Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Derbi GPR 125

20.4.2011 16:23

Kyl mä sanoisin että tää GPR ois varmaa yks parhaista. Syyt: TT:nä suoritus arvot lähes identtiset TT miton ja RS kanssa... tehoja kuitenkin ehkä joku 3hp vähemmän... Koneen puolelta kestää ainakin paremmin kuin mito ja RS. Kulutus normaaliajossa joku 4-5l sataselta. Varaosien saanti on helppoa jos tulee tarvetta. Huiput 150-160 mittariin JOS säädöissä ja toimii muutenkin niiku pitääkin.
Hyvä alusta, pienehkö kulutus, hyvät tehot liikenne käyttöön, musta hyvä ajoasento. Ainoa miinus varmaankin toi näkyvyys peileistä mutta eise nyt haittaa sillee. Kaike kaikkiaan hyvä peli jos pitää hyvänä ;)

Re: Derbi GPR 125

20.4.2011 17:37

Taas täällä puhutaan paskaa... itsellä tt:nä jätettelin HIKISEEN 150 lifku mankin ni ei tää mikään teho peli oo koska dt:ki on melko tehoton kaks tahdiks, mutta matalaviritteisyys taas tuo sitä luotettavuutta...

Re: Derbi GPR 125

20.4.2011 20:40

Joo joo paskaa puhutaan..... Kyllä on ollu jotain pielessä jos ei meinannu 150 manki jäädä.....

Re: Derbi GPR 125

20.4.2011 20:46

Mikäs tossa gepardissa mahtaa olla ku polttelee tulppia vähän väliä?

Re: Derbi GPR 125

20.4.2011 21:14

Gilerasc125 kirjoitti:Kyl mä sanoisin että tää GPR ois varmaa yks parhaista. Syyt: TT:nä suoritus arvot lähes identtiset TT miton ja RS kanssa... tehoja kuitenkin ehkä joku 3hp vähemmän... Koneen puolelta kestää ainakin paremmin kuin mito ja RS. Kulutus normaaliajossa joku 4-5l sataselta. Varaosien saanti on helppoa jos tulee tarvetta. Huiput 150-160 mittariin JOS säädöissä ja toimii muutenkin niiku pitääkin.
Hyvä alusta, pienehkö kulutus, hyvät tehot liikenne käyttöön, musta hyvä ajoasento. Ainoa miinus varmaankin toi näkyvyys peileistä mutta eise nyt haittaa sillee. Kaike kaikkiaan hyvä peli jos pitää hyvänä ;)


hei siis tää on jotain niin naurettavaa kulutus 4-5l..? MOROOO mistäs sä ton repäsit? ihan jees pyörähän toi on ja hienompikin kun noi 2 vaihtoehtoista. Ei se silti kulje 160 tai jos kulkee niin mittari näyttää väärin, 160 nopeudessa kierroksia olisi noin 12000..

Re: Derbi GPR 125

20.4.2011 21:16

Zwehor kirjoitti:Mikäs tossa gepardissa mahtaa olla ku polttelee tulppia vähän väliä?


säädöt?
lämpöarvoltaan 9 tulppa?
mitä öljyä käytät?
ajotyyli?

Re: Derbi GPR 125

20.4.2011 21:21

M1ksu_ kirjoitti:
Zwehor kirjoitti:Mikäs tossa gepardissa mahtaa olla ku polttelee tulppia vähän väliä?


säädöt?
lämpöarvoltaan 9 tulppa?
mitä öljyä käytät?
ajotyyli?


Säädöt pistetty merkkiliikkeessä kuntoon.
On 9 arvon tulppa.
Öljyt voisi olla mahdollinen syy.. muuten hyviä öljyjä käytetty mutta nyt eksynyt teboilin täyssynteettistä.
Ajotyyli iha normaali.. Suht rauhallinen mut välillä sitten päästellään.

Re: Derbi GPR 125

21.4.2011 10:19

Gilerasc125 kirjoitti:Kyl mä sanoisin että tää GPR ois varmaa yks parhaista. Syyt: TT:nä suoritus arvot lähes identtiset TT miton ja RS kanssa... tehoja kuitenkin ehkä joku 3hp vähemmän... Koneen puolelta kestää ainakin paremmin kuin mito ja RS. Kulutus normaaliajossa joku 4-5l sataselta. Varaosien saanti on helppoa jos tulee tarvetta. Huiput 150-160 mittariin JOS säädöissä ja toimii muutenkin niiku pitääkin.
Hyvä alusta, pienehkö kulutus, hyvät tehot liikenne käyttöön, musta hyvä ajoasento. Ainoa miinus varmaankin toi näkyvyys peileistä mutta eise nyt haittaa sillee. Kaike kaikkiaan hyvä peli jos pitää hyvänä ;)


Ite kyl uskallan väittää et kyl se mito täystehosen gpr:rän vie ja kyl ne miton ja räsän koneetki kestää jos huoltaa oikein ja säännöllisesti :P

