Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

17.4.2011 12:48

mitenkäs ton tankin saa helpoiten irti? penkin kun ottaa pois nii siinä on se yks iso mutteri, onko muita mitä pitää ottaa irti?

17.4.2011 20:40

Älkääpä sitten uskoko jos joku älykääpiö väittää teille hondan merkkipajalla että varreen menee vaan 0.9litraa öljyä. Siihen meinaan menee varmaan se kuiteski 1.3litraa minkä huolto manuska ilmottaa.. menin ja uskoin :( ... täytyy hakea jostain muusta liikkeestä vastaavaa öljyä lisää...

18.4.2011 9:27

SaMito kirjoitti:Hondan sivuiltahan ton olis löytäny ja vieläpä suomeksi.
Miten tämmönen vehje kulkee? Pystyykö pitämään 100km/h vauhtia pieneen vastatuuleen tai ylämäkiin? Kuinka paljon ajetun varren uskaltaa vielä ostaa?
Kaikenlaisia kokemuksia otetaan ilomielin vastaan koska olis kevarin hankinta piakkoin edessä ;)

Omassani on 62400km mittarissa eikä siinä mitään ihmeempää ole, polttimoita on saanut vaihtaa välillä. Vastatuuleen kyllä menee, vähänkään jyrkempää ylämäkeä ei sitten enää jaksa.

18.4.2011 12:08

SaMito kirjoitti:Hondan sivuiltahan ton olis löytäny ja vieläpä suomeksi.
Miten tämmönen vehje kulkee? Pystyykö pitämään 100km/h vauhtia pieneen vastatuuleen tai ylämäkiin? Kuinka paljon ajetun varren uskaltaa vielä ostaa?
Kaikenlaisia kokemuksia otetaan ilomielin vastaan koska olis kevarin hankinta piakkoin edessä ;)


Itselläni ainakin matka-ajossa jaksaa todella hyvin pitää sen 100kmh myös ylämäissä ja vastatuulissa, mutta ylämäessä ei enää ohi taho päästä 100kmh ajavasta autosta, tasasella se on vielä ihan mahdollista. Itse olen pystynyt matkavauhtina pitämään 110-115, että maanteillä ei kyllä pitäisi ongelmia olla ja painan itse kuitenkin päälle 100kg+takaboksin tavarat ja parhaassa tapauksessa myös tankkilaukku.

18.4.2011 22:16

Mitäs pyhää henkeä sä oikeen tankkaat? Mulla ei oikee jaksa 110 ottaa suoralla. Mul on kyl täysin vakio..

Re:

19.4.2011 13:45

Saari^ kirjoitti:Mitäs pyhää henkeä sä oikeen tankkaat? Mulla ei oikee jaksa 110 ottaa suoralla. Mul on kyl täysin vakio..

Eipä tuolle ole mitään tehty, ainekaan itse en ole ja pyörä on autokoulun vanha :lol:
Mutta kyllä autokouluopettajatkin sanoivat (sattuu olemaan sukulaisia) että oli toi pirteempi ku se 08 vuosimalli... Tiiä sitten mikä siinä on että noin hyvin pelittää

Re:

19.4.2011 14:32

Saari^ kirjoitti:Mitäs pyhää henkeä sä oikeen tankkaat? Mulla ei oikee jaksa 110 ottaa suoralla. Mul on kyl täysin vakio..

Kyllä munkin oma (vakio -08) jaksaa ihan hyvin mennä sen 110-120 motarilla, alamäkeen 127 rajotinta vasten.

Re: Honda Varadero

19.4.2011 14:44

Riippuu toi kulkeminen hyvinki paljon tuulesta.. Kyl mullaki menee ihan kepeesti +110 kunhan ei oo vastatuulta..
Eilen käytii pikkulenkki heittää ni pääsin kaks päällä parhaimmillaa 105-110 suoralla muna-asennossa :lol:
Laiska mikä laiska.

