Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: GasGas SM/EC 125

17.10.2011 23:46

Xandero kirjoitti:joo tiivisteet sieltä oli palanu, entäs kun tossa 10h? ajetussa männässä on just sen palotilan kokonen rinkula niinku naarmuuntunu? mistä johtuu? ei varmaan voi tota enään käyttää..

selitä tarkemmin? siis männän laki on naarmuuntunut? if so, anna pikkusen hienoo hiomapaperii ja jos sillä lähtee ni iske takas kiinni vaan

Re: GasGas SM/EC 125

18.10.2011 15:57

joo mäntä on mun mielestä iskeny kanteen kii ni sit siihen on tullu sellanen rinkula painauma... tiiä sit miten on käyny mut yhes liikkees sano et kampiakselissa välystä? otan moottorin irti ja vien kaikki palikat sinne vaan liikkeeseen ni saa ammattilainen tarkistaa

Re: GasGas SM/EC 125

18.10.2011 19:26

Nytte ois gägättimestä kuvia, lumet ku tulloo nii saattaa jonkun näköne proju alkaa ;)

Re: GasGas SM/EC 125

18.10.2011 21:03

Xandero kirjoitti:joo mäntä on mun mielestä iskeny kanteen kii ni sit siihen on tullu sellanen rinkula painauma... tiiä sit miten on käyny mut yhes liikkees sano et kampiakselissa välystä? otan moottorin irti ja vien kaikki palikat sinne vaan liikkeeseen ni saa ammattilainen tarkistaa

luonnollisesti jossain on sitten klappii jos mäntä pääsee lyömään kanteen.

Re: GasGas SM/EC 125

19.10.2011 23:43

Xandero kirjoitti:joo mäntä on mun mielestä iskeny kanteen kii ni sit siihen on tullu sellanen rinkula painauma... tiiä sit miten on käyny mut yhes liikkees sano et kampiakselissa välystä? otan moottorin irti ja vien kaikki palikat sinne vaan liikkeeseen ni saa ammattilainen tarkistaa

voi perhana nyt kävi itelle sitten iha samanlai :DD kannen tiiviste meni ja nesteet alakertaan + männässä rinkula voi perkele :lol: ihan uus mäntä ja ku käyntii pisti ni kuulus kauhee kilinä :s ei sulla sattumoisin olisi ollu wössneri myös ? :D

Re: GasGas SM/EC 125

20.10.2011 1:13

joo on :lol: ootko ite miettiny et mistä johtuu? toi rinkula ainaki ihmetyttää et miten tollane o tullu

Re: GasGas SM/EC 125

20.10.2011 12:34

Xandero kirjoitti:joo on :lol: ootko ite miettiny et mistä johtuu? toi rinkula ainaki ihmetyttää et miten tollane o tullu

kanteen on tosiaan hakannu, tänää sitten vähän tarkemmin tutkimaan :D eilen en saanu muuta kun auki ja sit rupes ramasemaa, ni päätin lopettaa.

Re: GasGas SM/EC 125

20.10.2011 15:33

Mitä suuttimia porukka on käyttäny näin kelien kylmetessä ?
Ja mistä johtuu et kasteloo tulpan koko ajan? PS on 182

Re: GasGas SM/EC 125

20.10.2011 17:16

nyt on kai 180 suutin mulla. mut hei käytätkö NGK n tulppia? ittellä oli joku 3 suht uutta ngkta ja ykskään niistä ei toiminu. eli ngkt ei toimi, mut heti ku pistin DENSOn tulpan sisään ni ekalla käyntii.

Re: GasGas SM/EC 125

20.10.2011 18:12

Xandero kirjoitti:nyt on kai 180 suutin mulla. mut hei käytätkö NGK n tulppia? ittellä oli joku 3 suht uutta ngkta ja ykskään niistä ei toiminu. eli ngkt ei toimi, mut heti ku pistin DENSOn tulpan sisään ni ekalla käyntii.

Ite ostin tällä viikolla 2 kipaletta noita ngk: br9eg tulppia, ekalla ainakin hörähti käyntiin ennenku alko noita kastelemaan :D

Re: GasGas SM/EC 125

20.10.2011 20:09

joo ittel teki ihan samanlai, mut sitku vähän annoin kaasua ni boo. tein tota jonkun viikon putkeen enne ku tajusin et eihän nää paskat toimi ollenkaa, siitä lähtien Densoja käyttäny 8)

Re: GasGas SM/EC 125

21.10.2011 10:29

HAAL kirjoitti:
Xandero kirjoitti:joo on :lol: ootko ite miettiny et mistä johtuu? toi rinkula ainaki ihmetyttää et miten tollane o tullu

kanteen on tosiaan hakannu, tänää sitten vähän tarkemmin tutkimaan :D eilen en saanu muuta kun auki ja sit rupes ramasemaa, ni päätin lopettaa.


rempatkaa ne koneenne ajoissa ni ei tuu tollasia ongelmia :roll: kiertokankee vaihtoon 200h kohdalla ni ei tuu tollasia ongelmia ;)

Re: GasGas SM/EC 125

21.10.2011 13:40

Jos kiertokangessa on väljyttää niin ei se ota kanteen kiinni, koska puristukset painaa väljyydet alas. Eli mäntä ei nouse niin ylös kuin normaalisti. Ainakin näin rc autojen moottoreissa, näissä tosin massat voivat heittää mäntää kanteen mene ja tiedä.

Re: GasGas SM/EC 125

21.10.2011 16:13

kyllä tää mun kone pitäis olla rempattu, ei sit enempää varmuutta siitä silti... mut jos siis väljyyttä on niin mitä vaihtoon menee? kiertokanki pelkästään vai jotain laakereita myös siihen? tiivisteet sitten tottakai

Re: GasGas SM/EC 125

21.10.2011 19:21

Selvitin kanki asiaa. Eli kanki voi ottaa kanteen kiinni, mutta se edellyttää että kangessa pitää olla silloin jo ihan vitun iso välys. Toisin sanoen toimivassa piikissä tämä on TODELLA TODELLA epätodennäköstä.