Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Honda Varadero

15.8.2011 16:43

Kytkinremppa ja ventiilien säädöt tilattu :P Jospa sais nakutuksen pois ja sais vaihettua vaihteita paremmin eikä pyörä liikkuis vaikka on kytkin pohjassa :lol:

Re: Honda Varadero

15.8.2011 18:15

Kerro toki paljonko kustansi - tekisi hyvää tuolle meidänkin Varrelle sama remppa.

Re: Honda Varadero

15.8.2011 21:19

Varmaankin moneen kertaan kysytty ja vastattu mutta kysympähän silti vielä kerran.

Eli saisko pieni välien muutos pientä lisäterhakkuutta Varreen? Ja pitääkö se huhu paikkansa että raskaammilla väleillä ei oikein jaksais vetää vai kuinka..? Tarkkoja vastauksia kiitos!

Re: Honda Varadero

15.8.2011 22:37

Piikin isommal eturissal ei kyl jaksa enää mennä, heittää mieluummin piikin pienemmän?!

Re: Honda Varadero

16.8.2011 7:32

Tässä olisi jonkun muokkaama vakioputki --> http://www.youtube.com/watch?v=QpH---ljzaA
En tiennytkään että sitä liitostakin voi muokata parempien äänien toivossa =P

Re: Honda Varadero

16.8.2011 15:57

eGetin kirjoitti:Kerro toki paljonko kustansi - tekisi hyvää tuolle meidänkin Varrelle sama remppa.


Elikkä vein tuohon lahden Dalton Serviselle pyörän huoltoon, hyvä palvelu ainakin tähän mennessä, mitä on tarvinut asioida ;)
Hintaa tuli koko paketille 280€, elikkä 150€ kytkin remontti orginelli osilla(massalevyt ja jouset, öljyt yms kilkkeet) ja sitten venttiilien säätäminen niin 130€.
Ei mielestäni mikään paha summa siihen nähden että kysyin toisesta lahtelaisesta firmasta niin he ilmottivat pelkäksi kytkin remontiksi 280€ :eek:

Re: Honda Varadero

16.8.2011 16:00

Sitten on parasta ilmottaa miten pelittää ;)

Re: Honda Varadero

17.8.2011 19:27

Tässäkun tätä palstaa selailin, en oikein tiedä, että olisiko tämä pyörä minulle oikea valinta ensi kesälle. Olen nyt tämän kesän pörräillyt Riejullani joka on vakio - joten mikä tahansa yli 50km/h kulkeva vehje tuntuu ainakin hetken allani mahdottomalle tykille ;) ;)
Olen noin 175.cm pitkä pojuli, mietiskelin siis, että onkohan kyseinen pyörä liian suuri minulle?

Sitten haluaisin tietää muutamia perusseikkoja, mitä täällä on jo useaan kertaan ilmeisesti kyseltykkin esim:
-Mikä on sellainen matkavauhti, jonka varre pitää, oli sitten hirmuinen vastatuuli, tai kymmenen kilometrin jyrkkä nousu alpeilla - eli hyytyykö se pahasti?
-Millaisia vikoja teillä on/tiedätte että joillakin on ollut tämän kyseisen vehkeen kanssa?
-Millainen varaosien löytyvyys?
-Huoltojen/korjausen hinta merkkiliikkeissä?
-Se kuuluisa bensan kulutus(lienee 3.5l-4.5l kieppeillä sataselle)?
-Pärjääkö tällä siellä kuuluisassa 100-120 motarivauhdeissa??!
-Miten vehje jaksaa vetää KAKSI päällä matka-ajoa jnejne..?

Itselleni ei ole tärkeää se, että pyörä vetäsee sen 0-100 alle 10 s. vaan se, että sillä voi ajaa useampia satoja kilometrejä, ilman sitä että selkä on räjähdyspisteessä, ja se kulkee sata varmasti aina, joten ajattelin että varre olisi kenties sopiva pyörä minulle?

Vastailettehan perinpohjaisesti kysymyksiin, ja kerrottehan mielipiteitänne.

Kiitos paljon etukäteen!

