Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

30.11.2010 21:21

[O-P] kirjoitti: Derbis on kylläki H8 ja niitä ei ainakaa liian monesta paikkaa löydy. Itteä kans huvittaa nuo xenon lookit, ku laitoon itte omahan gepariin xenonit niin huhhuh että näki etehensä senjälkee!


No korjataan vielä kun keretään että ei sitten mene suoraan mut kai pienel patentoinnil saa menemään jos haluaa.

30.11.2010 21:34

Käärvönen kirjoitti:Derbis on kylläki H8 ja niitä ei ainakaa liian monesta paikkaa löydy. Itteä kans huvittaa nuo xenon lookit, ku laitoon itte omahan gepariin xenonit niin huhhuh että näki etehensä senjälkee!

ootteko mistä löytäny noita xenon look polttimoita, meneekö muut kannat kiinni ku h8?
Viimeksi muokannut Ale-ksi päivämäärä 30.11.2010 21:39, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Yli neljä sisäkkäistä lainausta ehdottomasti liikaa, turhat poistettu.

19.12.2010 20:16

miksu94 kirjoitti:
ilee^ kirjoitti:minkäs kokosta suutin pitäs laittaa kun "vireinä" on ypvs toiminassa ja piperi? mutta putkessa on siis kurit

Itellä oli vakioputsarilla jossa kuri 240, koita vaikka jotakin 250?

Ja asiasta venäjälle, kuinkakohan helvetissä noi polttimot lähtee irti kannoistaa? :D

Ku nyt on 240 suutin, ni riittääkö jos vaan lasken neulaa? :s

19.12.2010 22:46

ilee^ kirjoitti:Ku nyt on 240 suutin, ni riittääkö jos vaan lasken neulaa? :s

No koita, jos toimii kunnolla nii eihä siinä suutinta tarvi vaihtaa :) Ja nusnus, nostat neulaa, lasket vaan sitä neulan sokkaa :P

ööö

23.12.2010 23:13

moi! mulla on ollut nyt tossa pari pv gepari tallis ja muutaman kerran olen päälle laittanut ja huomannut että putken ja sen änkän väli päästää kaiken savun siitä välistä. nyt sitten olen miteetinyt että millä tämän voisi kiristää että ei vuotaisi, sillä tämä väli on helvein löysä?. ja sitten vielä että onko mitään väliä minkalaista jarru nestettä iskee sisään?

24.12.2010 0:51

ropezzi kirjoitti:moi! mulla on ollut nyt tossa pari pv gepari tallis ja muutaman kerran olen päälle laittanut ja huomannut että putken ja sen änkän väli päästää kaiken savun siitä välistä. nyt sitten olen miteetinyt että millä tämän voisi kiristää että ei vuotaisi, sillä tämä väli on helvein löysä?. ja sitten vielä että onko mitään väliä minkalaista jarru nestettä iskee sisään?


Uusit pakoputken ja pakoaukon väliin tulevan tiivisteen ja kiristät. Jos vuotaa yhä, voit pistää väliin vaikka uunikittiä.
Pistät sellaista jarrunestettä kuin etujarrupääsylinterin kannessa lukee. Siinä lukee dot. joku ja ostat samanlaista kaupasta.

Hyvää joulua Gpr 125 kuskeille! :)

24.12.2010 1:55

Ropezzi meinas sitä paisarin ja vaimentimen välipillin liitosta, suunnilleen penkin kohalla. Kunnon putkipuristimella saa sen tiiviiksi mutta puristaa putken vähäsen länään, vaikeuttaa irrottamista jatkossa.

Mites sellanen valkonen lämpöeriste tms mitä auton peltipakosarjojen päälle on kiedottu, saattais toimia?

24.12.2010 1:59

Sopivan paksusta jäähytysletkua pätkä siihen päälle klemmareilla kiinni.

24.12.2010 2:32

Itellä ainaki Arrowin kanssa on sulanu kaikki letkut mitä oon kokeillu, on ollu silikonista ja kaikenmaailman "lämmönkestävää" yms.

Mites toi rungon vahvikepalajuttu on muilla ollut, ite käväsin rungon näyttämässä tossa kun sattu muutenkin olemaan pyörä osina. Heppu vilkasi runkoa ja sanoi, että sen poikkiputken hitsaukset, jossa akkukotelo on kiinni, pettäisi ja siihen tulisi jotkut pultattavat vahvikepalat, MUTTA tämä kestävyysongelma ilmenee kuulemma sellaisissa rungoissa, joissa tämä poikkiputki on neliskanttisesta putkesta, kun itselläni oli pyöreä. Huollon kaveri sanoi myös, ettei ole tähän mennessä törmännyt vielä yhteenkään runkoon, jossa olisi tuo neliskanttinen putki :eek: Että mites muilla, kummalla putkella toi ja onko vahvikepalaa tarvittu laittaa? Jos on niin kuvat olis ihan mielenkiintosia.. :)

25.12.2010 21:36

tanskude kirjoitti:Itellä ainaki Arrowin kanssa on sulanu kaikki letkut mitä oon kokeillu, on ollu silikonista ja kaikenmaailman "lämmönkestävää" yms.

Mites toi rungon vahvikepalajuttu on muilla ollut, ite käväsin rungon näyttämässä tossa kun sattu muutenkin olemaan pyörä osina. Heppu vilkasi runkoa ja sanoi, että sen poikkiputken hitsaukset, jossa akkukotelo on kiinni, pettäisi ja siihen tulisi jotkut pultattavat vahvikepalat, MUTTA tämä kestävyysongelma ilmenee kuulemma sellaisissa rungoissa, joissa tämä poikkiputki on neliskanttisesta putkesta, kun itselläni oli pyöreä. Huollon kaveri sanoi myös, ettei ole tähän mennessä törmännyt vielä yhteenkään runkoon, jossa olisi tuo neliskanttinen putki :eek: Että mites muilla, kummalla putkella toi ja onko vahvikepalaa tarvittu laittaa? Jos on niin kuvat olis ihan mielenkiintosia.. :)


itellä ainakii pyöree ja palat löytyy, kanttiiha se varoilta käyä laittamas ettei runko hajoo kasaan keske ajon :D

25.12.2010 23:37

Jos vaan viittit niin otappas kuvat, kiinnostais kovasti nähdä et millaset palat sinne tulis. Ja pitää kai jossaan muussa huollossa käydä kyselemässä jos kerta sullekin laitettu vaikkei tossa pyöreäputkisessa pitäis olla mitään ongelmaa kestävyydessä 8o

Ja näin ohi aiheen, edellistä viestiä ei tarvi lainata ;)

27.12.2010 21:45

noo kahtoo jos jaksaa ottaa :) joo mulle sano huoltomies iha samaa et ei ehkä välttämättä tarviis laittaa mut onpaha varoilta, jooh vahnigos lipsahti lainaus :lol:

27.12.2010 21:49

Onkohan missään mitään listaa, mistä näkisi kaikki huollot tähän laitokseen? Tässä taitaa olla vähän väljemmät huoltovälit vrt. RS ja mito?

27.12.2010 21:53

http://derbi.fi/yhteystiedot/jalleenmyy ... ltopisteet

27.12.2010 22:06

^ Jos mulle vastailit niin kiitos kiitos, mutta tarkoitin siis "huoltolistalla" kaikkia huoltoja mitä näihin vehkeisiin täytyy tehdä, 1000km kohdalla jotain, 2000 (?) jotain, jne :D

Eli lähinnä pitäisi tietää jaksaisinko ite väsäillä huoltoja vai pitäisikö huollossa käyttää jos tällaisen hankin. 2-t mallista puhun siis.