Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Kawasaki KMX 125

20.6.2012 11:46

Voi olla sitte että oli paska mäntä

Re: Kawasaki KMX 125

20.6.2012 13:24

kaneli2, onks sulla ilmanputsarissa se päälikansi paikallaan jossa on se "Imureikä"? jos on niin nakkaa helvettiin se, kuristaa aivan pirusti ilmankulkua. Meinaan itsellänikin oli tt+giannelli, niin 105 kävi laihalla, ei voinu ajaa ku ryyppypäällä, sitten 110rötäs. Nappasin ilmanputsarin kannen veks ja kävi täydellisesti :P

Siis nostit neulaa? sehän rikastaa seosta entisestään? vai nostitko prikkaa neulassa -> neula tippuu alemmaksi ja seos laihenee? itsekkään en huomannut aikanaan käynnissä juurikaan eroja seosruuvia pyörittelemällä.

Re: Kawasaki KMX 125

20.6.2012 19:00

Onko kellään mitään käryä saako noita kawasaki kx85 muoveja veisteltyä kämäxiin? :)

Re: Kawasaki KMX 125

21.6.2012 10:15

Saishan nekin kai laitettua mutta kx125 katteitahan on monilla.

99€ tuolta http://www.mopo-osa.com/kauppa/product_ ... q0ibgal4a4

Tarvii kyl kx tankin ja penkin

Re: Kawasaki KMX 125

21.6.2012 12:25

Tomppade kirjoitti:kaneli2, onks sulla ilmanputsarissa se päälikansi paikallaan jossa on se "Imureikä"? jos on niin nakkaa helvettiin se, kuristaa aivan pirusti ilmankulkua. Meinaan itsellänikin oli tt+giannelli, niin 105 kävi laihalla, ei voinu ajaa ku ryyppypäällä, sitten 110rötäs. Nappasin ilmanputsarin kannen veks ja kävi täydellisesti :P

Siis nostit neulaa? sehän rikastaa seosta entisestään? vai nostitko prikkaa neulassa -> neula tippuu alemmaksi ja seos laihenee? itsekkään en huomannut aikanaan käynnissä juurikaan eroja seosruuvia pyörittelemällä.

Joo-o, täytynee katsoa että löytyykö tuota ilmanputsarista. Ja ihan sokkaa nostin, eli neulaa alaspäin. Nyt on ihan ylimpänä tuo sokka, keskellä meinasi hieman vielä röpöttää.

EDIT: Missähän tämä "kuri" sijaitsee, pitääkö tuo ilmanputsari ottaa ihan kokonaan irti että sen löytää?

Re: Kawasaki KMX 125

21.6.2012 14:32

Penkki veks, sitten siinä on se tötsä joka tulee ilmanputsarielementin päälle ja pitää sen paikallaan. oliko nyt 4:llä ruuvilla kiinni tjsp.

Re: Kawasaki KMX 125

21.6.2012 14:46

Tomppade kirjoitti:Penkki veks, sitten siinä on se tötsä joka tulee ilmanputsarielementin päälle ja pitää sen paikallaan. oliko nyt 4:llä ruuvilla kiinni tjsp.

Joo ei ole sitä kantta siinä ollenkaa.

Re: Kawasaki KMX 125

25.6.2012 20:09

Mikähän mahtaa olla vikana kun kmx ei toimi ilmanputsarin kanssa ollenkaan...
Tuntuu siltä ettei saisi tarpeeksi ilmaa ja tukehtuu vaikka oliskin pipecrossi kiinni.
Kun yrittää kierrettää konetta niin kone alkaa vaan paukkumaan/röpöttämään varsin alhaisille kierroksille ilman puutteesta. Ilman ilmanputsaria toimii taas ihan normaalisti.
Olen koittanut eri kaasareita, eri suuttimia, tarkistanut läpät, kokeillut eri putkia, mutta aina vaan sama vika...-_- Männässä vikaa?

Re: Kawasaki KMX 125

25.6.2012 22:07

Eikö muka oikeesti vaikuta jos säädät ilmaruuvia isommalle ja samalla bensaruuvia pienemmälle.
Sama vaikutushan sillä pitäis olla.

Re: Kawasaki KMX 125

27.6.2012 22:33

Tomppade kirjoitti:Penkki veks, sitten siinä on se tötsä joka tulee ilmanputsarielementin päälle ja pitää sen paikallaan. oliko nyt 4:llä ruuvilla kiinni tjsp.


Tarkotat siis tota ?
Kuva
Kaikki paskahan tosta menee sisään jos ton ottaa :D Vois sitä koittaa

Re: Kawasaki KMX 125

28.6.2012 15:21

Tomppade kirjoitti:Minkäs sylinterin olet oikein ostanut pyörääsi, putkituttanut vanhan isommaksi ja jollain muulla männällä kenties?


Ohhoh unohdin tämän palstan kokonaan! Kaasutin on Mikuni, työntömitta näyttää 27mm? Sylinteri on peräisin Englannista Ebay:n kautta. Putkitettu rautaputkella eli ei pinnoitettu ;) Maksoin posteineen 262e, sisältäen sylinterin, mäntäsarjan ja yläpään tiivistesarjan. Tällä hetkellä koneremontin esteenä on tiivistesarjan puuttuminen, ollut stormin tilauksessa jo viikon :(

Re: Kawasaki KMX 125

5.7.2012 19:52

Mahtaakohan omssa pyörässä olla jotakin, vai eikö tt kemexi todellakaan jaksa viedä 15 piikkistä eturatasta loppuun? 14 piikkisellä kulkee 120, ja 15 piikkisellä 110, loivaan alamäkeen lähenee 120.

Re: Kawasaki KMX 125

6.7.2012 13:22

Kaneli, sulla ei ole alkuperäinen ilmanpuhdistin elementti paikallaan! tuo on jonkun omatekemä purkkaviritys. onko tuossa tosiaan vain tuon ilmanputsarin aukon peittävä vaahtomuovin palanen?

Kemeksin vakiputsarissa on pinta-alaa varmaan 4x enemmän josta ilma voi virrata, eli kipinkapin kawasakitiskille tilaamaan orggis ilmanpuhdistin panos+kehikko sille jonka päälle filtteri pujotetaan. Sitten voitkin nakata tuon kannen veks, joka sinulla on näköjään kairattu aivan pilalle.

Re: Kawasaki KMX 125

7.7.2012 0:10

Tomppade kirjoitti:Kaneli, sulla ei ole alkuperäinen ilmanpuhdistin elementti paikallaan! tuo on jonkun omatekemä purkkaviritys. onko tuossa tosiaan vain tuon ilmanputsarin aukon peittävä vaahtomuovin palanen?

Kemeksin vakiputsarissa on pinta-alaa varmaan 4x enemmän josta ilma voi virrata, eli kipinkapin kawasakitiskille tilaamaan orggis ilmanpuhdistin panos+kehikko sille jonka päälle filtteri pujotetaan. Sitten voitkin nakata tuon kannen veks, joka sinulla on näköjään kairattu aivan pilalle.

Ei ollut minun kuva, itsellä tuo kansi otettu kyllä pois, ja ilmanputsarielementti tulee kotelon perälle saakka.

Re: Kawasaki KMX 125

10.7.2012 22:27

Onkos kenelläkään kokemusta isommasta kaasarista? Miten mahtaa pelailla 34mm kanssa? Ja miten kun monella tuon 28mm nähnyt, onko paljon tuohon vakiokaasariin?