Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Kawasaki KMX 125

25.4.2013 19:14

Morjens, pakko vähän mainostaa kun näitä kmx osia löytyy sen verta heikosti, eli mulla olis lähes kokonainen kmx osina, katsokaa mun ilmoitukset!

Re: Kawasaki KMX 125

25.4.2013 20:20

Vili_R95 kirjoitti:Eiköhä se pie rälläköidä auki ja repii ne sitte sieltä irti ja änkkäki kuristaa tietopankin mukaan.en tiiä siitä sen enempää.
Mutta ite kyllä suosittelisin ostaa gianellin teharin ku ei ulkonäön kannalta eroo paljoo vakioputkesta ja ei maksa malttaita käytettynäkään mutta tee miten itse haluut :)

Niin ja onko nuo hiilikuituläpät vakiota tehokkaammat?Ku on niitä boyensin teholäppiä miks sanotaakaa :roll: niin että millase näköset ne läpät siulla on?
Ite en osaa sanoo onko itellä vakiot vai ei mutta sellaset vaaleet suht kovaa muovia olevat,ja ei oo edes mitää läppärajoittimia onko sellaset välttämättömät? :eek:
Ei ainakaa vielä oo mitään ongelmia tullu ja kaasuttimena toimii VM34 mikuni..

Ja kun katoin tuolta stormi sivuilta niin mites tuossa on niiku 2 mustaa ja 2 vaaleeta läppää ja sitte jotai muutaki :roll: ja aika kalliita on :nolo: Onko miten toimivat? :)



Pelaa joo hyvin ja joskus ostin ku rahaa oli :D

Re: Kawasaki KMX 125

4.5.2013 15:52

Perkele ku kone tärisyttää runkoa! Mikäköhä sen aiheuttaa? Alakiinnikkeessä normi m8 kierretankoa muuten kaikki alkuperäiset. Ja mietin et voiskoha tasapainoakseli vaikuttaa, häiritseviä ääniä ei kuitenkaan kuulu :D

Re: Kawasaki KMX 125

4.5.2013 17:54

Mistä vitusti johtuu kun ei pyörä tykkää täyskaasusta ollenkaan? Hyytyy aivan saatanasti kun pohjaan laittaa, mutta kun ottaa vähän pois niin vetää paremmin kuin hyvin. Myös väännöt vähän hukassa. Ryypyllä ei vaikutusta ajaessa, mutta paikalla ryypyn kanssa kiertää hyvin, oli suuttimena mikä vain.
Mitä säätöjä teillä vakiokaasarissa on? Tuntuu että säädöt eivän mene yhtään niin kuin niiden pitäisi.

EDIT: Tosiaan itsellä ps 110 ja neula laihimmalla. Ilmaruuvi 1kierros auki.

Lisää edittiä: Eli paljonko teiän pyörät kiertää? Paikalla kiertää sen 9-10k, ja ajossa vain 8k. Virinähän on giannellin putkisto ja teholäpät.

Re: Kawasaki KMX 125

5.5.2013 0:36

Hmmm en oo varma mutta itellä tais olla vähä samaa ongelmaa ku pyörän ostin..
Motarilla ku ajeli niin kaasukahvassa oli sellane alue että ei pyörä reagoinut mitenkää (kierrokset ku oli tapissaan niin kaasussa oli tyhjää johon kone eri reagoinut ollenkaan) (mutta paikkallaan kiersi normaalisti) ,sitte siitä rampille niin laskin kaasua niin pyörä vain kiihtyi, :lol: kannattaa katsoo KIPsin toiminta..sehä on vaa ottaa se koppa irti ja tietyllä kierrosluvulla sen pitäs liikkua ulospäin sylkästä?Omasta mielestä voi olla väljä kone,tai se KIPS MUTTA voihan se olla muutakin säädöt esim..paremmin en osaa sanoa :)
Lähteekös pyörä miten hyvin käyntii?Itellä oli sillo ennen KIPS puhistusta ja männänvaihtoo ja samalla hiottiin vähä kantta niin hemmetin vaikee ennen remonttii saaha pyörää käyntii vaikka olis lämmin kone :roll:
Niin ja unohtu sanoo et itelläki ei kiertäny niin paljoo ajossa kuin paikallaan.
Että aika samantyylistä ongelmaa,ja olen vaihtanut tyhjäkäyntisuuttimen,valitettavasti en muista minkä kokosii suuttimet on kaasarissa :nolo: ja itelläki gianelli putkistoo,läpistä en osaa sanoo onko vakiot vai ei mut luulisin että jotai keveempää materiaalia..niin ja piperi

