Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

10.4.2011 22:53

Huolestuttavaa kun ei osata öljypumppua säätää ja pakoputkea tiivistää...

10.4.2011 23:44

Gilerasc125 kirjoitti:Huolestuttavaa kun ei osata öljypumppua säätää ja pakoputkea tiivistää...


Kyllähän minä ne säätää osaisin, mutta tuossa omassa hondassa ihan tarpeeksi vielä laiteltavaa, ja kaverin pyörä siis kyseessä, joten en siihen nyt ala panostamaan, ja kaveri ei todellakaan ole aikaisemmin pyöriä säädellyt, ja ei tunnu olevan rahasta kiinni, niin saakoot huolto säädättää nuo sitten samalla reissulla, kuin nuo ohjauslaakerit ja takalevyn.

Kaveri siis asuu kerrostalossa, jonka pihalla ei mitään ihmeellisempää pureta ja ennen korttia pitäisi saada kuntoon, niin huoltoon vienti parempi vaihtoehto. Meillä ei ole tilaa säilyttää ylimääräistä pyörää, ja pyörän kuskaaminen edestakaisin päivittäin tuottaisi liikaa vaivaa.


Onko nuo takalevyt muuten kuinka stantardikamaa, tai mistä tuohon derbiin sopivia voisi löytyä? Ja jos joku sattuisi tietämään tarkasti millaista laakerointia tuossa keulassa on, niin voitaisiin se tietenkin täälläkin korjata.. Pitäisi vain saada koko vehje päivässä takaisin kaverin pihaan.

mäntä

11.4.2011 13:45

kuulkaas mulla kävi ton derbin kans sillee et olin ajelemas ja sit yhtä äkkiä suoraa 100 vauhdeist teki niinku ois lämpöleikannu. mut se ei lämpöleikannu koska lämpömittari näytti 60. no vein pyörän kotio ja otin pytyn irti ja mäntä oli jämähtäny pyttyyn kiinni koska männän tapin toine sokka oli irronnu ja menny männän ja pytyn väliin. o meinaa kivat jäljet pytys sekä männäs ja männästäki puuttuu siit tapin yläpuolelta palane. ne männän ja sokan palaset o ilmeisesti menny alakertaan koska en niitä muualtakaa löytäny et ny joudun sit alakerranki purkaan atomeiks. nii ja tolla männällä oli vasta ajettu jonku päälle 1000km ja sisään ajon suoritin ihan rauhallisesti. sellasta kyselisin et voiko ton pytyn porauttaa ja mitä se maksaa ja mistä löydän tuohon oikian männän? mitä mäntää te sinne suosittelette? ny ku saan pyörän kuntoon nii vaihdan sen isompaan koska talvella tuli 18v täytee

11.4.2011 16:54

ajattelin vaihtaa ton nykysen 14p etu rattaan 15p. menee varmaan jonkun verran kovempaa, mutta kärsiikö se kiihtyvyys kuinka paljon? vähemmän tulee kuitenkin ajattua noilla 100+ teillä.

11.4.2011 23:35

Mikä on pienin eturatas mitä ootte käyttäny vakio takarattaan kanssa?
Paljon ottaa huippuja sillä?
Ja miten kulkee ilman armotonta huudattamista kutosella?

Varmaa 13z ei oikee pysty ajaa motarilla?
Mites 14z?

Ja mulla siis on : Dellorto BHPE34, isompi imukaula, Boysen läpät ja Jollymoto.

Gpr startti ei pelitä

12.4.2011 16:52

Elikkä alotin ajelemaan tossa pari päivää sitten ja tajusin että akku on tyhjä ja startti ei toimi (vaikka latasin akun) Starttireleestä kuuluu "kuivaa" ulinaa tai miksikä sitä haluaakaan kutsua ja muuta ei oikein tapahdu kuin että akku tyhjenee.

vaihtoehdot
1) starttimoottori jumissa= mistä löydän ja miten korjaan sen? (kuivavoitelen, putsaan osat kuhan tiedän mistä etsiä.)
2)akku on vanha paska jossa ei ole potkua (epäilen koska aikasemminkin ollut sama ongelma)
3) starttirele hajalla (en usko koska kokeilin naapurin relellä joka toimii :D)

eli lähinnä haluaisin apua tuohon startin avaamiseen ja paikallistamiseen, kitoos :D
T.miksu

12.4.2011 18:25

Nizz3 kirjoitti:Mikä on pienin eturatas mitä ootte käyttäny vakio takarattaan kanssa?
Paljon ottaa huippuja sillä?
Ja miten kulkee ilman armotonta huudattamista kutosella?

Varmaa 13z ei oikee pysty ajaa motarilla?
Mites 14z?

