Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Derbi GPR 125

1.3.2015 19:22

guzkke kirjoitti:Nyt pitäis hei gpr maalata talvella mut enpä oo päättäny että miten :) sanokaas jotai väri-ehdotuksia :D aijoo ja jos joltain uupuu ni mulla ois ylimääränen imukaula :)


Hopea/musta omaan silmään, valko/musta myös tosi nätti.

Tarvis apua ite, miten huoltomittarin saa nollattua (SRV) ? Uudenmallin tapa ei toimi.

Re: Derbi GPR 125

17.3.2015 13:22

Terve!
Osaako kukaan sanoa paljon pitäisi olla puristuspaineita gpr:ssä kun itsellä 9.7 eikä jaksa kulkea yli 120 vaikka on tehari avarrettu ilmanputsari ja tt muutenkin :D

Re: Derbi GPR 125

21.3.2015 23:30

Kellää tietoa mitkä on niitten kahden sulakkeen vakio arvot, jotka on pyörän etupäässä ja toimii valojen jne. sulakkeina?

Re: Derbi GPR 125

23.3.2015 17:01

pottuperuna kirjoitti:Kellää tietoa mitkä on niitten kahden sulakkeen vakio arvot, jotka on pyörän etupäässä ja toimii valojen jne. sulakkeina?


itellä on kumpiki 15A.

mitkä ois lyhyimmät välit jotka toho kehtais laittaa? ja mistä? entä millä jaolla ne ois?

Re: Derbi GPR 125

29.3.2015 23:17

onko muuten ihan normaalia, että katittomalla putkella, sulake paikallaan ja bilteman fiddy putsarilla (öljyttynä) vaatii 240-250 suuttimen ettei pätki n. 8k rpm kohdalla? tässä kun lueskelin, niin porukalla ollut piperin kanssa jopa 290 suuttimia?

Re: Derbi GPR 125

7.4.2015 16:37

Onkohan Derbiin tehty hiilikuituista äänenvaimenninta jonkun valmistajan toimesta joskus, koska omassa pyörässä on enkä ainakaan nopealla googetuksella löytänyt vastaavaa.

Re: Derbi GPR 125

13.5.2015 20:10

K_mrY kirjoitti:Onkohan Derbiin tehty hiilikuituista äänenvaimenninta jonkun valmistajan toimesta joskus, koska omassa pyörässä on enkä ainakaan nopealla googetuksella löytänyt vastaavaa.


Ei ole. Nelariin GPR änkkä on hiilikuitu.

pottuperuna kirjoitti:Kellää tietoa mitkä on niitten kahden sulakkeen vakio arvot, jotka on pyörän etupäässä ja toimii valojen jne. sulakkeina?


Ite vaihdoin molemmat, mutta unohin kumpi niistä oli 15A niin laitoin 10A molempiin.

Oma kysymys: Miten toi syylärin täyttö? Kone käynissä, eikä vesi lähde syyläriin päin liikkumaan mitenkään paisuntasäiliössä.

Re: Derbi GPR 125

27.5.2015 13:52

Moi. Osaisko joku kertoa että mikä vois olla tässä kyseessä? Eli kyseessä derbi gpr 125 -07 ja 23tkm
Ostin pyörän viikko sitten ja toiminu hyvin, mutta tänään öljyvalo syttyi, huomasin että oljytaso tippunu. Kävin laittamassa lisää ja valo sammu, mutta about 10min jälkeen alko taas syttyä.
Aina ku sammuttaa ja laittaa uusiks käymää ni valo lähtee mut tulee välil takas... Mikäs vois olla ongelmana?

Kiitos

Re: Derbi GPR 125

30.5.2015 18:21

harmaakarhu kirjoitti:
K_mrY kirjoitti:Onkohan Derbiin tehty hiilikuituista äänenvaimenninta jonkun valmistajan toimesta joskus, koska omassa pyörässä on enkä ainakaan nopealla googetuksella löytänyt vastaavaa.


Ei ole. Nelariin GPR änkkä on hiilikuitu.

pottuperuna kirjoitti:Kellää tietoa mitkä on niitten kahden sulakkeen vakio arvot, jotka on pyörän etupäässä ja toimii valojen jne. sulakkeina?


Ite vaihdoin molemmat, mutta unohin kumpi niistä oli 15A niin laitoin 10A molempiin.

Oma kysymys: Miten toi syylärin täyttö? Kone käynissä, eikä vesi lähde syyläriin päin liikkumaan mitenkään paisuntasäiliössä.


