Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Honda Varadero

27.3.2012 23:26

rusinarider kirjoitti:Noniin, vanha varrekuski ilmoittautuu motot.nettiin. Olen kaksi kautta ja 21tkm varrella ajanut ja olen ollut erittäin tyytyväinen pyörään. Nyt on mittarissa 61 000km ja tuli mieleen, että onkohan tässä jotain isompaa koneremppaa edessä? :D Toisaalta kulkee sen 125km/h mittariin, ettei kulkupuolelssa mitään vikaa :D

Ainoa minkä olen huomannut että ohjaustanko "tökkää" keskellä kun sitä kääntelee etupyörä ilmassa. Ohjaus laakeri?


Tosiaan varmaan ohjauslaakeri kulunut, mikäli käännellessä tuntuu jossain kohti pieni (voi olla isokin) "kynnys". Itse vaihdoin juuri viikonloppuna omaan RD:hen ohjauslaakerin ja vinkkinä voin sanoa, että ennen työn aloitusta tue pyörä kunnolla, ei mitää palikkavirityksiä :D

Vaikka vähän vanhaan viestiin vastaainkin niin antaa mennä nyt silti.

Re: Honda Varadero

28.3.2012 15:10

AceFin kirjoitti:
rusinarider kirjoitti:Noniin, vanha varrekuski ilmoittautuu motot.nettiin. Olen kaksi kautta ja 21tkm varrella ajanut ja olen ollut erittäin tyytyväinen pyörään. Nyt on mittarissa 61 000km ja tuli mieleen, että onkohan tässä jotain isompaa koneremppaa edessä? :D Toisaalta kulkee sen 125km/h mittariin, ettei kulkupuolelssa mitään vikaa :D

Ainoa minkä olen huomannut että ohjaustanko "tökkää" keskellä kun sitä kääntelee etupyörä ilmassa. Ohjaus laakeri?


Tosiaan varmaan ohjauslaakeri kulunut, mikäli käännellessä tuntuu jossain kohti pieni (voi olla isokin) "kynnys". Itse vaihdoin juuri viikonloppuna omaan RD:hen ohjauslaakerin ja vinkkinä voin sanoa, että ennen työn aloitusta tue pyörä kunnolla, ei mitää palikkavirityksiä :D

Vaikka vähän vanhaan viestiin vastaainkin niin antaa mennä nyt silti.


Täytyy laittaa vinkki muistiin, jos kehtaan alkaa itse tekemään operaatiota... Eiköhän siitä tumpelokin onnistu Haynesin korjausoppaan kanssa :lol:

Re: Honda Varadero

29.3.2012 7:02

Mites voiks Varaderoo laittaa venäjän bensoja? Haittavaikutuksia? Isä alko käymää venäjäl tankkaas ni siin säästäis aika paljo rahaa..

Re: Honda Varadero

29.3.2012 7:07

Juhni kirjoitti:Olisiko tällaiset extreme D.I.D ketjut hyvät Reginan halpisketjujen jälkeen?
http://www.ebay.co.uk/itm/Honda-XL125V-VARADERO-2002-11-D-I-D-Chain-and-Sprocket-Extreme-Upgrade-Kit-/140652009291?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item20bf83574b

Tuossa kuitenkin lukee että olisivat vain Uk pyörille, kai ne menevät myös omaan -03 pyörääni? Ja nämä ovat vielä X-rengas ketjut, eivätkös O-rengas ketjut ole yleisesti paremmat? Tosin tuossa kerrotaan että nämä olisivat paremmat mitä normaalit O-rengas ketjut. Nämä maksaisivat 130€, kannattaisiko valita nämä?


Lähtisin ite vaa Allrightii hakee ketju/rataspaketin 100,50€. Onpahan sit aineki jonkumoinen takuu niille (ettei tuu paketis jotaa kuminauhaa) :D Edit: Tais olla D.I.Dn ketjut nekii, ja oliks ne sit jonku J&Tn rattaat..

Re: Honda Varadero

29.3.2012 10:20

PöNä94 kirjoitti:
Juhni kirjoitti:Olisiko tällaiset extreme D.I.D ketjut hyvät Reginan halpisketjujen jälkeen?
http://www.ebay.co.uk/itm/Honda-XL125V-VARADERO-2002-11-D-I-D-Chain-and-Sprocket-Extreme-Upgrade-Kit-/140652009291?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item20bf83574b

Tuossa kuitenkin lukee että olisivat vain Uk pyörille, kai ne menevät myös omaan -03 pyörääni? Ja nämä ovat vielä X-rengas ketjut, eivätkös O-rengas ketjut ole yleisesti paremmat? Tosin tuossa kerrotaan että nämä olisivat paremmat mitä normaalit O-rengas ketjut. Nämä maksaisivat 130€, kannattaisiko valita nämä?


Lähtisin ite vaa Allrightii hakee ketju/rataspaketin 100,50€. Onpahan sit aineki jonkumoinen takuu niille (ettei tuu paketis jotaa kuminauhaa) :D Edit: Tais olla D.I.Dn ketjut nekii, ja oliks ne sit jonku J&Tn rattaat..


