Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

23.1.2011 16:54

Ismo_Laitela kirjoitti:eikai sillä ny näissä ole mitään merkitystä heittääkö sinne 95 vai 98 ku lähes olemattomat puristukset kuiteski näin matalaviritteisessä pyörässä? :roll:


Ei oo ihan sama täällä suomen maassa.

23.1.2011 17:44

aijjaa :D mitenkäs se suomen maa sitte tohon vaikuttaa? 95 ja 98 polttoaineessa ny ei muuta käytännön eroa ole ku hinta ja suurempi oktaanin määrä minkä johdosta se kestää enemmän puristuksia ilman, että pyörä alkaa nakuttamaan 8)

23.1.2011 19:21

Ismo_Laitela kirjoitti:aijjaa :D mitenkäs se suomen maa sitte tohon vaikuttaa? 95 ja 98 polttoaineessa ny ei muuta käytännön eroa ole ku hinta ja suurempi oktaanin määrä minkä johdosta se kestää enemmän puristuksia ilman, että pyörä alkaa nakuttamaan 8)


Jos hieman viitsisit lukea edellistä sivua...

29.1.2011 17:52

Ei näytä olevan Motot.netissä ostetaan osiota... No siispä tnne uskallan viestini laittaa... Ostan siistin varaeeron vähillä kilsoilla. Kasoja ja kovasti rakenneltuja ei kannata tarjoilla.. Paikkakunnalla ei oo väliä! :lol: :nörtti:

29.1.2011 18:31

PapaRobber kirjoitti:Ei näytä olevan Motot.netissä ostetaan osiota... No siispä tnne uskallan viestini laittaa... Ostan siistin varaeeron vähillä kilsoilla. Kasoja ja kovasti rakenneltuja ei kannata tarjoilla.. Paikkakunnalla ei oo väliä! :lol: :nörtti:


Paljonko on vähän ajettu? Itselläni olisi myynnissä reilu 30 tkm ajettu varre. Pyörä on täysin vakio lukuunottamatta siihen asennettua Givin takalaukkua. Aina käytetty alkuperäisiä osia. Jopa tankin varoitustarrat on tallella :D

Onko kellään tarvetta tuollaisella Varaderoon sopivalle ketjunlaahaimelle? Ostin semmosen, mutta vanhaa ei tarvinnutkaan vaihtaa. Lähtee vaikka kympillä, uutena maksoi 20 e Bike Worldissa, on vielä avaamattomassa pakkauksessa.

29.1.2011 23:30

Kilometrithan on vähän suhteellisia.. eli onko ollu postinjakoo vai työ- tai koulumatkaa 50 kilsaa suuntaansa. Pistä mulle vaikka yv:nä muutama kuva tulemaan. Mulla ei oo pyörällä mitään kiirettä mut jos hyvä osuu kohille niin ostan pois..

21.2.2011 11:50

small_man kirjoitti:Mielenkiinnosta kyselisin että minkä verran tälläiset pitää kierroksia vakiovälityksillä 100 vaihdeissa? Kun oma hyosung tarvitsee noin 10000rpm sadan vauhtiin, eli kierrokset olisi 12000rpm. 120km/h vauhdissa. Kuuluuko näitten pikku v2:sten kiertäää vain sitten näin paljon? Kaverini cbr kiertää noin 8000rpm sadan vauhdissa. Vai ovatko kevarin v2 koneet suunniteltu pyörimään noin tiuhaa vauhtia? Ja onko varaderoissa normaalisti vaijerin kanssa aukeavat luistit vai sellaiset kuin omassa hyosungissa, eli olisiko se nyt alipaineella toimivat luistit vai miksi kutsutaankin?