Itse olen aina täyttänyt syylärin puristelemalla syylärin oikella puolella olevaa paksua vesiletkua. Samalla tietenkin täyttänyt vesisäiliötä niin pitkään ettei vedenpinta enään laskenut.

Re: Derbi GPR 125

28.6.2015 15:15

Epäilen että koneeseen on mennyt alumiini putua kun mäntään suli reikä. :nolo: Millä sitä vois koittaa puhistaa?

Re: Derbi GPR 125

30.6.2015 22:26

Tomiiko noi tietopankisa olevat viritysohjeet siis myös uudemmassa 4t versiossa? Ja kannattaako ostaa vai säästänkö Yzf-r:ään :D Saa myös kertoa hyviä ja huonoja puolia derbistä :)

Re: Derbi GPR 125

21.7.2015 13:41

Atteeh kirjoitti:Tomiiko noi tietopankisa olevat viritysohjeet siis myös uudemmassa 4t versiossa? Ja kannattaako ostaa vai säästänkö Yzf-r:ään :D Saa myös kertoa hyviä ja huonoja puolia derbistä :)


Nelitahtisessa ei ole tietääkseni varsinaisia kuristuksia, eli siihen ei saa enempää kuin 11kw vakio sylinterillä. Ei luultavasti ole hirveesti eroja yzfrrään, muutakun ulkonäkö, ym pientä mutta tehoissa ei eroja. Osta se kumpi näyttää hienommalta. :D

Kuinka korkealle teiän gprrät kiertää? Oma jää siihen 10.5k. Entä kuinka pitkään piikki kestää ku omassa alkaa 6.5k ja loppuu jo 8k.. sen jälkeen vaan lisää kierroksia mutta ei väännä enää.. ennen vetäny paremmin yhtäkkiä/pikkuhiljaa tullut.

Re: Derbi GPR 125

28.7.2015 15:13

Mikäköhä mahtaa olla vikana kun Derbi savuttaa paljon ja valuttaa ajon jälkee mustaa öljyä? En oo varma mitä öljyä on, mutta näyttää pikimustalta ja haisee palaneelta... Mielessä käynyt että voisi olla 2-tahtiöljyä, joka ei ole palanut kunnolla? Onko muitten terpit tehny tällee? :roll: :eek:

Re: Derbi GPR 125

29.7.2015 0:44

make.98 kirjoitti:Mikäköhä mahtaa olla vikana kun Derbi savuttaa paljon ja valuttaa ajon jälkee mustaa öljyä? En oo varma mitä öljyä on, mutta näyttää pikimustalta ja haisee palaneelta... Mielessä käynyt että voisi olla 2-tahtiöljyä, joka ei ole palanut kunnolla? Onko muitten terpit tehny tällee? :roll: :eek:


Onko seosvoitelu vai tuorevoitelu? Jos seos nii moni prossaset seokset sulla on? 2-2.5% on toiminu mulla hyvi. Ja tuorevoitelu jos on nii kato öljypumppu, itellä meni rikki ja anto ihan liikaa öljyä. Onko alkanu yhtäkkii tota tekemään? Vois olla myös kytkimen puolen stefa. Mistä sitä öljyä tulee? Paisarin ja välipillin liitoksesta?

Re: Derbi GPR 125

29.7.2015 1:10

Onko seosvoitelu vai tuorevoitelu? Jos seos nii moni prossaset seokset sulla on? 2-2.5% on toiminu mulla hyvi. Ja tuorevoitelu jos on nii kato öljypumppu, itellä meni rikki ja anto ihan liikaa öljyä. Onko alkanu yhtäkkii tota tekemään? Vois olla myös kytkimen puolen stefa. Mistä sitä öljyä tulee? Paisarin ja välipillin liitoksesta?


Tuorevoitelu ollu käytössä. Näyttäs siitä liitoskohdasta vuotavan, koska putki paisari ja väli pilli oli ihan öljyssä ja änkän päähäki vähä öljyy jääny lillumaan. Siitä en oo varma kauanko tehny tota, koska teki sitä jo kun ostin kyseisen pyörän. Kattelin yks päivä, että tuorevoitelun ne viivat oli kohallaan (eli pitäisi antaa oikean määrän öljyä). Elikkä öljypumppu on varmaan sitte rikki ku syöttää silti liikaa... :itku: Mikä olis järkevin tapa poistaa toi tuorevoitelu käytöstä kokeilu mielessä ? :) (sekottelu on ennestää tuttua)