Ja mulla siis on : Dellorto BHPE34, isompi imukaula, Boysen läpät ja Jollymoto.

itsellä meni 14z arrowilla 148 mittariin. ei mulla muuta siis ku toi arrow, tötsä pois ilmanputsarista.

pipercross

12.4.2011 19:06

pyörässä on kiinni powerfiltteri mutten luota siihen. käykö tämä suoraan pyörään http://www.mc-scatter.com/ilmansuodatin ... -3034.html ? Ja miten se laitetaan kiinni.
Olen sisäänajamassa pyörää ajattelin kannattaisiko laittaa tt heti vai sisäänajon jälkeen?

12.4.2011 20:45

j_q kirjoitti:Elikkä alotin ajelemaan tossa pari päivää sitten ja tajusin että akku on tyhjä ja startti ei toimi (vaikka latasin akun) Starttireleestä kuuluu "kuivaa" ulinaa tai miksikä sitä haluaakaan kutsua ja muuta ei oikein tapahdu kuin että akku tyhjenee.

vaihtoehdot
1) starttimoottori jumissa= mistä löydän ja miten korjaan sen? (kuivavoitelen, putsaan osat kuhan tiedän mistä etsiä.)
2)akku on vanha paska jossa ei ole potkua (epäilen koska aikasemminkin ollut sama ongelma)
3) starttirele hajalla (en usko koska kokeilin naapurin relellä joka toimii :D)

eli lähinnä haluaisin apua tuohon startin avaamiseen ja paikallistamiseen, kitoos :D
T.miksu


Elikkäs löysin räjäytyskuvia ja meinaisin tuon startin avata, vaatiiko se jotakin erityis toimenpiteitä vai ruuvaanko auki, puhdistan ja silikonisprayta ja takas?
**EDIT

unohtui tuo linkki
http://www.derbi.fi/files/derbi/varaosa ... akirja.pdf

12.4.2011 21:16

HimoHippeli kirjoitti:
Nizz3 kirjoitti:Mikä on pienin eturatas mitä ootte käyttäny vakio takarattaan kanssa?
Paljon ottaa huippuja sillä?
Ja miten kulkee ilman armotonta huudattamista kutosella?

Varmaa 13z ei oikee pysty ajaa motarilla?
Mites 14z?

Ja mulla siis on : Dellorto BHPE34, isompi imukaula, Boysen läpät ja Jollymoto.

itsellä meni 14z arrowilla 148 mittariin. ei mulla muuta siis ku toi arrow, tötsä pois ilmanputsarista.


Taitaa olla racing malli sulla..
Mul on nude nii ei taida iha noin kovaa kulkee..

Voisin sen 14z käydä hakee ku 13z on loppu tost lähiliikkeestä ja varmaa sillä huutais vähä liikaa..

Mut jos jollai on tost 13z kokemuksii nii kertokoon! :D

12.4.2011 22:56

Missäs voisi olla vika kun tyhjäkäynniltä kaasua nopeasti kääntäessä kone sammuu? Alkoi viime kesänä eikä ole minnekään hävinnyt. En siis ole derbiin mitään muutoksi tehnyt joten siitä ei voi johtua.

taitolaji

12.4.2011 23:07

alezzzh: Sama "vika" jokaisessa vehkeessä, ei sitä kaasua saa kääntää pohjaan kierrosten ollessa 1000-2000.. Itsellä sammuu kanssa jos niin teen (samoin naapurin grp ja luokkalaisen gpr) vakiona vielä jonkunverran kestää kaasukahvan runkkausta muttei jos vähääkään viriä tai suuttimia vaihdettu.

13.4.2011 5:26

nelitahti + iso kaasari ilman kiihdytyspumppua tämä korostuu, sekä myös jos ilmanputsaripuolelle tehty muutoksia ja pelkkä pääsuutin vaihdettu, mutta onhan se joissain kakstahhdissaki ongelma. auttaa ku laitta hiukan liian ison tyhjäkäyntisuuttimen mutta sillon ei kärsi pidellä pitkään tyhjäkäynnillä, muuten paskoo tulpan, jossain kisapeleissä näin, jossa ei kauhiammin tyhjäkäynnillä pidetä konetta.

13.4.2011 15:53

Gilerasc125 kirjoitti:Huolestuttavaa kun ei osata öljypumppua säätää ja pakoputkea tiivistää...



vähän vaikee sitä putkea tiivistää kun sitä tiivistettä(metalliholkkia) ei myydä enää missää :D

13.4.2011 16:50

Cpi sx kirjoitti:
Gilerasc125 kirjoitti:Huolestuttavaa kun ei osata öljypumppua säätää ja pakoputkea tiivistää...



vähän vaikee sitä putkea tiivistää kun sitä tiivistettä(metalliholkkia) ei myydä enää missää :D


just näin. :D Derbimiehii ne vaa on, eli niitä jotka ymmärtää justjust sen että mototissa voi heittää kommenttia ja pyörä kulkee kaasusta.