Re: Honda Varadero

17.8.2011 21:26

-Satanen aika tuskaa vastatuulessa
-Varaosia harvemmin tarvitsee, perus kytkinsettejä nyt saa stormilta yms.
-Korjaamoissa yleensä tuntitaksat
-Mun bensankulutus on aina 4,5l etiäpäin, vaikka kuinka hissuttelis. (kaupunki ajoa)
-Mä en oo kertaakaan päässy normi asennossa ilman imua 120 mittariin
-Kaks päällä vastatuuleen ja ylämäkeen ihan tuskaa, jotaki 90 pystyy ajamaan.

Yleensä yksin pystyy pitämään sellasta 100 mittari nopeutta, eli jotaki reilun 90 luokkaa oikeaa.
Kovin perinpohjasesti kylläkään vastannut, mut jotain osviittaa..

IMO ruma, iso ja laiska pyörä, kuten kaikki nelarit piikkiluokassa.
Joku muu tän mallinen pärrä 2T myllyllä ois ehkä parempi.

Kaikki vitinät ja natinat voitte pitää omana tietonanne.

Re: Honda Varadero

18.8.2011 6:54

-Tasaisella 110 mittariin, lienee sen reilun satkun todellista. Ylämäkeen hyytyy jos on riittävän jyrkkä ylämäki, mutta kyllä yleensä 95 jaksaa pitää mittariin.
-Vikoja ei ole 8-)
-Itselläni pyörinyt siinä 3.5l/100km pinnassa, itselläni enempi tuota maantietä, mutta taajama-ajoa on tullut harrastettua myöskin.
-Motarilla jos on muuta liikennettä voi sen 120 saada pidettyä melko hyvin, välityksethän tuosta loppuvat vain kesken.

Enpä usko että löydät kevaria joka olisi yhtä mukava kuin Varre, ja josta löytyisi yhtään enempää potkua - koska Varre on 11kW kevari :)

Re: Honda Varadero

18.8.2011 7:10

Vastauksia saa heitellä toki lisää, mutta kiitos teille jo näistä kahdesta!

Nyt vain odottelemaan, ja vielä pohtimaan, että onko tämä se oikea pyörä :D

Re: Honda Varadero

18.8.2011 7:28

- 120km/h mittariin pääsen motarilla aika tyynellä säällä
- 115km/h mittariin muualla
- Rankkoihin ylämäkiin alkaa hiljalleen hiipumaan sitten satasen paikkeille riippuen jyrkkyydestä. Itellä ei täällä missään mäissä hyydy alle 110 kun kaasupohjassa ajaa
- Kakspäällä pysyy taas juuri ja juuri autojen perässä ellei oikein huudata =P

- Varre ei posahda todellakaan helpolla. Pitää muistaa vaan käyttää 98:sia ja perushuollot
- Kannattaa olla sitten ihan sinut pyörän ulkomuodon kanssa. Mitä ite aluksi kattelin kuvista tätä niin näytti järkyttävältä, mutta ihan omin silmin katsottuna näyttää jopa välillä aika komealta

Ja jos satut lapissa asumaan, niin sen kuin tulet paikanpäälle niin pidän pienen esitelmän tästä?

E; Renkaat vielä vaihdat niin saat oikein hyvän mettäpelin

Re: Honda Varadero

18.8.2011 15:32

Yhden varren olen nähnyt, yltäpäältä linnunpaskassa ja pölyssä, mutta silti hiveli omaa silmää. Valitettavasti en lapissa asuskele joten en pääse sinne esitelmääsi kuuntelemaan :D
Ja mettäpeliksi ei ole tarkoitusta, joten renkaiden vaihto lienee turhaa :D

Re: Honda Varadero

18.8.2011 16:21

E: snip
Viimeksi muokannut mustavi päivämäärä 20.8.2011 22:38, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Honda Varadero

18.8.2011 22:44

Kiitoksia taas perinpohjaisesta vastailusta!
Ensivuoden puolelle sinne maaliskuun huikkeille menee se,kun täytän 16.v joten onhan tässä aikaakin vielä miettiä ja pohdiskella.

Edit. Lisäää vastauksia saa toki kertoilla :D