Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Yamaha RD 125

11.8.2011 10:30

specialisti kirjoitti:
-Zone- kirjoitti:Lyhyt kuvasarja...


Uskomattoman upea pyörä! :P Ja minkä työn on sälli tehnyt tuohon kuntoon saattamiseksi! Eiköhän tuokin upea yksilö löydy briteistä...


Yllättävän hapan on runko ollut ennen käsittelyä. Lieneekö räksä parka maannut jossain Portsmouthin satama-altaassa ennen ylösnousemistaan :lol: Juu ei ole kaverilla viikko riittänyt restorointiin, malli taitaa olla MK1 -83 ?

Re: Yamaha RD 125

11.8.2011 18:21

Miguelito kirjoitti:Mitkäs ovat minimivaatimukset sille, että koneen saisi käyntiin?

Mittaa nyt ihan ensin - http://www.mediafire.com/?iqzpuyb80wg
Jos mitta-arvot + johdotus on ok, niin cdi-vialta vaikuttaisi.

Kukko73 kirjoitti:malli taitaa olla MK1 -83 ?

Jeps.. Mutta vuosimalli nyt voi olla mikä vain välitä 82-84

Re: Yamaha RD 125

11.8.2011 22:37

Tänään se sitten pärähti käymään tuo RD, peräti molemmilla pytyillä :D Sitä ennen piti yli kolme tuntia laittaa sähköjä paikalleen mitä veemäisimmässä asennossa selkä paukkuen joten kyllä yllätys oli suuri kun se lähti jo toisella polkaisulla :eek: Olin jo ehtinyt henkisesti valmistautua polkemaan hiki hatussa sekä aina välillä tarkistamaan kipinää ja bensapuolta, mutta kun kerralla tekee hyvin niin eipä näköjään tarvitse tuotakaan harrastaa. Hieman tarvitsi imukaulaa ja kansia kiristää että pelitti "täydellisesti".

Täytyyhän tuosta jotain todistusaineistoa ottaa jossain välissä videolle, niin pääsette näkemään minkälainen ilmestys on kyseessä ;)

Re: Yamaha RD 125

12.8.2011 9:59

Eilen illalla tuli kaikki johdot elikkäs sähköt käytyä läpi ja sieltähän löytyi vaikka minkälaisia viritelmiä kiitos pyörän historian. Käymään lähti hienosti sähköviidakon jälkeen mutta ei ilman huikkaa jaksa käynnissä pysyä... pitää nuo kannen kiristykset katsoa vielä läpi kun tuosta yhdestä, varmaankin lämpötilaanturista, tunki vettä pihalle. Anturista pitäisi varmaankin myös mennä piuha tuonne mittaristoon, muttei näyttäisi menevän.

Re: Yamaha RD 125

12.8.2011 11:24

Kansi kiristelty kiinni ja ei vuoda enää, mutta tosiaan tarttee ryypyn pitää päällä että pysyy käynnissä ja jos antaa kaasua niin heti tukehtuu... oisko Zonella heittää vinkkejä?

Re: Yamaha RD 125

12.8.2011 12:56

Miguelito kirjoitti:Kansi kiristelty kiinni ja ei vuoda enää, mutta tosiaan tarttee ryypyn pitää päällä että pysyy käynnissä ja jos antaa kaasua niin heti tukehtuu... oisko Zonella heittää vinkkejä?

Selkeästi liian vähän saa soppaa. Ihan ensimmäisenä pääsuuttimen tarkistus että ei ole roskaa ja onko koko se kuin kuuluisi. Jos ok, niin siitä sitten polttoainelinjaa läpikäymään, että virtaa hyvin jne. Pääsuutin on on mitä suurimmalla todennäköisyydellä syyllinen.

Huomasin tässä juuri, että on faktaosiosta näemmä kadonnut MK1 mallin kaasarin säätöarvot. Muut löytyy Fakta RD125lc Specs Models 1-3.pdf Pitää korjata asia vielä tänään.

Re: Yamaha RD 125

12.8.2011 20:32

Faktaosiosta jostain syystä kadonnut Fakta - RDLC - Kaasarit.pdf palautettu takaisin.
http://www.mediafire.com/?zstzbdc56sayrc7

Re: Yamaha RD 125

14.8.2011 21:17

Tuli varastossa parempia aikoja odotteleva RD mieleen kun Kävin Nakkilan tappuritapahtuman rompetorilla ja pakko oli ostaa kun sai halvalla.