Ite näitä käyttäny, ei tarvinnu ainekaa omassa käytössä kiristellä ja muutenkin kesti hyvin matka-ajot sun muut... http://www.mc-scatter.com/ketjuratas-pa ... -1704.html

Re: Honda Varadero

3.4.2012 12:18

Kävin varren herättelee tänään talvi-unilta niin lakkas yht'äkkiä vilkut toimimasta. Vaihdoin releen ja hetkenkuluttua taas hajos... Joku johto nirhaantunu varmaan tai liian kireellä, mistä päin kannattas lähtee ettiin? Vituttaa vaa että just sain katteet kunnolla kiinni, ja ainaki vilkuille menevät piuhat on ok... :roll:
Tää onki ensimmäinen "vika" koko pyörässä, kuitenki jo 10 vuotta vanha :lol: Merkkiliikkessä puhuvat että joskus kun sillä on pannutettu, nii sen seurauksena voi olla et johto nirhaantunu ja ottaa runkoon kiinni. Tod. näk. näin siis käynyt...

Toi katteitten irrottelu on kyllä paskinta hommaa mitä tiiän...

Re: Honda Varadero

3.4.2012 16:24

Ite ostin aikoinaan stormilta kalleimmat ketjut mitä oli hyllyssä ja kesti kyllä riittävän hyvin vaikka kytkinpommia tuli annettua sen 11kW voimalla :D

Oliskohan paketti maksanu 150e luokkaa? En varmaksi sano..

Re: Honda Varadero

3.4.2012 18:05

Saari^ kirjoitti:Ite ostin aikoinaan stormilta kalleimmat ketjut mitä oli hyllyssä ja kesti kyllä riittävän hyvin vaikka kytkinpommia tuli annettua sen 11kW voimalla :D

Oliskohan paketti maksanu 150e luokkaa? En varmaksi sano..


Joo noikin kesti aika hyvin, vaikka ihan samaa oon itekki harrastanu :lol:

Tuntu kyllä aika nuhaselle toi varre ku viime kesän er6-nllä ajanu :)

Re: Honda Varadero

4.4.2012 7:00

Varre tuntu laiskalta detsinki jälkee.. Toisaalta taas harmittaa ku totaki paskaa saanu jo kolme kertaa rempata ku tottunu Varrella ajelee.. :lol:
Toivottavast sais seuraavaks isompaa nelaria alle. Ei kuitenkaan tonnista Varrea :D

Re: Honda Varadero

4.4.2012 14:48

Saari^ kirjoitti:Toivottavast sais seuraavaks isompaa nelaria alle. Ei kuitenkaan tonnista Varrea :D


No Honda Transalp 700? :D

Re: Honda Varadero

4.4.2012 14:51

Dodiin, eilen käyty kaivamassa Eero porukoitten tallin pohjalta ja tänää viety huoltoliikettä kohti! Tulee rahaa taas palamaan, uuet renkaat, uuet ketjut+rattaat, 16000km huolto, uuet jarrupalat eteen jne..

Re: Honda Varadero

4.4.2012 20:32

Jospa alkais pikkuhiljaa nää kelit lämpeileen niin pääsis ajamaan.. Itte kanssa tilailin tossa renkaat ja ilmotti että kun tuot pyörän niin laitetaan alle. Ainut onkelma on että tällä hetkellä oottelen uutta öljyn suodattimen tiivistettä, kun anto enempi kierroksia niin alko vuotaan öljyä tiivisteen alareunasta, mielenkiintosta, noh jospa uus tiiviste auttais asiaan. Eikai suodatinta voi muuten laittaa mitenkään väärin päin? Näytti tarvike suodatin minkä hain mätänetistä niin erilaiselta kun mitä hondan merkkiliikkeessä näytti. Noh, jospa otan samantien uuden suodattimenkin matkaa kun tiivisteen haen.

Re: Honda Varadero

7.4.2012 22:46

Jos joku tarvii niin on vähä pokspoks kuvia varresta:
http://www.bike-parts-honda.com/
Siel vaa kirjottelee hakuu 125 varadero niin kyl sit löytyy ;)

Re: Honda Varadero

11.4.2012 22:17

Oma kausi korkattu Varrella. -04 on vuosikerta ja mittarissa pyörähti 31tkm juustiinsa täyteen. Minkäslaisia ketjuja ja rattaita (hitusen raskaammat ku vakiot, koska bensankulutus. Huiput tuskin nousee) suosittelisitte? Nykyset O-rengasketjut vetää viimesiään ja pyörä kulkee n.100 km/h hyvänä päivänä. Moottorijarru tuntuu kovalta, vapaalla liukuminen on olematonta ja ketjut pitää aivan tajutonta meteliä. Mistä uutta ilmanputsaria sekä vilkkurelettä kannattaa lähteä metsästämään?

Re: Honda Varadero

12.4.2012 8:44

Itse hain stormilta 13 eturattaan, eli -1. Huiput on nyt about 115 ja rapiat. Mulla on kanssa ketjut vaihto kunnossa, samalla voisi tietty vaihtaa takarattaankin uuteen. Mitä ketjuja suosittelette? Releitä löytyy uk:n ebaysta, sielt tuli ittelle niitä jossakin vastaan. Missäs lämmöissä muuten tuon flexsin pitäis lähtee pyöriin?