Ja salZ:Jos kiinnikkeet on kunnolla kiinni ja mahdolliset kumipuslat siellä niin luulis että laakereissa välystä,en kyllä osaa varmaks sanoo..meinaat sie tolla tasapainoakselin vaikuttamisella että oot ottanu sen pois vai mitä? :eek:
varmasti vaikuttaa tohon käyntii ja tärisemisee :lol:

Re: Kawasaki KMX 125

5.5.2013 0:53

105 suuttimella käynnistyy iha ok (1-3 polkasua), mutta 110 saapi joskus polkea 5+ kertaa. Ryypystä ei koskaan ole kuin haittaa käynnistäessä(?). Kips aukeaa niin kuin pitää, sylkällä ja männällä ajettu nyt 10k. Paljo näillä kemexin männillä ajaa?
Miten teillä, rohiseeko kierroslukumittarin vaijeri? Tänään tuon laitoin kiinni ja sen jälkeen alkoi kuulua kohtuu kovaa rohinaa, en osaa sanoa tuleeko vaijerista vai muualta.

Ja edittiä sen verta että tosiaan unohdin mainita että myös pipercrossi ilmansuotattimena. Mahtaisiko vakiosuodatin toimia paremmin? Ainakin kuullut että harvemmin kannattaa suodatinta vakiosta pois kevareista vaihdella(?)

Re: Kawasaki KMX 125

5.5.2013 7:07

Ite käynnistän ryypyn kanssa ku muuten ei ees meinaa yrittää hörähtää taikka sitte polkee vaa aika hemmetisti..en kyllä oo ikinä koittanu :lol: niin ja kylmällä koneella siis :roll:
En osaa sanoa männävaihto ajoista näissä Kemexeissä,riippuu vähä männän laadusta,miten ajanu sisää,ajotavasta..ite pien 2 taheissa maksimi rajana 15tkm.

Mutta ite ainakin vaihtasin jos väännöt on mitä on ja kaiken muun pitäs olla kunnossa,näkeehä sitte missä kuosissa se mäntä on ku aukassu koneen ja voi vilkasta myös pakoaukosta miltä näyttää..

Itellä ku toimi kierrosvaijeri niin se toimi sillo miten toimi :lol:
kerra ajossa alko kuuluu sellasta vinkunaa ku se pyöritin pyöri siellä tai mikä lie onkaa pyöriny vinhaa vauhtii :D mutta nyt se ei enää pelitä ku päässy irtoomaan siitä kytkinkopan vierestä :roll:
Ja koitappa asentaa uudellee ja kahtoo onko kaikki niiku pitää eikä tiukkoja mutkia siinä vaijerissa ja laitat jotai voiteluainetta siihen :)

No olisha se ihan hyvä ratkasu pitää vakiosuodatin mutta sieltä vaan poistaa ylimääräset ilmansaannin kuristimet ja muut.
Suojaa ainakin paremmin roiskuvalta vedeltä,hiekalta jne..eikä tarttee niin usein sitä vaahtomuovi putsarii puhistella?
Niin ja poliisi ystävällinen :D