Re: Derbi GPR 125

21.4.2011 13:06

M1ksu_ kirjoitti:
Gilerasc125 kirjoitti:Kyl mä sanoisin että tää GPR ois varmaa yks parhaista. Syyt: TT:nä suoritus arvot lähes identtiset TT miton ja RS kanssa... tehoja kuitenkin ehkä joku 3hp vähemmän... Koneen puolelta kestää ainakin paremmin kuin mito ja RS. Kulutus normaaliajossa joku 4-5l sataselta. Varaosien saanti on helppoa jos tulee tarvetta. Huiput 150-160 mittariin JOS säädöissä ja toimii muutenkin niiku pitääkin.
Hyvä alusta, pienehkö kulutus, hyvät tehot liikenne käyttöön, musta hyvä ajoasento. Ainoa miinus varmaankin toi näkyvyys peileistä mutta eise nyt haittaa sillee. Kaike kaikkiaan hyvä peli jos pitää hyvänä ;)


hei siis tää on jotain niin naurettavaa kulutus 4-5l..? MOROOO mistäs sä ton repäsit? ihan jees pyörähän toi on ja hienompikin kun noi 2 vaihtoehtoista. Ei se silti kulje 160 tai jos kulkee niin mittari näyttää väärin, 160 nopeudessa kierroksia olisi noin 12000..


Kyllä mä ainaki ittekki pääsen 5-5,5l kulutukseen aivan helposti normaalis ajos mihnon kiihdyttelyäki seas, huippuja oon saanu senverran että 150km/h mittariin, todellisesta ei tietoa

Re: Derbi GPR 125

21.4.2011 21:45

Missä vika kun ei lähe Derbi kylmänä käyntiin ilman että laittaa bensaa tulpan reijästä. Sama juttu joka aamu/päivä. Mutta kun se kerran käynnistyy niin se lähtee ihan hyvin taas seuraavalla kerralla. :eek:

Re: Derbi GPR 125

21.4.2011 23:19

Noniin eli kyllä se 5l sataselta on ihan mahdollista tällä pyörällä. Kyylä varmaan Mito EVO1 vie tän aika lailla mut EVO2 mitosta penkitetään semmoset 25hv takapyörältä voitte vaikka selata mito topikkia niin se penkki tulos löytyy sieltä. Räsästä sen verran et EURO3 räsät on suunnilleen TT joku 26hv takaselta et kyl täl perässsä pysyy.... ;)

Re: Derbi GPR 125

22.4.2011 10:34

Gepardi oli tuos jokin aikaa sitte huollossa ja olivat vaihtaneet jäähdytinnesteet samalla. Tuli jonkinverran sitä jäähdytinnestettä pihalle sitten kun rupesin sillä ajamaan. Onko tuo normaalia jos ovat laittaneet täyteen asti nestettä ja sitten nyt kun ekoja kertoja ajelee niin tulee ylimääräset pihalle?
Olen tästä huolimatta ajanut jo aika paljon, nestettä ei enää ole tullut pihalle, eikä moottori ajon jälkeen tunnu mitenkään erityisen kuumalta. Luulis että jos sielä joku kunnon reikä ois, niin hyvin nopiaa tulis kaikki nesteet pihalle ja syttyis lämpövalo palamaan.

Re: Derbi GPR 125

22.4.2011 11:43

noniin. joku mukava heppu oli potkassu/törmänny peiliin ja se oli menny paskaksi. kuitenkaan itse peili ei mennyt rikki. vaan se pieni musta muovin palanen, joka jotenkin yhdistää peilin loppu pyörään? mistä näit' paloja saa? jos joku siis ymmärsi mitä tarkoitan :D

Re:

22.4.2011 15:34

Gilerasc125 kirjoitti:Mites ootte tota vakioputsarin tötsää irrottanu?? Ihan puukolla pitäs lähtee?


Missäs se tötsä muuten edes on? onko se suoraan siinä boxissa siinä ilmanottoaukossa vai lähempänä kaasaria?


HimoHippeli kirjoitti:noniin. joku mukava heppu oli potkassu/törmänny peiliin ja se oli menny paskaksi. kuitenkaan itse peili ei mennyt rikki. vaan se pieni musta muovin palanen, joka jotenkin yhdistää peilin loppu pyörään? mistä näit' paloja saa? jos joku siis ymmärsi mitä tarkoitan :D

Tietääkseni ei saa erikseen oikeen mistään, että joko kokonaan uus tai laitat vaan sen jollain kasaan ettei ihan heti hajoa

Re: Derbi GPR 125

24.4.2011 12:52

Kertokaas mulle että mikä kumma on voinu aiheuttaa sen jotta GPR leikkas kiinni, tulpan kärki on aivan tohjona ja mäntä on päältä sulanu osaksi, kaasarin säädöt pitäis olla ok ja nesteitä on ollu tarpeeksi, samoin öljyä. Mikäs näissä on tuo alkuperäänen tulppa? Saako netistä mistää alkuperääsiä Yamahan mäntiä vai pitääkö mennä jälleenmyyjäliikkeeltä suoraa kyselemään?