Oletettavasti ostin RD:n/DT:n YPVS:llä olevan sylinterin koossa 58 mm, näyttää olevan vain sisäänajettu eli uudella männällä varustettuna siitä riittäisi RD:hen varasylinteriä pitkäksi aikaa. 5 euroa ei ollut mielestäni paha hinta varsinkin kun Moposportista taitaa vielä löytyä 58 mm mäntääkin ja sylinterissä oli YPVS-venttiilikin paikallaan.

Yksi asia sylinterissä askarruttaa, sylinterin kyljessä on merkintä Y-2 kun parissa itselläni olevissa RD:n sylintereissä on merkintä Y-1. Pikaisesti mitattuna aukotukset ovat identtiset RD:n sylinterin kanssa eli lieneekö ko. merkintä joku vuosimallikoodi tms.

Olisko jollain parempaa tietoa merkinnöistä, muut merkinnät ovat identtiset RD:n sylinterin kanssa.

Re: Yamaha RD 125

14.8.2011 22:22

tommipit kirjoitti:Yksi asia sylinterissä askarruttaa, sylinterin kyljessä on merkintä Y-2 kun parissa itselläni olevissa RD:n sylintereissä on merkintä Y-1.

Y-2 on DT pytty kertoi enkkujen rd-foorumilla joku. Sylinterin ajoitukset pitäisi olla hivenen eri, kuin rd:n pytyssä.

Re: Yamaha RD 125

15.8.2011 18:07

Kiitos tiedosta, mittailen jossain vaiheessa tarkemmin mutta joka tapauksessa ainakaan suuria eroja ei aukoissa vaikuttaisi olevan. Oletettavasti sylinteri pelaa myös RD:ssä eli käy varasylinteriksi.

Varastosta löytyisi ylimääräisenä kromattu Micronin putki joka oli aikoinaan kiinni YPVS-RD:ssä, jos jollakulla on tarvetta niin voisin vaihtaa ehjään vakioputkeen.

Re: Yamaha RD 125

15.8.2011 18:24

tommipit kirjoitti:suuria eroja ei aukoissa vaikuttaisi olevan. Oletettavasti sylinteri pelaa myös RD:ssä eli käy varasylinteriksi.

Pytty menee rd:hen. Erot ajoituksissa on tosi pienet. Esim 10W koneisissa rd ja dt sylintereissä eroa oli: http://img534.imageshack.us/img534/6263/image3ut.jpg

Re: Yamaha RD 125

15.8.2011 19:58

Nettimoton id 1185462
Vanhan rg gamman etukate?

Re: Yamaha RD 125

31.8.2011 0:37

No niin, rd koneinen projekti pärähti käymään hiukan keskeneräisenä... 82 mallin rd:llä ajaneelle oli yllätys ypvs koneen huono keskialue säädin lukittuna auki asentoon. Täytyy asentaa servot ja boxit että saa koneen heräämään aikaisemmin kun toi putkikin tuli tehtyä hiukan ylävireiseksi...

http://www.tomiscustomgarage.com/tt125/index.htm

Re: Yamaha RD 125

31.8.2011 0:52

Mielenkiintoinen projekti. Onhan tuo mun faktaosio tuttu?
Servoa suosittelen ilman muuta. Oikeastaan tuohon kannattaisi metsästää 3 johtoinen servo. Se ei tarvitse erikseen ohjainboksia ja on helpommin löydettävissä kuin RD:n oma. Faktaosiossa aiheesta lisää.

Re: Yamaha RD 125

31.8.2011 1:20

Juu on tullu pyörähdettyä faktaosiossa, löyty jotain tarpeellistaki ;) Itseasiassa mä käräytin koneen mukana aikoinaan tulleen rd:n boksin, mut sain hankittua kätevästi tilalle käytetyn toimivan. Nyt tarttisin epäkuntoisia bokseja, kun ajatuksena ois löytää vika ja oppia tuosta servo-ohjaimesta lisää... pystyykö 3 johtosta servoa avaamaan? minkähän tyyppinen prossu siä on?