Re: Kawasaki KMX 125

5.5.2013 15:03

Ei siis meinasin laakereita :D



Vili_R95 kirjoitti:Hmmm en oo varma mutta itellä tais olla vähä samaa ongelmaa ku pyörän ostin..
Motarilla ku ajeli niin kaasukahvassa oli sellane alue että ei pyörä reagoinut mitenkää (kierrokset ku oli tapissaan niin kaasussa oli tyhjää johon kone eri reagoinut ollenkaan) (mutta paikkallaan kiersi normaalisti) ,sitte siitä rampille niin laskin kaasua niin pyörä vain kiihtyi, :lol: kannattaa katsoo KIPsin toiminta..sehä on vaa ottaa se koppa irti ja tietyllä kierrosluvulla sen pitäs liikkua ulospäin sylkästä?Omasta mielestä voi olla väljä kone,tai se KIPS MUTTA voihan se olla muutakin säädöt esim..paremmin en osaa sanoa :)
Lähteekös pyörä miten hyvin käyntii?Itellä oli sillo ennen KIPS puhistusta ja männänvaihtoo ja samalla hiottiin vähä kantta niin hemmetin vaikee ennen remonttii saaha pyörää käyntii vaikka olis lämmin kone :roll:
Niin ja unohtu sanoo et itelläki ei kiertäny niin paljoo ajossa kuin paikallaan.
Että aika samantyylistä ongelmaa,ja olen vaihtanut tyhjäkäyntisuuttimen,valitettavasti en muista minkä kokosii suuttimet on kaasarissa :nolo: ja itelläki gianelli putkistoo,läpistä en osaa sanoo onko vakiot vai ei mut luulisin että jotai keveempää materiaalia..niin ja piperi

Ja salZ:Jos kiinnikkeet on kunnolla kiinni ja mahdolliset kumipuslat siellä niin luulis että laakereissa välystä,en kyllä osaa varmaks sanoo..meinaat sie tolla tasapainoakselin vaikuttamisella että oot ottanu sen pois vai mitä? :eek:
varmasti vaikuttaa tohon käyntii ja tärisemisee :lol:

Re: Kawasaki KMX 125

6.5.2013 5:51

ööö :) siis meinasit että vaikuttaako laakerit siihen tärinään :lol:
Oli vähä epäselvä vastaus :roll:

Re: Kawasaki KMX 125

6.5.2013 15:12

Proplem solved! oli väärät ajotukset :DD
en tienny et siellä semmosetki o

Re: Kawasaki KMX 125

9.5.2013 22:03

Onko kukaan iskeny paremman näkösta tankkia kawaan? Nuita solifer sm tankkeja ei tahdo löytyä mistään =/

edit: Mahtaako kx tankki istua pienellä urakalla?

Re: Kawasaki KMX 125

11.5.2013 15:00

Kelaa pari sivua taakse päin tästä on puhuttu jo.
kaneli2 kirjoitti:Onko kukaan iskeny paremman näkösta tankkia kawaan? Nuita solifer sm tankkeja ei tahdo löytyä mistään =/

edit: Mahtaako kx tankki istua pienellä urakalla?

Re: Kawasaki KMX 125

11.5.2013 15:26

On puhuttu, mutta lähinnä soliferin tankista. Näitä kun ei mistään löydy. Mietin vain jos olisi muiden pyörien tankkeja joita saisi suht pienellä urakalla kiinni.

Paljo teiä pyörät kiertää? Oma ei halua kiertää ajossa yli 9k.

Re: Kawasaki KMX 125

15.5.2013 11:58

Mulla ainakin kiertää ihan sinne punarajalle asti (10,5k). Mikä pääsuutin sulla on?

Re: Kawasaki KMX 125

15.5.2013 15:43

110 tällä hetkellä. Kokeiltu on myös 105.
Sattuuko kukaan tietämään tuon tk suuttimen kierrekokoa? Mahtaako tälläinen mennä?
http://www.storm-motor.fi/mp-tarvikkeet ... in-bs3096/