten sx, sm vai rt?

26.11.2010 15:50

Juu en tiä et mikä on kun ei tahdo enään lähtee käyntiin edes vaikka on lämpimässä kellarissa nyt...
muut juu se on toi SX.

3.12.2010 2:58

Tänää uus starttimoottori tuli ja sepä onkin jo kiinni. Lähti muuten ku palmun alta käyntiin, hyvä kun kerkes starttia ees hipasta ni hörähti (=