Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

13.4.2011 19:51

Joo elikkäs ei meinaa gpr lähteä käyntiin ollenkaan talven jäljiltä. Akussa on virtaa eli jaksaa kyllä pyörittää hyvin ja tulpan oon vaihtanu. Mitä kannattais seuraavaks tarkistaa? 2-t pelistä kyse.

13.4.2011 20:06

antaako kipinää ja saako bensaa? 8o

14.4.2011 14:07

kuu-ukko kirjoitti:Joo elikkäs ei meinaa gpr lähteä käyntiin ollenkaan talven jäljiltä. Akussa on virtaa eli jaksaa kyllä pyörittää hyvin ja tulpan oon vaihtanu. Mitä kannattais seuraavaks tarkistaa? 2-t pelistä kyse.



jos tulee bensaa ja kipinää, kokeile työntää käyntiin :)

14.4.2011 15:53

Tai voihan se olla se että kun tämä nykypäivän bensa ei kestä tuota pitkää talvea
niin kokeile laittaa tulpan reiästä vaikka uutta bensaa

14.4.2011 16:14

kuu-ukko kirjoitti:Joo elikkäs ei meinaa gpr lähteä käyntiin ollenkaan talven jäljiltä. Akussa on virtaa eli jaksaa kyllä pyörittää hyvin ja tulpan oon vaihtanu. Mitä kannattais seuraavaks tarkistaa? 2-t pelistä kyse.


Kaverin mopossa oli sama juttu. Ei muuta ku tulpanreiästä bensaa nii johan toimii.

14.4.2011 19:47

Iha uteliasuudesta kysyn. että kuinka paljon ootte joutunu purkaamaan pyörää että ootte päässy suuttimen vaihtamaan, 2t-mallista siis kyse?

Pitäs vaihtaa itelle vähän pienempi suutin ja viimekerralla joiduin purkaamaan pyörää omasta mielestä luvattoman paljon. vireinä arrowin kokoputkisto, pakoaukon säädin, ilmanputsarissa on vielä kuri ja suuttimeks oon laittanu 250 niin, että minkäslaista suutinta suosittelette? Ite oon aatellu 230 tai 240?

14.4.2011 20:16

Onko mahdollista ilmata öljyjärjestelmä? kun ei öljysilmässä näy mitää.... :s

14.4.2011 20:30

Joo elikkä millanen ero tolla piperilla on kurittomaan vakioputsariin. Onko niitten teho ero nyt merkittävä vai ei?

14.4.2011 20:37

piperilla saa enemmän ilmaa-> tuo lisää tehoo... ja äänet paranee

14.4.2011 20:39

nadiz kirjoitti:Iha uteliasuudesta kysyn. että kuinka paljon ootte joutunu purkaamaan pyörää että ootte päässy suuttimen vaihtamaan, 2t-mallista siis kyse?

Pitäs vaihtaa itelle vähän pienempi suutin ja viimekerralla joiduin purkaamaan pyörää omasta mielestä luvattoman paljon. vireinä arrowin kokoputkisto, pakoaukon säädin, ilmanputsarissa on vielä kuri ja suuttimeks oon laittanu 250 niin, että minkäslaista suutinta suosittelette? Ite oon aatellu 230 tai 240?


Kyllähä sitä joutuu purkaa ihan tarpeeks, ite purin takahäkin kokonaa poikkee nii oli ainaki tilaa :lol:

14.4.2011 21:20

nadiz kirjoitti:Iha uteliasuudesta kysyn. että kuinka paljon ootte joutunu purkaamaan pyörää että ootte päässy suuttimen vaihtamaan, 2t-mallista siis kyse?

Pitäs vaihtaa itelle vähän pienempi suutin ja viimekerralla joiduin purkaamaan pyörää omasta mielestä luvattoman paljon. vireinä arrowin kokoputkisto, pakoaukon säädin, ilmanputsarissa on vielä kuri ja suuttimeks oon laittanu 250 niin, että minkäslaista suutinta suosittelette? Ite oon aatellu 230 tai 240?

Tankin ja rungon välinen musta muovikate vasemmalta puolelta pois, nii sitten saa ihan tarpeeks työtilaa kaasarin irti repimiselle, max. tunti menee tollai ku purkaa, vaihtaa suuttimen ja kasaa... ;) Suutin kuulostaa pirun pieneltä ku itellä oli pelkän sulakkeen kaa 240, mutta yksilöitähän nää pyörät on, kannattaa kokeilla tota 240 jos tuntuu toi 250 niin hävyttömän isolta.

14.4.2011 21:28

miksu94 kirjoitti:
nadiz kirjoitti:Iha uteliasuudesta kysyn. että kuinka paljon ootte joutunu purkaamaan pyörää että ootte päässy suuttimen vaihtamaan, 2t-mallista siis kyse?

Pitäs vaihtaa itelle vähän pienempi suutin ja viimekerralla joiduin purkaamaan pyörää omasta mielestä luvattoman paljon. vireinä arrowin kokoputkisto, pakoaukon säädin, ilmanputsarissa on vielä kuri ja suuttimeks oon laittanu 250 niin, että minkäslaista suutinta suosittelette? Ite oon aatellu 230 tai 240?

Tankin ja rungon välinen musta muovikate vasemmalta puolelta pois, nii sitten saa ihan tarpeeks työtilaa kaasarin irti repimiselle, max. tunti menee tollai ku purkaa, vaihtaa suuttimen ja kasaa... ;) Suutin kuulostaa pirun pieneltä ku itellä oli pelkän sulakkeen kaa 240, mutta yksilöitähän nää pyörät on, kannattaa kokeilla tota 240 jos tuntuu toi 250 niin hävyttömän isolta.


Itellä ei jaksa vääntää tuolla 250 suuttimella alkuunkaan, 1-3 vaihteet röpöttää ihan törkeästi ja 4-6 vaihteilla ei jaksa vääntää 8k enempää. Itellä sulakkeen kanssa oli 220 kun vanha omistaja sen sinne oli tunkenut ja silloinkin kävi jonkinverran rikkaalla

Kävin itekki vilkasemassa tota sun tapaa ja rupes kyllä hävettämään ku en oo ite keksiny :DD Kiitti vinkistä muuten.

15.4.2011 12:46

Mites ootte tota vakioputsarin tötsää irrottanu?? Ihan puukolla pitäs lähtee?

16.4.2011 13:37

Juu elikkäs, ei lähde ny derbi käyntii, tulppa vaihdettu, akku ladattu. Öljysilmässä ei näy öljyä, onko mahdollista ilmata se? vai mitä pitäs tehdä? ideoita? :s

16.4.2011 16:50

tulpan reiästä bensaa, työntöön. ja onko öljy loppu vai mitä meinaat? :)