Re: Honda Varadero

20.4.2011 17:22

Saari^ kirjoitti:Riippuu toi kulkeminen hyvinki paljon tuulesta.. Kyl mullaki menee ihan kepeesti +110 kunhan ei oo vastatuulta..
Eilen käytii pikkulenkki heittää ni pääsin kaks päällä parhaimmillaa 105-110 suoralla muna-asennossa :lol:
Laiska mikä laiska.

oho :o
itsellä pystyy matkanopeutta juurikin noita lukuja pitämään kaksi päällä, alle sataan ei ylämäessäkään hyydy(ellei nyt oo joku ihan mahoton).
PöNä94 kirjoitti:
Saari^ kirjoitti:Mitäs pyhää henkeä sä oikeen tankkaat? Mulla ei oikee jaksa 110 ottaa suoralla. Mul on kyl täysin vakio..

Kyllä munkin oma (vakio -08) jaksaa ihan hyvin mennä sen 110-120 motarilla, alamäkeen 127 rajotinta vasten.


motarilla pääsee suorallaki helposti tolla mun varrella rajottimeen (n.132kmh) 15/44 väleillä, vakioilla pääsi melkee millä tahansa suoralla :)

Re: Honda Varadero

25.4.2011 3:06


motarilla pääsee suorallaki helposti tolla mun varrella rajottimeen (n.132kmh) 15/44 väleillä, vakioilla pääsi melkee millä tahansa suoralla :)


Noo, se varmaan riippuu hyvin pitkälti minkä painonen kuski päällä :D Ite ku oon tällänen vähä isompi kaveri ni eipä oikee mikää mopo/kevari liiku alla yhtä sutjakasti :lol:

Re: Honda Varadero

25.4.2011 20:49

PöNä94 kirjoitti:

motarilla pääsee suorallaki helposti tolla mun varrella rajottimeen (n.132kmh) 15/44 väleillä, vakioilla pääsi melkee millä tahansa suoralla :)


Noo, se varmaan riippuu hyvin pitkälti minkä painonen kuski päällä :D Ite ku oon tällänen vähä isompi kaveri ni eipä oikee mikää mopo/kevari liiku alla yhtä sutjakasti :lol:


Noh, itsehän painan siinä 100-110kg, joten melkonen kukkakeppi miäkin oon... :D :lol:

Re: Honda Varadero

30.4.2011 21:48

Noniin ostakaas toi mun varre pois, et sais isompaa talliin. >>ilmotukset

Re: Honda Varadero

2.5.2011 11:06

Tällä viikolla (toivottavasti =]) tukee kortti taskuun!
Melkein alkaa itkettämään aina kun autokoulun YBR:llä tai Derbi Terralla joutuu liikenteessä ajamaan, kun Varaderossa on todellakin laajempi moottorin vääntöalue.

Re: Honda Varadero

2.5.2011 11:51

Jakke354 kirjoitti:Tällä viikolla (toivottavasti =]) tukee kortti taskuun!
Melkein alkaa itkettämään aina kun autokoulun YBR:llä tai Derbi Terralla joutuu liikenteessä ajamaan, kun Varaderossa on todellakin laajempi moottorin vääntöalue.

Joo älä inssissä rupee hermoilee turhia, käsittelykoe ainakin itselle oli se vaikeampi,(yzärillä koita nyt pujotella, varaderolla oli aika paljo helpompi ku kokeilin...)
Rauhassa vaa ja kortti taskuun ;) Sitten pääseeki jo reissun päälle!

Re: Honda Varadero

5.5.2011 21:26

voikos tolle varren tyhjäkäynnille tehä mitää? itellä se on aika korkeella 2,5-3 tonnissa pyörii (riippuu mite lämmi o moottori) oiskoha siihe syynä toi devil jonko laitoin vähä aikaa sit, vaikka se toimi iha normaalisti pari viikkoo (suuttimii en oo vaihtanu)? ja mitäs se tyhjäkäynnin säätö ruuvi meinaa siinä ryypyn alapuolel?