Tässä pitää muistaa myös se että cbr:ssä on 6 vaihdetta, varressa ja komeetassa 5. Muistaakseni vakioväleillä cbrllä sai alamäessä ottaa 135 että otti rajottimeen :D

Ja kyllä nämä V2 koneet on suunniteltukkin noille kierroksille, itse kesällä oon 11500-12000 kierroksilla ajanu päälle 100km ja mustavi taisi kertoa shadow foorumilla ajaneensa vieläkin pidempään. Tuntuu että pyörä lähinnä vain nauttisi kovista kierroksista :)

21.2.2011 12:49

hurjasti kiertävät nuo nelarinne 8o mahtaakohan niissä olla sitä nelareille tuttua alavääntöä sitte alkuunkaan? 8)

21.2.2011 13:08

Ismo_Laitela kirjoitti:hurjasti kiertävät nuo nelarinne 8o mahtaakohan niissä olla sitä nelareille tuttua alavääntöä sitte alkuunkaan? 8)


Separissa ei ainakaan ole. 90km/h vauhissa separilla on sellaset 8,5k jengaa jollonka on vielä "kiva" ajella. Sitten kun luukutetaan kaasupohjassa eli sitä satasta niin kyllähän se rasittavaa on kuskille. Jengat siellä 10k:ssa. Tiedä sitten miten venttiilikoneisto tykkää näistä punaraja vingutuksista.

21.2.2011 13:58

juu voin vaa kuvitella mitä venttiilit tosta tykkää.. :D mut aika jänskä ku oma pyörä ei kierrä ku sen 8k ja näit sit tarttee luukuttaa samalla mitalla ku noita 2 tahtisia :s ja viellä ku vaihteitaki näisä löytyy sen 6 kipaletta ni niitähä saa olla koko aja hakkaamassa jos kerta vääntöäkää ei juurikaa löydy

22.2.2011 13:03

Ismo_Laitela kirjoitti:juu voin vaa kuvitella mitä venttiilit tosta tykkää..


Itseasiassa nytkun tuli puheeksi niin käytin tutulla (honda merkkihuolto) ja sanoin kesän puolivälissä et kattoo noi venttiilit ku ei oo säädetty 20tkm aikana kertaakaan, kerto vaa että ovat ku uudet vieläkin :) pyörä siis -02 nyt 25tkm ajettu. En tiiä sit cbr:stä, mutta ainaki V2 "elää" vingutuksella.

Ja alaväännöistä sen verta että eipä niitä näissä teholuokissa oikeen taida miltään pyörältä löytyä liikoja :D

22.2.2011 13:50

Sen voin sanoa että kyllä cbr omistaa paremmat alaväännöt mut johtuu varmaankin siitä että siellä liikkuu yks iso muki ja pyörä painaa vähemmän kuin v2 kevarit (comeetta, varjo, varre..)

22.2.2011 15:19

hah aijjaa et parikyt tonnia vedetty eikä venttiileissä mitään? ku omas pyöräs saa olla niit säätämäs jatkuvasti.. :| ei paha ei paha :)

24.2.2011 23:59

small_man kirjoitti:Sen voin sanoa että kyllä cbr omistaa paremmat alaväännöt mut johtuu varmaankin siitä että siellä liikkuu yks iso muki ja pyörä painaa vähemmän kuin v2 kevarit (comeetta, varjo, varre..)


Kyllä, painostaha se oikeastaa johtuu. Mutta ootkos kokeillu ku laittaa cbr:n kyytiin neljä ihmistä nii lähtee liikkeelle? :D kyllä varaderolla ja comeetalla pääsee paremmin isomman kuorman kanssa liikkeelle ja jaksaa edes joteki vääntää alaalla. Kokeiltu kaikilla noilla pyörillä+daelim roadwinillä ja oiskoha ollu derbillä senda 125:D

2.3.2011 23:36

Mitäsmitäs, eikö ole vielä keväiset Varre-kuskit heränneet? Tässä sitä laskeskellaan päiviä että pääsisi ajelemaan... Viime vuonna meni huhtikuun puoleenväliin, saa nähdä miten käy tällä kertaa.